• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • lyckan80

Hej alla
    Vad jag är dålig på att vara inne här, tiden bara flyger iväg nuförtiden.

Sovvanor, är bra här. Anton han somnar vid 21-21.30 och sover till 06, då är det en flaska ersättning, sen sover han nån timme till. Sen under dagen är det  oftast 3 småsovstunder på ca 35 min vardera

Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör som börjat ge smakportioner. Anton är snart 5 månader och han får lite gröt vid frukostbordet och sen så får han nått smakprov ( nu är det potatis som vi testar) när jag äter lunch. JAg hoppas inte det är för mycket, har hållt på  ca 2 veckor nu och det är bara lite varje gång. Gröten är väl några matskedar/dag. Märker att han är lite hårdare i magen och att det är lite mer luft bara.    

• Movieprincess

Nu har jag inte varit här inne på hur länge sen som helst känns det som! Skäms

Tuva blev 4 månader i måndags och nu väger hon 5855 gram. Några sovrutiner på dagarna har vi inte, sover allt från 5min - 1½h ibland men manvet aldrig när. HAr nästan helt slutat amma nu också för jag måste ha världens lataset bebis som inte "orkar" suga . På natten sover hon från 01-02 nångång till 9 på morgonen *skönt*

Babysim blir det nog inte här, vill INTE visa mej i badkläder! Babysång lät kul men det har vi tyvär inte här, annars hade jag velat det!

Helene: Visst var det du som var duktig på orkidéer? Jag har haft min sen i jan/feb och haft 12st jättefina blommor men nu har alla ramlat av och det är bara tråkiga oinnar kvar... kommer det komma fler blommor?

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • helene306

Movieprincess: Kan och kan, men jag älskar orkidéer Jodå, dom tappar sina blommor efter ett tag. Kvar blir bara den fula pinnen och blomman ser skittråkig ut. Låt pinnen vara kvar, det kan komma nya stänglar från den. Torkar pinnen ut klipper du bara av den. Det kan ta några månader, kanske 2-4 månader men nya blommor kommer. Vattna måste man dock fortsätta göra.

lyckan: Tycker det låter bra som du ger som smakportioner. Första gången jag gav David fattade jag inet riktigt och petade i honom så länge han gapade. Sen kom syrran och sa att jag skulle ta det lugnt ifall han fick ont  magen. Hoppsan ...

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Tokis

Hur stimulerar ni era barn om dagarna för att de ska utvecklas?? (lära sig sitta, åla, leka mm mm)

• hipphipphurra

Hej
    Är nere i en depresion igen därav min frånvaro.
    Dagarna rullar på Isak sover mellan 1-3 timmar i sträck mitt på dagen sen blir det inte mer förrän runt 20 och då sover han till 04. Vid 4 vill han ha lite mat sen somnar han igen till 07.
    Mycket skönt med rutiner som kommer av sig själv Skrattande

Va och lämande cellprov i dag så är det gjort.

Hoppas alla har det bra

• Madde01
    Tokis skrev 2010-08-19 19:10:45 följande:
    Hur stimulerar ni era barn om dagarna för att de ska utvecklas?? (lära sig sitta, åla, leka mm mm)
    Det där med att sitta är svårt, Julius har 0balans överhuvudtaget.. Men brukar försöka ha honom lutandes i soffan i stället Tungan ute Vet ej om det är riktigt rätt att göra så kanske?

Men på golvet ligger han mycket nu, han rullar runt själv. Men när han väl ligger på magen så brukar jag ligga framför honom med en leksak, och han vill verkligen ha den, så han försöker putta sig framåt, tycker han har blivit kanon duktig.. Sen brukar jag lägga en leksak brevid han när jag gör annat när han ligger på golvet.. Han tar sig alltid fram till den på ett elr annat vis, har en mycket envis pojke här hemma vi Skrattande

Men hur ska man göra för att lära dom sitta är min undran?
  • helene306
    Tokis skrev 2010-08-19 19:10:45 följande:
    Stimulera? Ska man göra sånt? Jag gör inte så mycket, inget alls om jag ska vara ärlig. Alva gillar att stå och det har hon gjort några veckor så det gör vi ofta. Nu har jag börjat lägga henne mer i babygymmet så hon får rulla (det gör hon ju inte) och flytta sig lite själv. Nu utforskar hon sina händer mycket och försöker gripa medvetet efter saker. Ibland sätter vi henne och hon sitter några sekunder men sen faller hon som en fura

hipphipp: Oj vad jobbigt med depression! Är det efter förlossning eller gammalt? (du behöver inte svara om du inte vill) Skickar en stor kram till dig!!
  • Annamamma 83
    Hipphipphurra
    Tråkigt med din depresion. Du får gärna skriva av dig här om du vill det. Om du känner att de kan hjälpa!
    Hoppas allt går bra annars hemma. KramHjärta

Stimulera...
    Nja, har aldrig liksom "lärt"  mina barn sitta. Ja undrar om de går? De tar nog den tid de tar innan de blir stadiga. De tränas ju hela tiden , som när de sitter i knä osv.
    Försöker dock påminna mig ibland o lägga han oftare på golvet. Han sitter mest i knät eller babysittern o då glömmer ja lätt att han behöver ligga ner lite också.
    Men tror de är för vi har både hund o storebror o då vågar ja inte gå ur rummet när han ligger där.
  • helene306

Äntligen visar vågen ny förstasiffra! Nu är gravkilona borta och så hoppas jag det förblir. Nu ska resten bort också

Svar på tråden Aprilmammor 2010