• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    RosaNapp skrev 2010-08-05 11:22:27 följande:
    Anna: nej, men ett jag gärna ville ha kontakt med och därmed lagt ner mycket energi på. Men jag får bara ofötjänt skit så jag lägger ner det nu. Tråkigt, nu har hon blivit gravid så det hade ju varit kul om kusinerna hade fått lära känna varandra, men det blir ju inte så.
    Ja, de är tråkigt sånt där.
    Barnen har ju bara en kusin, som bor 12 tim tågresa bort. Sambons syster va här i somras, mde första hon sa när hon ringde när hon kommit fram var att hon hade ju ett fullsatt schema,så hon skulle höra av sig när de passa. Sen ringde hon o då va inte vi hemma. så hon kom aldrig. Hennes enda bror med ett barn hon inte ens träffat var tydligen inte så viktigt. Vänner o bekanta som hon fick visa upp sin egen son för gick nog före.
    Jag bryr mig inte, o barnen kommer aldrig känna den kusinen ändå, men ja tyckte väldigt synd om sambon, för han har somsagt bara en syster o ingen annan.

Magen sitter där den sitter på mig med, men den är nog värst på bredden
  • Lilla illa

vet ni  hlt crazy  fick tag  i  en ny  reima lassiteck babyhalare ganska stor sådan  helt ny   å brra 3 € (30 kr ) Behöver den inte men köpte den  ändå den e beige så den e neutral borde ju bli en superpresent om nån i tex sverige får barn  sj har jag  en duvblå som kom i  moderskapsförpackningen som delas ut här e bara så  förvånad att man kan få dem  så billigt

• Annamamma 83
    Lilla illa skrev 2010-08-05 17:54:51 följande:
    vet ni  hlt crazy  fick tag  i  en ny  reima lassiteck babyhalare ganska stor sådan  helt ny   å brra 3 € (30 kr ) Behöver den inte men köpte den  ändå den e beige så den e neutral borde ju bli en superpresent om nån i tex sverige får barn  sj har jag  en duvblå som kom i  moderskapsförpackningen som delas ut här e bara så  förvånad att man kan få dem  så billigt
    Vad är de för nåt då?
  • Ain

Rosanapp: usch vad trakigt Och det gar ju lite ut över barnen ocksa som inte far träffa sin kusin. Men du gör ju rätt, man kan inte försöka och försöka...

annamma: ja, jag kommer ihag att du berättade när systern kom pa besök, trakigt det med! Det blir ju sa uppenbart att man blivit bortvald da

lilla illa: kommer ihag att min finlandssvenska kompis pratade om halare nagon gang, men jag kommer inte ihag vad det är tror det är en overall?

• RosaNapp

Ja, nu är ju inte allt hennes fel, det är det ju sällan, men jag tycker att man någon gång borde komma lite längre än bara se till sig själv. Jag har svalt en massa under åren just för att jag tyckte det var så kul att vi hade fått kontakt igen (hon har sagt upp den förut...) och för att barnen gillade henne. Fick dock veta idag att mig slutade hon minsann bry sig om för flera år sen. Det kändes ju...sådär :-/

Annamamma: kommer också ihåg att du berättade det. tråkigt att det blir så.
    Det här är ju, tack o lov, inte barnens enda kusin, men det är det som skulle vara närmast i ålder. Dom andra är tonåringar.

E verkar rätt fri från sin förkylning nu iallafall.

Angående tappa hår förresten. Det började för mig för kanske två veckor sen, MEN jag tappar allt det nya (som kommit efter dom andra hårtappningarna) så det är inte så långt som mitt vanliga hår och rätt tunt. Vilket gör att det inte sitter uppe i flätan (har hår till rumpan) så nu hittar jag hår överallt, det bara drösar över mig känns det som. Mycket irriterande. Dom andra gångerna har det iallafall haft vett nog att vara det långa som fallit mest

• Lilla illa
    Annamamma 83 skrev 2010-08-05 19:35:13 följande:
    Vad är de för nåt då?
    halare en en Overall( finladssvenska)
  • Annamamma 83
    Lilla illa skrev 2010-08-06 06:57:05 följande:
    halare en en Overall( finladssvenska)
    AhaSkrattande aldrig hört!

Barnen verkar smittat sin mor, vaknade med igentäppt näsa! tråkigt!

tappa hår vill ja knappt prata om, här är de skandal! jag har snart inget kvar, får nog göra transplation snart alternativt perukSkrattande
    De gör ju reklam för något på tv man ska äta, kanske borde testa de!
  • helene306

RosaNapp: Schysst sagt av systern ... Då förstår jag att du inte orkar och det är ingen mening med att försöka krusa för henne mer isf. Kram till dig!

Tappa hår: Jodå, nu rasar det även från mig. Igår fick jag rensa avloppet för det var nästan stopp Fast, jag har så fruktansvärt tjockt hår så jag märker ingen skillnad, önskar det skulle tunna ut sig en aning. Däremot har det blivit som frissigt och jag har fått svall/lockar i mitt spikraka hår. Det ser liksom jätterufsigt/frissigt/risigt ut. Min tofs (har alltid tofs) är numera en skruvlock

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-08-06 13:14:15 följande:
    oj oj, vilken förmiddag detta blev, jag tror jag går o lägger mig igen!
    www.anna-nyberg.com/2010/08/forsoka-bor-man.h...
    Hoppla hej ... avundas dig inte Tur att han kom hem men han kunde ju komma hem lagom till bajsincidenten.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010