Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Hoho, var är alla?
Ja, det blev tyst ifrån alla.
Här är det bra med lilltjejen. Jag introducerade bärselen för Tuwa igår och hon verkligen älskar att vara framåtvänd. Skönt att kunna göra lite andra saker med henne, som att gå upp på vinden och hämta saker.
Stackaren verkar ha lite ont i magen idag, hon har inte bajsat än, vilket hon annars gör varje morgon en gång och ibland en gång på kvällen. Hoppas det kommer igång snart!
Vi är hos min bror o passar deras katter när dom är på semester, så vi har sovit här sedan Söndags därför jag vart lite frånvarande ;p Men i morgon är jag tillbaka hemma igen..
Juilius älskar också numera att sitta framåt vänd i bärselet, han ser allt runt omkring, s¨å himlans gulligt 
Hejhej! Semesterfirare är denna familjen nu så blir inte lika mycket data som vanligt!
hej hej har en sjuk son (den stora) så det blir inte mycket dator tid. HAn har haft feber nu sedan tisdags kväll den lille stackaren.
Isak växer och frodas tuggar på allt han kommer åt och skrattar så hjärtligt. Vänder sig från mage till rygg gör han nog snart, det är först nu han accepterar att ligga på mage.
Hoppas att ni alla har det bra
Tips på hur man får i en snart 4 åring flytande feber nedsättande utan en massa bråk?
hipphipp: Jag ställer bara fram till David numera och säger att han ska ta. Sen får han saft att svälja ner med. David är skitträlig med att ge medicin, vi har haft våra duster men nu är jag hård. Tar han inte medicinen blir det ingen tv, inga leksaker osv förän han har tagit.
Alva fortsätter att vara prickig men nu verkar blåsorna torka in och det är på väg bort. Än smittar hon dock. Några nätter har varit jobbiga då hon kliat och kliat på huvudet där hon säkert har runt 90 koppor. Några kvällar har varit ledsamma och gnälliga men överlag har allt gått bra. Det skulle vara skönt om hon kunde sova på dagen men nej, det gör hon fortfarande inte.

Oj är han tjock i halsen så fösrtår jag att han inet vill ta något, det gör säkert jätteont och att resonera med en 4-åring är ju inte det lättaste. Hoppas ni får någon hjälp på vc och krya på sig till honom!