Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
RosaNapp: Jag är inte så förtjust i såna där apparater. Abtronic, är det en sån man står på knä och rullar framför sig? I förra numret av mama hade Olga bra övningar för magen med en pilatesboll. Jag har en boll här hemma och har tänkt länge att jag ska träna men *harkel* det har inte blivit av
Hur märker man bredden på DR? Jag fattar inte men stoppar jag in fingrarna under naveln och mellan musklerna får jag in 2½ fingrar neråt.
Nyss floppade Alva runt från rygg till mage sen låg hon där på magen och glodde och fattade inte vad som hände
Jag puttade tillbaka på rygg och flopp så var hon tillbaka på mage igen men när jag testade en tredje gång och filmade kom hon inte runt och var asförbannad ![]()
Om man ligger på rygg med benen lätt uppåt (alltså fötterna golvet
) och sen lyfter man huvudet sakta som om man skulle göra en crunch. Då kan man känna.
Ja, abtronic har elektriska impulser. Det är lite därför jag kom att fundera på den. Annars ratar jag allt sånt! Är lite skeptisk även till Abtronic, men fundera kan man ju!
helene: jag läser inte mama, men jag vet att man inte ska göra övningar som sträcker magen om man har delade magmuskler, samt inte göra vanliga situps eller crunches förrän det är bra igen. Är det såna övningar? Någon boll har jag inte.
Anna: ja det är perfekt när dom kan ärva! Nu tror jag den kommer vara stor, men det är ok. Har ju tre barn födda juni, maj och nu april så det är ju rätt bra
den fjärde är född i sep.
Anna: tack. Det är dom övningarna jag gör ( Tuppler-metoden
). Fast jag har ju ingen splint/sjal.
Han är ju bara 3 månader så jag får väl traggla ett tag till.
Annamamma: Det kan ha varit jag som länkat den där när vi diskuterade Tupler-metoden någon gång innan.
RosaNapp: Vet inte om det går att kika på mama på nätet men iaf, Olga hade med övningar med boll typ plankan fast man gör det mot bollen. Säkert samma effekt. Sen var det några med övningar. Hon skrev också att man absolut inte ska göra situps mot delade magmuskler utan man måste träna upp de djupt liggande magmusklerna först innan man kan göra situps. Med Tuplermetoden tränar man de djupa magmusklerna och hon menar att man ska göra såna övningar (dra in och ut magen mot ryggraden) i några veckor innan man ger sig på de övriga övningarna hon demonstrerade. Jag är ju urdålig på att ta mig i kragen och göra övningar ...
Min mage blir bara större. Nu när jag "släppte" ut magen ser jag ut att vara gravid igen. *dubbelsuck*
ja, även min sjukgymnast rekommenderade att dra in magen istället för att göra situps...
Ja, det är ju det man ska göra.
helene: dom övningarna har jag som sagt redan tragglat, men får väl fortsätta ett tag till. Vill ju gärna att det ska bort, har ju ont i ryggen också vilket jag delvis tror påverkas av det här.
Lille E är förkyld nu.
Vem är arga snackaren