• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    Tokis skrev 2010-08-01 21:54:07 följande:
    Hej hej! Har era små börjat med smakportioner?
    nej
    kommer testa när han blir 6 mån. men då är han ju typ som 4 mån så...
  • hipphipphurra

hej hej och förlåt glömde helt gå in och skriva hur det gick med E.
    Han tog halsprov som visade att det var virus. Så ingen med utan bara behandla den höga febern. Nu e han som vanligt utan feber men med små små prickar på både rygg och mage. Misstänker att det är virus prickar som han haft innan.
    Isak testar palsternacka nu och har gjort det i en vecka. Han hajjar hur det går till och verkar gilla det så vi fortsätter.

• hipphipphurra
    Annamamma 83 skrev 2010-08-01 18:08:50 följande:
    Hej hopp!

Är nu hemma efter en vecka i husvagn!
    Vi har varit i Kalmar,Öland och på High chaparral.
    Är nu hemkommen med många tusen mindre och många högar med tvätt!

Hoppas alla har de bra, ska försöka röja undan här lite så ska ja se om de är nåt o läsa ikapp ikväll!
    Husvagns semester är så mysigt Skrattande Tråkigt med tvätt bara
    Tänkte jag skulle in och gratulera algot på namnsdagen men glömde helt bort det.
  • Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-08-02 08:23:42 följande:
    Husvagns semester är så mysigt Skrattande Tråkigt med tvätt bara
    Tänkte jag skulle in och gratulera algot på namnsdagen men glömde helt bort det.
    hihi va gulligt!
    vi köpte bitringar till han i presentSkrattande
    jag älskar husvagn, vill så gärna ha en egen, men har inte råd just nuRynkar på näsan
  • Annamamma 83

Vad gör ni alla, semesterfirar ni???

Jag själv sitter här med två sjuka barn,så de blir o hålla sig inne, tråkigt när de är soligt, men jobbigt för de i solen när de inte är krya!

Nu har molo redan kommit med sina vinterkläder! ÅÅ jag älskarHjärta
    Hitta givetvis en overall Vilhelm ska ha i år. Men frågan är om storlek???
    Han blir 3 29.e dec. Har nu 98 på tröjor,92 på byxor, ,men 98 funkar typ med i byxa nu.
    Så 98 känns som den inte kommer räcka hela vintern o 104 känns så stort!
    Så svårt!!! Han är 96 lång tror jag

• helene306

Annamamma: Jag har alltid köpt större overall till David men det beror på hur stora de är i storleken också. Oftast har jag fått vika upp byxben och så har jag sytt in längden på ärmarna om de är för långa. Hellre lite för stort än för små eftersom det ska vara tröja under också.  Förra året köpte jag på Ica maxi och provade hemma.

hipphipp: Skönt att det verkar bättre nu!

Eowyn: Hur har det gått med Harry och amningen? Är det bättre?

Här är ledigheten slut nu, jag tycker det är aptrist! Maken började jobba igår och idag var David tillbaka på förskolan så nu är det vardag igen. Jg tog mig en långpromenad på förmiddagen och funderade lite. Det är rätt trist att bara skrota hemma så nu har jag anmält Alva till babysång Trodde det skulle dra igång nu men det börjar först om 1 månad. Det ska bli skönt att träffa lite andra mammor känner jag.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-03 15:44:10 följande:
    Annamamma: Jag har alltid köpt större overall till David men det beror på hur stora de är i storleken också. Oftast har jag fått vika upp byxben och så har jag sytt in längden på ärmarna om de är för långa. Hellre lite för stort än för små eftersom det ska vara tröja under också.  Förra året köpte jag på Ica maxi och provade hemma.

hipphipp: Skönt att det verkar bättre nu!

Eowyn: Hur har det gått med Harry och amningen? Är det bättre?

Här är ledigheten slut nu, jag tycker det är aptrist! Maken började jobba igår och idag var David tillbaka på förskolan så nu är det vardag igen. Jg tog mig en långpromenad på förmiddagen och funderade lite. Det är rätt trist att bara skrota hemma så nu har jag anmält Alva till babysång Trodde det skulle dra igång nu men det börjar först om 1 månad. Det ska bli skönt att träffa lite andra mammor känner jag.
    Testade hans overall från i vintras o den är 92 och passa typ än, men i minsta laget och kommer inte räcka hela vintern,så 98 blir nog perfekt!
    Bara o vänta på och få beställa då, får bli vid nästa löning, kontot är rätt välanvänt nu efter semester!

Kul med babysång, här har vi "kyrkobarnen" , som kyrkan ordnar 2 ggr i veckan, sång, fika,pyssel o lek. Perfekt på fredagar när Vilhelm är ledig. Sen har vi öppna förskolan, men de är på tis o tors då är vilhelm på dagis o Algot är för liten för de än. Sen finns de babycafe, de är för barn under ett år, tänkte ja skulle dit sen när de drar igång igen, men de är nog som hos er,minst en månad kvar.
    Sambon jobbar denna vecka, sen är han ledig 2 v till. barnen är hemma till skolan börjar,dvs 24/8...
    Så här är ingen vardag än =)
  • helene306

RosaNapp: Har glömt att svara dig flera gånger, minnet ... Jag tcyker du borde sett resultat efter övningarna nu. Jag gör dem bara sporadiskt och kan inte räkna med resultat efter det. Jag vet inte men hon Olga, som ger träningstips i tidningen mama, går det att få kontakt med henne och fråga tro? Att rådgöra med läkare eller sjukgymnast tror jag inte ger något, de förordnar säkert sit-ups och det ska man ju inte göra om man har delade magmuskler.

Annamamma: Här har de öppna förskolan i kyrkor runtomkring men det har inte blivit av att jag gått. Kyrkan närmast oss har på torsdag eftermiddag och jag skulle helst vilja gå med enbart Alva. David är iofs inte jobbig att ta med men det är skönare för mig att bara bry mig om ett barn om jag ska tjuttra med andra mammor

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Kunde inte låta bli o har nu beställt en vinteroverall till Algot iställetSkrattande
    Men den  var på rea,så ja passa på! Jag tog en softshell, tror de blir bra. Den är ju vind o vattentät, men inte för varm o klumpig. tror den är smidig när han ska sitta i vagnen. Är de kallt får ja ta fleeceställ under, men annars tror ja den är lagom när man ska åka i bil mm..

En sådan blev de, fast en grön, o ja tog den sista,så bilden försvann. Hade helst velat ha den blå, men den fanns bara i mindre! 74-80 tog ja, tror de blir lagom,(hoppas iaf)
    www.ajabajakids.com/default.asp&mode=shop&v=spec&item=8004#

• RosaNapp

Anna: jag blev glad när jag hittade en overall efter minste storebror här i stl 80 Ok lite stor kanske, men föredrar det då jag bär så mycket och så kommer den ju helt klart räcka hela vintern. Jag hoppas att iallafall två av pojkarna ska kunna ha samma overaller i år som förra året (dom var stora för dom då) så jag bara behöver köpa till äldsta isåfall. Har inte sådär jättemycket pengar nu och måst eju köpa vinterkängor också.

helene: ja, jag vet inte hur allmänläkare är när det kommer till diastasis recti. Inte bm heller för den delen. Jag funderar lite på på om en sån där Abtronic skulle kunna hjälpa? Vad tror ni om det?

Googlade lite och hittade info om att om man har fem fingrars bredd är det stort, men så stor är det inte. Men det är mer än 2 fingrar.

E äter, sover, skiter och skrattar . Det är inte mycket som gör han missnöjd, väldigt go och nöjd. "Pratar" mycket också. Har börjat med lite varierande jollrande.

Svar på tråden Aprilmammor 2010