Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Usch vilken dag anna ..Hoppas han kom hem sen till slut efter jobbet :D Och att det blev lugnare då..
Igår hade vi också hela havet stormar jag o Julius, han var missnöjd nästan hela dagen förutom när vi åkte o handlade.. Han skulle väl visa till alla på affären att han är en sådan snäll gullunge 
Haha, ja de lugna ner sig, när den ene somnat kl 21
Vilhelm bet Jonathan i fingret så de gick hål, vilket jädrans unge!
Jag tog en paus på eftermiddagen o målade klart soffan på altanen. tog med en cd o satte på o vägra höra livet där inne. De gjorde faktiskt nytta, kändes som ja hann ladda lite batterier då.
(pappa va givetvis inne hos barnen)
Min förkylning verkar redan gett sig igen, gött, har inte tid med de nu när sambon har semester igen.
Vad gör alla ni andra???
Är de någon annan som ger bara ersättning?
Bör nog höja Algots mat nu.
Han äter typ bara 5 mål nu, för han äter aldrig på natten.
Men han spyr ju redan massor o verkar rätt nöjd.
Men han äter bara 165ml o de känns lite nu.
Får åka o köpa en stor flaksa nu!
Idag är jag lite småsentimental. För ett år sen testade jag positivt
Igår låg jag och tänkte hur smidigt allt har gått med amningen denna gång. Med David var jag mer "rädd" för att åka till ställen ifall jag skulle behöva amma. Nu begränsar jag mig inte så, det går alldeles utmärkt att amma i affär, på stranden/utflykt/promenad och på parkeringar. Nu tycker jag det är mysigt och ser inte amningen så jobbig som jag tyckte det var i början men det kanske är för att det är sista gången jag ammar?
Vi pratade lite löst om att åka utomlands i höst och så kom jag på att det kanske blir mer "knöl" eftersom Alva troligen äter annat än bara bröstmjölk. Då blev jag mer sentimental, dra ner på amning, sluta helt, hon ska bli STOR
Det är bra mysigt med små barn ändå.
Annamamma: Vi småpular här hemma ![]()
Helene: Nu är detta vårt första barn, men jag blir också sentimental när alla i vår närhet pratar om annan mat och det känns nästan som om de vill börja mata Tuwa nu. Men självklart är det säkert jag som överreagerar. Men tanken är väl att börja med smakportioner vid 4 månader. När man prata om smakportioner så brukar man väl bara ge dem det en gång per dag eller hur fungerar det? Och bara någon tesked va? Jag vill ju försöka amma mer än 6 månader så vill ju inte att hon får allt för stort sug på annan mat. Hur gör/har ni andra gjort?
Jo, när hon är 6 mån så kommer hon givetvis få gröt etc och då kan man ju delamma!