Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Har nu varit på bvc. Jag gissa ju på 7700.
Lite fel, han vägde bara 6875g.
Men innan har han gått upp så mkt varje gång, kurvan har pekat rakt upp, så bvc tanten sa att de måste plana ut lite ibland. Jag tycker också att han blivit mkt mindre gnällig, en mkt gladare o lugnare bebis.
Kanske överdosera jag maten lite förut, så han fick ont i magen?
Längden hade inte hänt så mkt med heller. Men sist var de ett jättestort skutt, så de planas väl där med förmodligen.
Vi prata lite om mat och vi väntar somsagt tills han passerat 6 mån. Men hon tipsa att endast köra grönsakspure ett tag. Gröten har också en ganska söt smak. O så kommer jag nog göra. Endast grönsaker tills han tar det bra. Detta får bli tredje gången gillt, denna gång ska ja få mitt barn o gilla nyttiga saker, inte leva på rostmacka och saft
HAHA!
2 sprutor fick han också,men de gick jättebra!
O så lite om mig själv! vågen rör sig nedåt
I söndags vägde jag 75kg idag vägde jag 73.6
O jag har som sagt släppt allt vad de gäller maten. Kanske är de psykiskt de där???
Så jag tragglat med denna mat o nu när ja helt enkelt struntar i det o äter precis vad jag vill och istället rör på mig,så går jag ner. Mkt märkligt ändå då detta INTE funka sist. Då kvitta de hur mkt ja rörde mig, ja gick inte ner ett gram, men så fort ja körde gi så gick jag ner. Min kropp är bra skum!
Sen verkar den ställt om sig på nåt vis. Min hud har blivit mkt bättre,då ja annars får akne väldigt lätt. Håret börjar växa ut igen, i mina vikar finns nu stubb,så man ser verkligen hur mkt ja tappat. Naglarna är plötsligt superlånga och hårda,ser ut som ja har lösnaglar. Skumt ,skumt. Detta hände dock innan ja började röra mig och åt vad jag ville!
Annamamma: Jag hoppas Alva kommer äta bättre än David. Med honom har vi alltid fått kämpa med maten. Idag äter han typ yoghurt, vissa brös, blodpudding, pannkaka, ris och pasta. Någon frukt och gurka ibland
Så illa är det väl inte men han är skitjobbig med mat och vägrar smaka eller pröva något nytt. Skönt att vågen går ner!
Jag tog i med hårdhandskarna i måndags och striktade till mig i lchf. Sen i måndags har jag gått ner 1,6 kg. Nog för att det känns bra men samtidigt tycker jag det kan lugna ner sig, jag vill ju inte rasa ner i vikt. Nu är jag av med mitt förbannade sug och det är så skönt!!

Nu har denna lilla grabb lärt sig öppna blöjan själv, var inne i köket o värmde på lite mat då jag inte hann äta förut när maten var klar för jag hade en ledsen pojke i knät.. Så när jag kommer in i vardagsrummet hittar jag min lilla son med blöjan helt uppknäppt på väg att rulla sig ur den 
haha, så kollade jag han när jag satt o kollade tv då hör man hur han river i blöjkanten o vips åkte ena sidan upp 
Tokunge det där 
Nu har denna lilla grabb lärt sig öppna blöjan själv, var inne i köket o värmde på lite mat då jag inte hann äta förut när maten var klar för jag hade en ledsen pojke i knät.. Så när jag kommer in i vardagsrummet hittar jag min lilla son med blöjan helt uppknäppt på väg att rulla sig ur den 
haha, så kollade jag han när jag satt o kollade tv då hör man hur han river i blöjkanten o vips åkte ena sidan upp 
Tokunge det där 
Annamamma: Mmm ... man får passa dom
David gillar ölkorv av allt, lustigt. Han vägrar smaka på vissa saker men så kan han tugga i sig ölkorv.
Jag har inget tålamod heller angående vikten, skulle vilja rasa men eftersom jag ammar så vill jag inte att det ska bli något kajko. Inte för att jag tror det men man vet aldrig. I morgon hoppas jag vara under 70-strecket. Ska jag gå ner som jag gjort sen i måndags är jag det. Det är så peppande att se vågen gå neråt men mest glad är jag över att ha blivit av med mitt sug. Idag såg jag polkagriskarameller hos min mamma och plockade ner burken men sen kom jag på, jag är ju inte sugen så varför ska jag ta en? Burken ställdes tillbaka
Cillizan: Jag gör vanlig havregrynsgröt utan salt i så fall. Sen kan man ju koka med lite äpple eller mosa i banan om man vill ha smak. Antingen mixar jag havregrynen innan så de blir mer finare eller så kokar jag det längre men jag testar nog att mixa
Men shit kollar ni det här Wife Swap på tv4+ ? 
såg bara 5 minuter, min mamma tipsade mig om det lite för sent haha