Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Rätt bra program, men shit hur folk uppfostrar sina barn..

Men jag vet i bakhuvudet att de är mkt bättre och billigare dessutom o göra själv!
Men jag vet i bakhuvudet att de är mkt bättre och billigare dessutom o göra själv!

Sen Madde...
Man KAN börja med smakportioner vid 4 mån, men du behöver inte BÖRJA fören vid 6 mån
Madde: känn inte så. Många som helamma börjar inte med smakportioner förrän barnen är 8 månader och ännu senare! det där styr barnen bra själva. Tänk bara på att ha i extra fett om du gör egna purér. Det säger dom iofs om burkar också. Barn behöver fett för att växa och må bra. Salt kan man undvika till dom är 1 år, men det är inte farligt innan. Bara att dom inte är gjorda för att ta hand om det i större mängd och många saltar alldeles för mycket i maten. Vanlig mjölk kan man ha i maten, men vänta med det som måltidsdryck.
Jag var på efterkontroll nu i veckan. (Är sjukt dålig på att hinna med fl numer, har fullt sjå på dagarna). Jag har gått upp lite märkte jag, men så kan det ju bli. Lite högt blodtryck hade jag också, men inget som sades n¨got mer om. Bm var på mig om att skaffa preventivmedel. Hon tyckte absolut att jag skulle ha spiral. Men nej, jag har inget nu. Har ju ändå inte någon partner. Den dagen, den sorgen...
Ska väl ta och göra slag i den där steriliseringen någon gång kanske.
Annamamma: det är ju svårt att gissa vikten på dom. E har än så länge inte visat något intresse av annan mat. Det har dom andra gjort i den här åldern, men det kommer, det kommer. Han är ju inte så gammal än. Hoppas dock att han blir lika enkel i maten som dom andra.
Idag har han varit otroligt gnällig och jag har sett ett par vita prickar i underkäken. Idag hade han tungan där hela tiden så det verkar vara tänder på g. Jag HOPPAS dock att det bara är vädret som påverkade honom idag för tänder får gärna vänta ett tag till...
Jo man får väl ta det som det kommer :) Men som sagt han äter ju en portiongröt utan problem ..
Tro det eller ej idag har jag varit på efterkontroll!
Så en sak ur världen, nu är de bara dopet kvar som jag ska få tummen ur
Vi läste igenom lite om förlossningen o där stod rätt mkt ja inte hade en aning om!
Har nu också fått svar på varför vattnet gick. Allt hade börjat med att moderkakan lossnat,
så de var så allt börjat. Prover hade även visat en infektion. Men bm förklara att först lossna moderkakan,
sen gick vattnet o infektionen hade kommit efter vattenavgången. Så tur att han togs ut och de inte lät
mig ligga där i 4 veckor som de snacka om, då hade vi inte haft en liten pojk nu, iaf inte en frisk!
Man märker verkligen att naturen har sin gång. Värkarna satte inte igång utan orsak, barnet behövde komma ut och att de gav mig bricanyl för att stoppa de retar mig nu ännu mer!
Men sen o andra sidan kanske han inte klarat en vaginal förlossning.
Men nu har vi han här, frisk som en nötkärna,o de är ju huvudsaken!
En kopparspiral är nu på plats, så nu behöver ja inte bekymra mig om de heller!
Fast om vi ska ha sex behöver vi nog en barnflicka också, men de gav dom mig ingen på mvc!