Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html

Annamamma: Vad skönt att du mår bättre! Ibland kan det räcka med att skriva av sig bara för att få alla tankar och känslor ur skallen. Efterkontroll ja, det borde man kanske ringa och fixa? Jag vill ha en kopparspiral igen och ska be om att få den insatt på efterkontrollen om livmodern dragit ihop sig som den ska. Jag vill definitivt inte ha något med hormoner i mig igen. Nu har jag inget p-medel alls.
Annamamma: Vad härligt att du känner dig bättre! Så skönt att bara få spy ur sig allt som trycker en.
Har bokat in min efterkontroll och ska till mvc i början av juni, det är ju snart! Har inte tänkt på vad man ska ha för preventivmedel ens. Har tidigare ätit minipiller eftersom blodpropp går i släkten, men frågan är om jag vill fortsätta med det nu? Vad har ni andra för erfarenheter? Jag funderar på p-stav.
Ninnan: välkommen hit
miamie: kul att höra från dig
. jag känner likadant med Noah. känner bara värken från magen o det är väl pga allt stress av trotsandet som jag fått magkatarr. det värsta är när man inte kan förklara o att ens barn verkligen verkar avsky att vara hemma
.
helene: säger som dig, här känns det som man säger nej hela dagarna i förhållande till antalet beröm o maken är inte så pedagogisk av sig så det känns som att man har två trotsiga ungar hemma just nu
.
annamamma: skönt att höra att du mår bättre
. ibland kan jag också känna att allt känns mycket bättre när man fått ur sig vad som känns fel lixom.
alltså jag ska ju tillbaks till sjukhuset på spec-mvc eftersom jag blev sydd såpass mycket, men fixar de också kopparspiraler o sån't måntro eller måste jag ringa min mvc efter kontrollen? jag vill inte ha nå't med hormoner att göra heller. jag får iaf kallelse dit, men det dröjer väl ett tag eftersom Linn bara är 3 veckor idag...

elina- om du inte får äta p-piller tror jag inte du får ha stav heller, jag äter ju Cerazette för att jag inte får ha p-piller o jag fick ej ha stav elr spruta heller..
miamie- vi har saknat dig här i tråden också, här hemma hos oss är allt bara fint nu.. Lillen växer o väger nu 4,5kg :D Så nu har vi en stor pojke hemma ;D
Anna- skönt att du mår bättre nu iaf, ibland kan det vara bra o skriva av sig faktiskt
Ännu en underbar dag i sommar värmen, idag var vi ute från 10 i morse jag o Julius.. Gick o hälsade på kollegorna på jobbet o sedan vart det en lång promenad och sen blev det till o träffa en kompis, vi gick till parken o satte oss i solen o drack kaffe.. Ätit årets första glass ute också
mumsigt, älskar glass .. hehe..
hej tjejer. Här är allt bra, fast all tid går till amning känns det som. Gör inget annat. Anton är nöjd i kanske 5 min innan han vill äta igen om han inte somnat ordentligt.
Här blir det inget preventivmedel som det ser ut nu... ;)
Lillen är idag 15 dagar och är helt galet prickig, funderar på om det är värmeutslag eller något jag ätit, det är mycket mer än bara hormonprickarna. Hela armarna och en del på mage och benen.