• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Miss Sindra: Alva är också prickig mer än i bara ansiktet, hon är prickig i hela huvudet och på bröstet och lite av ryggen. Drar man handen över hennes huvud känns det som små knottror. Jag tror det är både värmeutslag och hormonplitor, är hon varm blir det värre nämligen.

Snart rymmer jag nog Alva är SÅ missnöjd HELA tiden. Aptrött garanterat eftersom hon bara sovit 2 timmar på hela dagen *suckar och stönar ännu mer*
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-17 17:47:52 följande:
    Tack Så illa är det väl inte men Alva är så missnöjd med att ligga själv och hon ska ju bara vara i famnen. Skriker hon och jag ger bröstet så flinar hon bara. Helst ska man sitta/ligga bredvid henne och prata med henne hela tiden. Det är så frustrerande och hemmet ser ut som ett KAOS, sånt stör jag mig på också och blir irriterad. Nu kom maken hem så han får banne mig åka och fixa mat, det hinner jag inte. Värst är väl David, jag gillar inte det sätt han har lagt till med nu. Han ska bara testa gränser hela tiden och kontrar med ors om man säger till honom "då gör jag så eller kastar det bla bla bla ..."
    Algot vill också bara ligga i famn, så ja vet vad du menar{#lang_emotions_laughing} han sover som en stock i famnen (oftast) halva dagen får ban bära runt på han, men då är han  tyst.
    Lägger man ner han så gallskriker han, i vagnen sover han så fort de slutar rulla,så vaknar han =)
    MEN som sagt idag chockera han, va vaken hela förmiddagen, sen somna han i bilen hem från bvc och sov vidare där 2,5 timma. Alltså inte i bilen, men i bilstolen, lät lite illa kanske haha!
  • Madde01

Men shit , någon som kollar bröllops intervjun med Victoria o Daniel ;p
    Är han tvungen o sitta och säga kronprinsessan när han pratar om henne? Kan han inte säga Victoria? Låter ju helgalet att han säger så när han pratar om sin blivande fru, låter som han pratar om en tredje person {#lang_emotions_tongue_out} haha, ursäkta att jag störde mig på mindre ;p

• helene306
    Madde01 skrev 2010-05-17 20:24:10 följande:
    Men shit , någon som kollar bröllops intervjun med Victoria o Daniel ;p Är han tvungen o sitta och säga kronprinsessan när han pratar om henne? Kan han inte säga Victoria? Låter ju helgalet att han säger så när han pratar om sin blivande fru, låter som han pratar om en tredje person  haha, ursäkta att jag störde mig på mindre ;p
    Låter knäppt så jag läste ditt inlägg högt för maken och han svarade:

"Näpp, så är det, man får aldrig tilltala kungligheter vid deras förnamn" Jag hoppas verkligen inte de gör det hemma i sin privata sfär: "Oh kronprinsessaaaaaan ..."
  • helene306

Annamamma: Jag förstod att du inte menade att han sov kvar i bilen Vi har visserligen gjort så med David när han var mindre ochs somnat i bilstolen, den var ju fastmonterad fram (och det var sommar) så vi öppnade bildörrarna och lät honom sova.

Alva är helt otrolig, fortfarande vaken ... Jag gick upp innan 20 med henne och tänkte att jag ammar henne till sömns så hon får SOVA.  I helskotta heller ... nu slängde jag henne till maken. Jag måste vila från henne och mina bröst behövder det också för det lär bli amma av sen när vi ska i säng på riktigt.

• Armani
    Annamamma Va roligt att höra att du mår bättre, ibland är det som sagt så skönt att bara prata/skriva av sig

Helene Men oj vilken tjurig tös du har! Hoppas hon ger med sig snart och somnar så både du och hon får vila.

Ang preventivmedel Sambon tog upp frågan lite lätt härom dagen, han var nog nervös att jag skulle vilja ha ännu en till tätt nu efter Noel för han var sååå försiktig i sin fråga om jag hade funderat på nåt p-medel Vi har kört avbrutet i ca 7 år och bara blivit gravid då vi velat, men det är ju ingen säker metod och med två ungar redan så vet jag inte riktigt om vi ska fortsätta så... Jag vill nog ha en liten till, men inte riktigt än iaf Vill helst ha något som jag kan styra över själv, alltså ingen spiral, spruta, p-stav eller liknande så just nu tror jag det lutar åt minipiller. Nån av er som har erfarenhet av sånna?
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-05-17 21:15:02 följande:
    Låter knäppt så jag läste ditt inlägg högt för maken och han svarade: "Näpp, så är det, man får aldrig tilltala kungligheter vid deras förnamn" Jag hoppas verkligen inte de gör det hemma i sin privata sfär: "Oh kronprinsessaaaaaan ..."
    Men det låter ju helt sjukt ;p Men skulle min man vara kung skulle jag ha skit svårt att kalla han konungen när han satt brevid lixom, haha :) Skillnad om han inte var med, då kanske jag skulle kunna göra det ;p
  • Madde01

Justeja, kom på en fråga {#lang_emotions_tongue_out}

Har hört att man inte ska smörja småttingar med solskyddsfaktor, stämmer det?

• helene306
    Armani: Minipiller är säkert helt ok men jag vill ge ett varningens finger till Cerazette. Kollar man runt i trådar här på FL är det många som fått rejäla biverkningar av dem. Jag fick enorma humörsvängningar och mådde skit av dem. Det är ett under att maken har livet i behåll och att vi fortfarande är ihop om jag säger så Sen finns det självklart de som Cerazette funkat jättebra för. Tror det finns en sort till, Mini-P eller något? Annars är spiral väldigt bekvämt, den är bara att ta ut när man vill ha en liten till. Besväret är tiden i gynstolen

Nähä, dags att ta med sig surpottan upp igen då ....
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-17 21:44:54 följande:
    Justeja, kom på en fråga Har hört att man inte ska smörja småttingar med solskyddsfaktor, stämmer det?
    Har aldrig hört det, men jag kommer nog inte smörja Algot, för han kommer ju ändå aldrig va direkt i solen. De säger ju att solen tar i skuggan,men de har ja aldrig märkt!

jaså Armani,du känner att de kommer bli en till så småningom{#lang_emotions_wink}
    Jag känner mig kluven. Jag tycker absolut de räcker med 3, jag vill ha tid o råd med alla tre och fyra känns då som överkurs! MEN ja känner redan lite panik att de är sista gången ja har en liten bebis, att ja aldrig ska få känna de igen, den här känslan av o få en liten bebis, den är ju SÅ mäktig. Men vi är nog klara som sagt även om de känns så hemskt på nåt vis...

Är ni andra gifta? Vi är de inte. Ja drömmer om ett riktigt kyrkbröllop. Men just nu är inte de prio ett i vår ekonomi, behöver nog lägga pengar på huset o sånt först.
    Hade lite planer på och gift oss i sommar, i smyg. Men även om ja inte ska ha bröllopsfest o bjudna folk,så vill jag ha brudklänning o ta brudfoto o då vill ja gärna vara smal igen.
Svar på tråden Aprilmammor 2010