• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • VildVittra
    Annamamma 83 skrev 2010-08-16 10:25:07 följande:
    En kopparspiral är nu på plats, så nu behöver ja inte bekymra mig om de heller!
    Fast om vi ska ha sex behöver vi nog en barnflicka också, men de gav dom mig ingen på mvc!
    *fniss*

Samma här =)

Kram
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Cillizan

Har varit på bvc och vägt Tuvalie idag. 5500g och 61 cm. 
    Inte så stor men hon följer sin kurva perfekt. Provade blomkål smakis idag, mums tyckte T:)
    Är det någon mer som ska gå på babysim?

• Tokis

Hej alla! Här är det full rulle som vanligt! Hur ser era småpluttars sömnavnor ut? (dag och nattetid)

• helene306

Jag syr Konstruerade en sovpåse idag men nja ... bättre att köpa.

Jag kommer inte gå på babysim men jag har anmält mig till babysång till nästa månad.

Sömn: Alva somnar för natten ca 20.30 och sover nästan hela natten. Inatt vaknade hon 01.30 och kom till oss sen ammade hon lite nu och då. Ibland vaknar hon vid 3-4. På dagen sover hon korta stunder vid amning, annars ingenting. Nån gång har hon sovit i bilstolen om vi åkt och handlat.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

Babysim - Det blir det inte för min del, alldeles för långa köer.. Men där emot funderar jag o några tjejer på nått som heter smurfgympa, det är ett slags gympa pass där man använder barnen som redskap typ Tungan ute svårt o förklara men då kan dom vara med samtidigt som man tränar typ ..

Sömn- Dags sömn blir det lite powernappningar här o där mest hela tiden, har ej någon rutin på det.. Han somnar när han somnar o vaknar när han vaknar .. hehe.. Somnar alltid efter frukosten iaf Tungan ute För natten somnar han Oftast mellan19-20, sen har han alltid vaknat på natten vid 2 för matning men dom senaste nätterna har han inte vaknat förns 5 första gången., så jag hoppas att detta har vänt nu Skrattande

• Annamamma 83

Ska iväg o springa,skriver ikväll!
    Har hänt lite ledsamma saker runtomkring, så ja har varit lite off!
    Men,men så är livet!
    Jag läser va ni skrivit senare
    kram

• Annamamma 83

Så...

Sovrutiner finns de inga här än, inte på dagen iaf.Han sover när han är trött,o man vet aldrig hur länge!
    På natten sover han toppenbra! Somnar senast kl tolv o vaknar nästan alltid runt kl06.
    Har inte ens fått rutin på min 2,5 åring juSkrattande förut körde han att han somna tidigt varannan dag o somna sent varannandag.Nu har han bytt och vaknar tidigt varannan o sover länge varannan. O tidigt menar ja innan kl 05 och sent så kan han sova till 9.30. Han är lite kul min mellangrabb!

Babysim. De bygger om vårt badhus,så de öppnar inte förän Jan. igen. Men jag hade nog inte gått ändå. Hoppas han blir lik sina bröder, de är som fiskar i vattnet,aldrig varit rädda o den stora lärde sig simma vid 4,5 och innan han ens börjat f-klass hade han tagit massa märken. simmat tolv längder tex,(12x250) O dom har aldrig gått på babysim. Sen är jag glad o slippa visa mig i badkläderSkrattande

• elinakarlsson

Vi började på babysim igår och det var riktigt mysigt. Tuwa blev inte trött som alla andra barn utan hon blev i stort sett bara vildare och vildare. Hihi!

Angående sömn så somnar hon ca 20.30 och ammas 00, 03 och 06 fortfarande, vi har några nätter då hon sovit rakt igenom, men jag väntar spänt på att allt ska vända snart. *hoppas* eller så får man fortsätta med dessa nattamningar, men däremellan så sover hon lugnt och fint i spjälsängen. På dagarna så sover hon ca 30-60 min var tredje timma.

Haft mycket att göra på senaste därav den dåliga uppdateringen, men ska försöka bättra mig.

Ska gå iväg till öppna förskolan i nästa vecka, ska bli kul och se vad man kan göra där. Det var iaf babysång kl 10 så det ska vi delta på för att se om det är ngt för oss.

Svar på tråden Aprilmammor 2010