• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Tokis skrev 2010-08-12 20:04:30 följande:
    såg bara 5 minuter, min mamma tipsade mig om det lite för sent haha
    Okej Tungan ute Rätt bra program, men shit hur folk uppfostrar sina barn..
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-12 19:26:18 följande:
    Men shit kollar ni det här Wife Swap på tv4+ ? Tungan ute
    Aldrig sett... Vad var de för nåt?

Helene
    Duktigt om du lagar egen gröt. Jag är nog för bekväm o lat. Alldeles för smidigt o röra ut de där pulvret o man behöver inte vänta på att de kallnar plus att de är så bra om man inte är hemmaSkrattande Men jag vet i bakhuvudet att de är mkt bättre och billigare dessutom o göra själv!

Algot har nu fått feber av sina sprutor, trist, han som precis blivit frisk. Men de brukar väl inte hålla i sig så länge när de är en "biverkning" hoppas jag!
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-08-13 11:27:15 följande:
    Aldrig sett... Vad var de för nåt?

Helene
    Duktigt om du lagar egen gröt. Jag är nog för bekväm o lat. Alldeles för smidigt o röra ut de där pulvret o man behöver inte vänta på att de kallnar plus att de är så bra om man inte är hemmaSkrattande Men jag vet i bakhuvudet att de är mkt bättre och billigare dessutom o göra själv!

Algot har nu fått feber av sina sprutor, trist, han som precis blivit frisk. Men de brukar väl inte hålla i sig så länge när de är en "biverkning" hoppas jag!
    Typ 2 fruar som byter liv med varandra, går varje vardag på 4+ kl.19 Glad

Idag gjorde jag till o med hemma gjord puré till lilleman, men nejdå.. Då började han kvälva(stavning) och spottade ut.. Vet inte vad jag ska ta mig till.. Känner värsting pressen på mig att han ska börja äta sådant nu också, tycker detta är riktigt jobbigt faktiskt Rynkar på näsan
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-15 16:29:36 följande:
    Typ 2 fruar som byter liv med varandra, går varje vardag på 4+ kl.19 Glad

Idag gjorde jag till o med hemma gjord puré till lilleman, men nejdå.. Då började han kvälva(stavning) och spottade ut.. Vet inte vad jag ska ta mig till.. Känner värsting pressen på mig att han ska börja äta sådant nu också, tycker detta är riktigt jobbigt faktiskt Rynkar på näsan
    ok, de måste jag se någon dag!

Alltså, känn inte så! Du gör ju vad du kan. O han klarar sig. Han får ju i sig gröt, de är ju jättebra!
    Ett tips! ta en smak i taget. Traggla med den, några teskedar i flera dagar i rad, rätt som de är vänjer han sig kanske vid smaken o då kan du börja med en ny!
    morot är lite sötare i smaken, även majs.Men de har du säkert testat.
    Rätt som de är käkar han med god aptit ska du se!
  • Annamamma 83

Sen Madde...
    Man KAN börja med smakportioner vid 4 mån, men du behöver inte BÖRJA fören vid 6 mån

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-08-15 21:12:16 följande:
    Sen Madde...
    Man KAN börja med smakportioner vid 4 mån, men du behöver inte BÖRJA fören vid 6 mån
    Japp, prövat både majs o morot.. Samma reaktion..
    Nej jag vet, men folk låter så chockade när jag säger att han vägrar grönsakspuréer .. Så säger dom pröva si o så.. Han måste ju äta det med.. Så det är därför jag känner press o stress från andra människor.. Grymt jobbigt..
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-08-15 21:31:28 följande:
    Japp, prövat både majs o morot.. Samma reaktion..
    Nej jag vet, men folk låter så chockade när jag säger att han vägrar grönsakspuréer .. Så säger dom pröva si o så.. Han måste ju äta det med.. Så det är därför jag känner press o stress från andra människor.. Grymt jobbigt..
    Låt det vara ett tag, lägg ner några dagar och pröva igen. När du skriver ovan att du känner dig pressad får jag deja vú från David. Så kände jag, stressad över att alla andra påtalade och gav sina mat och de åt. David tog ingenting och det gick trögt. Nu tänker jag inte stressa. Är du stressad känner barnet det ocså. Äter han gröt, ge honom gröt och låt de andra smakportionerna vara ett tag. Han äter men att vänja sig vid konsistensen kan ta tid! Ta det lugnt. Som Annamamma skriver, man kan ge smakportioner från 4 månader men det finns inget som säger att man inet kan börja senare. Jag känner ingen stress alls, tycke det känns bra att amma.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Madde: känn inte så. Många som helamma börjar inte med smakportioner förrän barnen är 8 månader och ännu senare! det där styr barnen bra själva. Tänk bara på att ha i extra fett om du gör egna purér. Det säger dom iofs om burkar också. Barn behöver fett för att växa och må bra. Salt kan man undvika till dom är 1 år, men det är inte farligt innan. Bara att dom inte är gjorda för att ta hand om det i större mängd och många saltar alldeles för mycket i maten. Vanlig mjölk kan man ha i maten, men vänta med det som måltidsdryck.

Jag var på efterkontroll nu i veckan. (Är sjukt dålig på att hinna med fl numer, har fullt sjå på dagarna). Jag har gått upp lite märkte jag, men så kan det ju bli. Lite högt blodtryck hade jag också, men inget som sades n¨got mer om. Bm var på mig om att skaffa preventivmedel. Hon tyckte absolut att jag skulle ha spiral. Men nej, jag har inget nu. Har ju ändå inte någon partner. Den dagen, den sorgen...
    Ska väl ta och göra slag i den där steriliseringen någon gång kanske.

Annamamma: det är ju svårt att gissa vikten på dom. E har än så länge inte visat något intresse av annan mat. Det har dom andra gjort i den här åldern, men det kommer, det kommer. Han är ju inte så gammal än. Hoppas dock att han blir lika enkel i maten som dom andra.

Idag har han varit otroligt gnällig och jag har sett ett par vita prickar i underkäken. Idag hade han tungan där hela tiden så det verkar vara tänder på g. Jag HOPPAS dock att det bara är vädret som påverkade honom idag för tänder får gärna vänta ett tag till...

• Madde01

Jo man får väl ta det som det kommer :) Men som sagt han äter ju en portiongröt utan problem ..

• Annamamma 83

Tro det eller ej idag har jag varit på efterkontroll!
    Så en sak ur världen, nu är de bara dopet kvar som jag ska få tummen urSkrattande

Vi läste igenom lite om förlossningen o där stod rätt mkt ja inte hade en aning om!
    Har nu också fått svar på varför vattnet gick. Allt hade börjat med att moderkakan lossnat,
    så de var så allt börjat. Prover hade även visat en infektion. Men bm förklara att först lossna moderkakan,
    sen gick vattnet o infektionen hade kommit efter vattenavgången. Så tur att han togs ut och de inte lät
    mig ligga där i 4 veckor som de snacka om, då hade vi inte haft en liten pojk nu, iaf inte en frisk!
    Man märker  verkligen att naturen har sin gång. Värkarna satte inte igång utan orsak, barnet behövde komma ut och att de gav mig bricanyl för att stoppa de retar mig nu ännu mer!
    Men sen o andra sidan kanske han inte klarat en vaginal förlossning.
    Men nu har vi han här, frisk som en nötkärna,o de är ju huvudsaken!

En kopparspiral är nu på plats, så nu behöver ja inte bekymra mig om de heller!
    Fast om vi ska ha sex behöver vi nog en barnflicka också, men de gav dom mig ingen på mvc!

Svar på tråden Aprilmammor 2010