• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-26 16:07:41 följande:
    efter igår så kan jag ju bara drömma om att säga åt min sambo utan att han tänder på alla cylindrar. 
    tidigare då min sambo har haft hand om harry så har jag sagt till vad som funkar, när hans sätt uppenbarligen inte gör det. men d uppfattar han som att jag tjatar o att hans metoder inte funkar.
    jag vet inte hur jag ska få sambon att fatta. han e så _fruktansvärt_ ENVIS, d går för allt i världen inte att säga till han eller be han göra saker på annat sätt än just hans. han tror att han vet bäst. jag blir tokig på honnom *GRRR*
    Så är maken med. Tror det är typiskt karlar. När jag säger åt maken att något ska vara si eller så med Alva så vet han minsann hur det ska vara. Ibland blir jag förbannad och fräser tillbaka "som om inte jag borde veta som är med henne HELA dygnet till skillnad från dig" Maken tystnar ett tag men han vet och kan bäst. *suck*
    Jag tycker inte du ska tolerera hur han var mot Harry. Nog för att ni är osams men ens irritation gentemot varandra ska inte gå ut över barnet.
    Jag vet att det är svårt att inte säga till när det blir fel men ibland måste de få greja själva och göra på sitt sätt. Alla gånger är inte det sättet man själv gör på det bästa. Alla sätt är ju bra utom de dåliga men innefattar det en ledsen och gallskrikandes bebis får man tänka om och pröva något annat.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • elinakarlsson

Ja, det blev tyst ifrån alla.

Här är det bra med lilltjejen. Jag introducerade bärselen för Tuwa igår och hon verkligen älskar att vara framåtvänd. Skönt att kunna göra lite andra saker med henne, som att gå upp på vinden och hämta saker.

Stackaren verkar ha lite ont i magen idag, hon har inte bajsat än, vilket hon annars gör varje morgon en gång och ibland en gång på kvällen. Hoppas det kommer igång snart!

• Madde01

Vi är hos min bror o passar deras katter när dom är på semester, så vi har sovit här sedan Söndags därför jag vart lite frånvarande ;p Men i morgon är jag tillbaka hemma igen..

Juilius älskar också numera att sitta framåt vänd i bärselet, han ser allt runt omkring, s¨å himlans gulligt Glad

• Tokis

Hejhej! Semesterfirare är denna familjen nu så blir inte lika mycket data som vanligt!

• hipphipphurra

hej hej har en sjuk son (den stora) så det blir inte mycket dator tid. HAn har haft feber nu sedan tisdags kväll den lille stackaren.
    Isak växer och frodas tuggar på allt han kommer åt och skrattar så hjärtligt. Vänder sig från mage till rygg gör han nog snart, det är först nu han accepterar att ligga på mage.
    Hoppas att ni alla har det bra

Tips på hur man får i en snart 4 åring flytande feber nedsättande utan en massa bråk?

• helene306

hipphipp: Jag ställer bara fram till David numera och säger att han ska ta. Sen får han saft att svälja ner med. David är skitträlig med att ge medicin, vi har haft våra duster men nu är jag hård. Tar han inte medicinen blir det ingen tv, inga leksaker osv förän han har tagit.

Alva fortsätter att vara prickig men nu verkar blåsorna torka in och det är på väg bort. Än smittar hon dock. Några nätter har varit jobbiga då hon kliat och kliat på huvudet där hon säkert har runt 90 koppor. Några kvällar har varit ledsamma och gnälliga men överlag har allt gått bra. Det skulle vara skönt om hon kunde sova på dagen men nej, det gör hon fortfarande inte.

• hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-07-30 08:23:47 följande:
    hipphipp: Jag ställer bara fram till David numera och säger att han ska ta. Sen får han saft att svälja ner med. David är skitträlig med att ge medicin, vi har haft våra duster men nu är jag hård. Tar han inte medicinen blir det ingen tv, inga leksaker osv förän han har tagit.

Alva fortsätter att vara prickig men nu verkar blåsorna torka in och det är på väg bort. Än smittar hon dock. Några nätter har varit jobbiga då hon kliat och kliat på huvudet där hon säkert har runt 90 koppor. Några kvällar har varit ledsamma och gnälliga men överlag har allt gått bra. Det skulle vara skönt om hon kunde sova på dagen men nej, det gör hon fortfarande inte.
    Det har fungerat på honom innan men nu går det inte alls. Han är super tjock i halsen och vill inte ens dricka vatten så vi har tid på VC 15.20. Håller tummarna för att det är något som går att behandla.
    Tack för tipset Glad

Stackars Alva måste vara jobbigt för henne med allt kliande
  • helene306

Oj är han tjock i halsen så fösrtår jag att han inet vill ta något, det gör säkert jätteont och att resonera med en 4-åring är ju inte det lättaste. Hoppas ni får någon hjälp på vc och krya på sig till honom!

• hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-07-30 10:00:45 följande:
    Oj är han tjock i halsen så fösrtår jag att han inet vill ta något, det gör säkert jätteont och att resonera med en 4-åring är ju inte det lättaste. Hoppas ni får någon hjälp på vc och krya på sig till honom!
    ja sa också oj när jag såg hur svullen han är. I går såg allt normalt ut men nu i morse vägrade han allt så jag tittade igen. Ingen fin syn tjock röd och slemmig stackars kille.
    Uppdaterar sen om det är något eller ej
    kram
Svar på tråden Aprilmammor 2010