• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

RosaNapp: Jag är inte så förtjust i såna där apparater. Abtronic, är det en sån man står på knä och rullar framför sig? I förra numret av mama hade Olga bra övningar för magen med en pilatesboll. Jag har en boll här hemma och har tänkt länge att jag ska träna men *harkel* det har inte blivit av Hur märker man bredden på DR? Jag fattar inte men stoppar jag in fingrarna under naveln och mellan musklerna får jag in 2½ fingrar neråt.

Nyss floppade Alva runt från rygg till mage sen låg hon där på magen och glodde och fattade inte vad som hände Jag puttade tillbaka på rygg och flopp så var hon tillbaka på mage igen men när jag testade en tredje gång och filmade kom hon inte runt och var asförbannad

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Rosanapp
    Skönt att de kan ärva av varandra! Jag sålde Vilhelms första overall, den var i 86 så den hade ändå blivit stor. Men nu sparar jag alla uppsättningar o hoppas Algot kommer ikapp o kan ärva sen..

De där med o känna med fingrarna har ja så svårt för, ja fattar inte riktigt hur ja ska känna för o få rätt?
    Var exakt känner jag?
    Abtronic är ju den där elgrejen som tränar magen, slösa ej pengar på en sån, den ger nog inget resultat, tyvärr!

Helene
    Mysigt att hon vänder sig så nu! Algot vände sig på semestern 1 gång, men sen har han inte gjort de mer, men nu är han ju sjuk o vill inte ligga på filt.
    Skulle egentligen tagit spruta idag, men fick ny tid nästa vecka. Tempen visa 38.2 nyss, faktiskt hans första feber!
  • RosaNapp

Om man ligger på rygg med benen lätt uppåt (alltså fötterna golvet ) och sen lyfter man huvudet sakta som om man skulle göra en crunch. Då kan man känna.

Ja, abtronic har elektriska impulser. Det är lite därför jag kom att fundera på den. Annars ratar jag allt sånt! Är lite skeptisk även till Abtronic, men fundera kan man ju!

helene: jag läser inte mama, men jag vet att man inte ska göra övningar som sträcker magen om man har delade magmuskler, samt inte göra vanliga situps eller crunches förrän det är bra igen. Är det såna övningar? Någon boll har jag inte.

Anna: ja det är perfekt när dom kan ärva! Nu tror jag den kommer vara stor, men det är ok. Har ju tre barn födda juni, maj och nu april så det är ju rätt bra den fjärde är född i sep.

• RosaNapp

Anna: tack. Det är dom övningarna jag gör ( Tuppler-metoden ). Fast jag har ju ingen splint/sjal.
    Han är ju bara 3 månader så jag får väl traggla ett tag till.

• helene306

Annamamma: Det kan ha varit jag som länkat den där när vi diskuterade Tupler-metoden någon gång innan.

RosaNapp: Vet inte om det går att kika på mama på nätet men iaf, Olga hade med övningar med boll typ plankan fast man gör det mot bollen. Säkert samma effekt. Sen var det några med övningar. Hon skrev också att man absolut inte ska göra situps mot delade magmuskler utan man måste träna upp de djupt liggande magmusklerna först innan man kan göra situps. Med Tuplermetoden tränar man de djupa magmusklerna och hon menar att man ska göra såna övningar (dra in och ut magen mot ryggraden) i några veckor innan man ger sig på de övriga övningarna hon demonstrerade. Jag är ju urdålig på att ta mig i kragen och göra övningar ...

Min mage blir bara större. Nu när jag "släppte" ut magen ser jag ut att vara gravid igen. *dubbelsuck*

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-04 19:19:10 följande:
    Annamamma: Det kan ha varit jag som länkat den där när vi diskuterade Tupler-metoden någon gång innan.

RosaNapp: Vet inte om det går att kika på mama på nätet men iaf, Olga hade med övningar med boll typ plankan fast man gör det mot bollen. Säkert samma effekt. Sen var det några med övningar. Hon skrev också att man absolut inte ska göra situps mot delade magmuskler utan man måste träna upp de djupt liggande magmusklerna först innan man kan göra situps. Med Tuplermetoden tränar man de djupa magmusklerna och hon menar att man ska göra såna övningar (dra in och ut magen mot ryggraden) i några veckor innan man ger sig på de övriga övningarna hon demonstrerade. Jag är ju urdålig på att ta mig i kragen och göra övningar ...

Min mage blir bara större. Nu när jag "släppte" ut magen ser jag ut att vara gravid igen. *dubbelsuck*
    Olga har en blogg , tror Katrin (arga snackaren) har länkat till den bloggen. O då visar den där Olga massa övningar, bla planka med pilatesboll.
    Ja har också en sån boll, men den har barnen och leker med på studsmattan Skrattande
  • Ain

ja, även min sjukgymnast rekommenderade att dra in magen istället för att göra situps...

• RosaNapp

Ja, det är ju det man ska göra.
    helene: dom övningarna har jag som sagt redan tragglat, men får väl fortsätta ett tag till. Vill ju gärna att det ska bort, har ju ont i ryggen också vilket jag delvis tror påverkas av det här.

Lille E är förkyld nu.

Vem är arga snackaren

• MissSindra
    Cillizan skrev 2010-07-23 20:43:44 följande:
    Var och köpte en hoppgunga igår:)
    Lilltrollet har börjat hoppa så mkt när hon står i knäet och håller upp huvudet så bra så vi tyckte det var dags.
    Insåg bara att hon nog är lite mindre än genomsnittet hihi, nådde ju knappt över kanten och armarna nådde inte upp till hålen...
    Så det blev inget hoppande men vi hissade upp den så kunde hon använda den som gunga istället. 

Lyckas inte vända på bilden men ni ser nog ändå..

När dottern var 3 mån så satt vi hene i hoppgunga vi hade köpt. Men precis som din så nådde hon inte armarna och över med huvudet. Fick då låna svärmors som hon hade till sambo och den var helt perfekt. Dottern som nu är 2 år skulle nog passa bra i den vi köpte får den är sjukt stor. Så det blir en av den gamla modellen för sonen nu när han blivit 3 mån. Ska låna hem samma som till dottern.
Svar på tråden Aprilmammor 2010