Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
RosaNapp: Kanske funkar det bättre om man har sån där splint för att hålla ihop magmusklerna hela tiden? Då håller ju den in magmusklerna när man själv glömmer. Borde rota reda på en sjal och testa själv för jag har också jätteont i ryggen. Jag tror nattamningen bidrar, att jag ligger hela tiden på sidan utan stöd för ryggen. Ibland har jag kudde eller en liten filt som stöd men ibland glöms den bort (tröttmössa) och då gör det ont. På morgonen brukar det spränga i mina höfter. Jag borde ta mig till kiropraktorn också eftersom jag hade förskjutning i bäckenet efter David så tror jag inte det är annorlunda nu. Då, precis som nu, hade jag grymt ont i ryggen. Nu efter semestern har jag börjat gå ut och gå och det känns lite bättre.
Katrins blogg är för härlig
Jag har fastnat och läser varje dag. Dock är jag aningens småsur att hon är så duktig med lchf och för mig funkar det inte alls ...
helene: jag är också skev i bäckenet, efter andra fl där bm knäckte det snett. Borde ha gått till kiropraktor för det, men har inte blivit av.
Vänster ben liksom känns som att det inte hänger med och det är mest den sidan av ryggen jag har problem med.
Har precis sagt upp kontakten med min syster och jag är jätteledsen över det, men hon är så j-a elak att jag orkar inte längre. Även om man mår dåligt får man inte bete sig hursom helst och jag orkar inte med hennes oförtjänta hat längre.
Borde väl kolla upp en splint, sjal vill jag inte ha då jag gissar att det kommer knöla sig
Jag har ingen aning om hur min kropp ändrat sig egentligen. Återstår att se när övervikten försvunnit. Är så skönt att se att det börjar gå neråt på vågen och jag känner mig starkare och starkare för varje vecka som går. Kan tom hoppa lite nu
. Har ett hopprep jag tänkte jag ska använda sen när bäckenet är lite starkare och stabilare.
E har sovit rätt ok inatt, men jag fick sitta i soffan. Jag är helt slut i huvudet nu, huvudvärk och vill bara sova.
Ok, en blogg om lchf

Anna: nej, men ett jag gärna ville ha kontakt med och därmed lagt ner mycket energi på. Men jag får bara ofötjänt skit så jag lägger ner det nu. Tråkigt, nu har hon blivit gravid så det hade ju varit kul om kusinerna hade fått lära känna varandra, men det blir ju inte så.
Ja, E har inte fått feber, men snorig och rosslig är han. gött när bröstvårtorna är fulla med snor efter amning
Min mage är inte heller direkt vacker. Kanske blir någon op senare, om några år. Vill gärna se hur brösten blir också för att se om det också behöver åtgärdas. Kroppen har fått ta mycket stryk.
Vad jag märkt på min kropp är att det har satt sig på magen mer efter barn 2, 3 och 4. Så även om låren blir snabbt mindre och höfterna så är magen större
.
RosaNapp: Fy vad tråkigt med din syster!
Men som du skriver, man kan inte bete sig hur som helst även om man mår dåligt! Det finns gränser för vad man orkar med. Hoppas hon kan ta sitt förnuft til fånga och kanske tänka om!
Det där med magen känner jag igen! Min mage är större än någonsin nu och det känns som alla extrakilon sitter där! Höfter och rumpa är större men jag är smalare i ansiktet, över nyckelbenen och handleder. Annars är jag bara tjock.
helene: ja just nu får jag ovett för att jag VILL ha kontakt med henne, men inte orkar med hennes hat. Nej, jag tror hon kommer fortsätta på den inslagna linjen.
Så ser jag med ut
. Men nästa år, DÅ ska jag vara fit for fight igen!
Nu lunch