Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Hej alla
Vad jag är dålig på att vara inne här, tiden bara flyger iväg nuförtiden.
Sovvanor, är bra här. Anton han somnar vid 21-21.30 och sover till 06, då är det en flaska ersättning, sen sover han nån timme till. Sen under dagen är det oftast 3 småsovstunder på ca 35 min vardera
Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör som börjat ge smakportioner. Anton är snart 5 månader och han får lite gröt vid frukostbordet och sen så får han nått smakprov ( nu är det potatis som vi testar) när jag äter lunch. JAg hoppas inte det är för mycket, har hållt på ca 2 veckor nu och det är bara lite varje gång. Gröten är väl några matskedar/dag. Märker att han är lite hårdare i magen och att det är lite mer luft bara.
Nu har jag inte varit här inne på hur länge sen som helst känns det som! 
Tuva blev 4 månader i måndags och nu väger hon 5855 gram. Några sovrutiner på dagarna har vi inte, sover allt från 5min - 1½h ibland men manvet aldrig när. HAr nästan helt slutat amma nu också för jag måste ha världens lataset bebis som inte "orkar" suga
. På natten sover hon från 01-02 nångång till 9 på morgonen *skönt*
Babysim blir det nog inte här, vill INTE visa mej i badkläder! Babysång lät kul men det har vi tyvär inte här, annars hade jag velat det!
Helene: Visst var det du som var duktig på orkidéer? Jag har haft min sen i jan/feb och haft 12st jättefina blommor men nu har alla ramlat av och det är bara tråkiga oinnar kvar... kommer det komma fler blommor?
Movieprincess: Kan och kan, men jag älskar orkidéer
Jodå, dom tappar sina blommor efter ett tag. Kvar blir bara den fula pinnen och blomman ser skittråkig ut. Låt pinnen vara kvar, det kan komma nya stänglar från den. Torkar pinnen ut klipper du bara av den. Det kan ta några månader, kanske 2-4 månader men nya blommor kommer. Vattna måste man dock fortsätta göra.
lyckan: Tycker det låter bra som du ger som smakportioner. Första gången jag gav David fattade jag inet riktigt och petade i honom så länge han gapade. Sen kom syrran och sa att jag skulle ta det lugnt ifall han fick ont magen. Hoppsan ...
Hur stimulerar ni era barn om dagarna för att de ska utvecklas?? (lära sig sitta, åla, leka mm mm)
Hej
Är nere i en depresion igen därav min frånvaro.
Dagarna rullar på Isak sover mellan 1-3 timmar i sträck mitt på dagen sen blir det inte mer förrän runt 20 och då sover han till 04. Vid 4 vill han ha lite mat sen somnar han igen till 07.
Mycket skönt med rutiner som kommer av sig själv 
Va och lämande cellprov i dag så är det gjort.
Hoppas alla har det bra
Vet ej om det är riktigt rätt att göra så kanske?

Äntligen visar vågen ny förstasiffra! Nu är gravkilona borta och så hoppas jag det förblir. Nu ska resten bort också ![]()