• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • lunaria

barbamamma: ja alltså medicinen får man ju kombinera, men själva värktabletter kan spä på symptomen precis som att man ska undvika viss mat när man har magkatarr. men nu läste jag att man kan ta alvedon, men får inte ipren så min läkare informerade fel till mig då..funderar dock på mina betablockerare, suck att behöva tänka på sån't här hela tiden...

helene: jo jag ska gå in där o kolla mina betablockerare, de är jag inte så säker att jag får ta...så jobbigt o behöva tänka på vad man får i sig tycker jag. under graviditeten åt jag så mycket fett o onyttig mat utan att behöva få ont det minsta o då borde man ju verkligen fått problem om nånsin tycker man..

jaja, blev en dag i sängen, magen värker så in i tusan..imorgon ska jag iaf vara piggare hoppas jag. är ju typ bara två veckor tills man kan börja flytta saker .

• Armani

Tack tjejer! Jo jag helammar honom och det var morgonens första amning som han spydde upp så jag funderade oxå på om det kunde vara för att mjölken är fetare då men jag vet inte... Den var så illgult att jag mer tänkte på'galla. Det han har kräkts upp resten av dagen har iaf varit vitt och han har varit precis som vanligt. Tänk vad barn kan vara olika, Alicia kräktes aldrig!

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Ninnan
    Omidvar skrev 2010-05-11 18:50:58 följande:
    Hej alla Edvin är nu 3veckor och 5dagar och han tittar inte på oss när vi håller honom på 30cm avstånd och pratar med honom. Han tittar en sekund och sen tittar han bortom oss och kan stirra i tomma intet jätte länge. Han är inte alls intresserad av våra ansikten. Nu vill jag jämföra med era bebisar när de var 4 veckor. Hur reagerade dem när de såg er och när ni pratade med dem? En till fråga: När började de vända huvudet efter ljud? Tacksam för svar...
    Hittade denna gruppen först nu...fick en liten Lisa den 27/4 :). Ville bara svara dig eftersom det du skriver passar exakt in på hur Lisa beter sig när man försöker få ögonkontakt med henne. Hon är är ju nu snart 3 veckor. Har två barn sedan tidigare och minns att i alla fall mellanbarnet fäste blicken tidigare...men de behöver väl olika lång tid på sig. Har frågat bvc och de säger i alla fall att det är helt normalt. Snart får vi förhoppningsvis också mysiga leenden :).
  • Ninnan

Hoppar gärna in i denna gruppen :). Fick en liten Lisa den 27/4. Mer info finns på min sida.

Stort grattis till alla aprilmammor!!

Kram Ninnan

• Omidvar
    Ninnan skrev 2010-05-16 22:13:20 följande:
    Hittade denna gruppen först nu...fick en liten Lisa den 27/4 :). Ville bara svara dig eftersom det du skriver passar exakt in på hur Lisa beter sig när man försöker få ögonkontakt med henne. Hon är är ju nu snart 3 veckor. Har två barn sedan tidigare och minns att i alla fall mellanbarnet fäste blicken tidigare...men de behöver väl olika lång tid på sig. Har frågat bvc och de säger i alla fall att det är helt normalt. Snart får vi förhoppningsvis också mysiga leenden :).
    Välkommen till tråden! Han är nu 1månad och två dagar och tittar mer på oss
  • helene306
    Ninnan skrev 2010-05-16 22:15:11 följande:
    Hoppar gärna in i denna gruppen :). Fick en liten Lisa den 27/4. Mer info finns på min sida.Stort grattis till alla aprilmammor!!Kram Ninnan
    KLart du får hoppa in här! Välkommen och grattis till Lisa
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Jag har märkt i några dagar nu att när jag reser mig så blir jag smått yr. Inte så att det snurrar och jag måste sätta mig eller att jag vinglar, det känns mer som huvudet är kvar på golvet och kommer upp sakta när jag är uppe. Jag har fuskat lite med att ta järntabletterna och blodtrycket får jag be att kolla på efterkontrollen om inte bvc kan göra det nästa gång vi ska dit.

Surar över vikten ... nu har jag gått upp istället. Skit.

• J R

Min lille loppa har också fått en massa hormonprickar i ansiktet. Stackars liten.
    Hoppas det snart går över.

Skall på första mammaträffen idag. Skall bli kul!

• miamie
    J R skrev 2010-05-17 12:22:54 följande:
    Min lille loppa har också fått en massa hormonprickar i ansiktet. Stackars liten. Hoppas det snart går över. Skall på första mammaträffen idag. Skall bli kul!
    Har lille D haft ett bra tag nu, idag är han 7 veckor, tiden bara springer iväg.

Vad jag har saknat er alla, men jag har inte haft varken ro eller ork att sitta framför datorn, det har blivit att jag har kollat facebook via mobilen och inte mer...

Hur går det för alla er andra? Här går det helt OK, dock är det rätt så jobbigt att vår C som blir 4 i början av juni är så otroligt trotsig och blir arg för ingenting. Hon lyssnar inte, gör inte som man säger (om jag inte höjer rösten ordentligt) och jag blir så frustrerad. Fick höra av en tjejkompis att denna åldersskillnaden är jobbig för i stort sett alla föräldrar (och barn med för den delen!) eftersom 4åringen är så trotsig och upplever det som om lillebror blir favoriserad...

Äsch, jag vet inte, känns underbart med två barn och jag älskar dem över allt annat, men jag vill verkligen veta att dottern är trygg och känner sig älskad och "med" i familjen...

*många kramar till er alla*
    Mamma till Clara född 060604 och Dominic född 100329
  • helene306

miamie: Kul att höra av dig Jag passar på att surfa när jag ammar för att slå ihjäl tiden David är också trotsig och ifrågasätter, moppsar upp sig, skriker och lyssnar inte på vad vi säger. Resultatet blir att vi får höja rösten och gapa på honom. Jag tycker inte om det alls men nu har han börjat med att skrika rakt ut om vi säger ifrån och då måste vi höja rösten mot honom. Dagarna känns som ett enda stor nej, nej, nej till honom och så vill jag inte ha det men jag hoppas det blir bättre. 

Kram tillbaka!! 

Svar på tråden Aprilmammor 2010