• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Vi har haft kompisar från Stockholm på besök, verkligen jättekul trots att barnen retade gallfeber på varandra och pockar på uppmärksamhet när vi föräldrar vill prata och pimpla vin

hipphipp: Hur gick det på vc och hur är det med honom??

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-08-01 16:01:37 följande:
    Vi har haft kompisar från Stockholm på besök, verkligen jättekul trots att barnen retade gallfeber på varandra och pockar på uppmärksamhet när vi föräldrar vill prata och pimpla vin

hipphipp: Hur gick det på vc och hur är det med honom??
    Vad trevligt :)
    dricka vin med goda vänner, längtar tills jag får en sådan kväll.. Tar väl länge :(
  • Annamamma 83

Hej hopp!

Är nu hemma efter en vecka i husvagn!
    Vi har varit i Kalmar,Öland och på High chaparral.
    Är nu hemkommen med många tusen mindre och många högar med tvätt!

Hoppas alla har de bra, ska försöka röja undan här lite så ska ja se om de är nåt o läsa ikapp ikväll!

• helene306
    Madde01 skrev 2010-08-01 16:29:59 följande:
    Vad trevligt :)
    dricka vin med goda vänner, längtar tills jag får en sådan kväll.. Tar väl länge :(
    Ja det var verkligen trevligt! Så trevligt att vi gör det igen om 2 veckor Deras dotter fyller 4 så då åker vi dit på kalas och sover över natt så då lär det bli lite vin igen antar jag. Det var riktigt gott att dricka lite vin igår men mest av allt var det kul att kunna prata om allt och inte bara barn med en annan mamma.
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-08-01 18:08:50 följande:
    Hej hopp!

Är nu hemma efter en vecka i husvagn!
    Vi har varit i Kalmar,Öland och på High chaparral.
    Är nu hemkommen med många tusen mindre och många högar med tvätt!

Hoppas alla har de bra, ska försöka röja undan här lite så ska ja se om de är nåt o läsa ikapp ikväll!
    Välkommen tillbaka då :) Hoppas ni hade det mysigt iaf.. Öland är ju toppen ställe på sommare :D
    helene306 skrev 2010-08-01 18:45:48 följande:
    Ja det var verkligen trevligt! Så trevligt att vi gör det igen om 2 veckor Deras dotter fyller 4 så då åker vi dit på kalas och sover över natt så då lär det bli lite vin igen antar jag. Det var riktigt gott att dricka lite vin igår men mest av allt var det kul att kunna prata om allt och inte bara barn med en annan mamma.
    Ja, det kan jag förstå :D
    Så då åker ni mot stockholm då i stället :) ?
  • Tokis

Hej hej! Har era små börjat med smakportioner?

• helene306

Annamamma: Välkommna hem, hoppas ni haft det skönt 

Madde: Ja, då åker vi till Stockholm

Tokis: Nej, jag har inte börjat med smakportioner och som jag känner nu ska jag försöka dra på det tills hon själv börjar visa intresse (om det går dvs).

• RosaNapp

Var ett tag sen nu. Har haft fullt upp med flytten bla...

Någon som vet hur man går till väga för att se om man kan få hjälp med magen? Jag har nu kört Tupplermetoden ett bra tag, men har fortfarande glipa på ett par cm och det blir inte bättre! Nu är ju E bara 3 månader, men med tanke på att jag började när han var 2 veckor att göra övningarna regelbundet så borde det väl vara bra resultat nu? Eller så är det bara jag som är otålig. jag ville helst vänta med vanliga crunches till dess glipan var borta. Vill inte förvärra, men vill ju kunna börja träna hårdare snart också.
    Jag går ner i vikt stadigt (vad annat vore att vänta med tanke på nya läget ), men inte så snabbt (och det gör mig inget, då hinner skinnet med bättre), men magen blir som sagt inte mindre i samma takt.
    Högst irriterande.

Jag har iallafall beslutat att vara hemma ett år till. Ta det lugnt med barnen och bara landa i lite lugn och ro innan jag ger mig på studier. Så ska försöka skaffa k örkort, träna och lite annaat smått och gott

Sorry för ego. Har varit en (av många)  lång dag och nu ska jag försöka sova lite.

• Madde01
    Tokis skrev 2010-08-01 21:54:07 följande:
    Hej hej! Har era små börjat med smakportioner?
    Japp, vi har börjat med gröt o kört lite puré men puréerna var ingen höjadare, men ska testa idag vid lunch tid med majspuré Tungan ute
Svar på tråden Aprilmammor 2010