• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra

hej hej
    Hade bvc i dag 5 mån vikt och vaccin. Min lilla  kille väger nu 9700gr och är 68cm lång.
    Han ligger 2 kurvor över på vikten och 1 över på längden. Men som bvc sköterskan sa så har han bestämt sig för att bli stor och det har börjat plana ut.
    Isak älskar pureerna han smakat och nu ska vi börja med att byta ut ett mål också. Tror jag börjar med det i morgon i dag bara skriker han. Beror väl på vaccinen.
    Jag mår bättre eller ja inte bra men nu är jag på väg att få hjälp och det är ett stort steg i rätt riktning.
    kram

• helene306

hipphipp: Skönt att det verkar ordna sig för dig! Härligt med en stor kille

Jag vill tipsa om den här tråden där det är mer aktivitet än vad det tyvärr är här numera ...  www.familjeliv.se/Forum-3-20/m53839343.html 

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-24 17:22:39 följande:

Jag vill tipsa om den här tråden där det är mer aktivitet än vad det tyvärr är här numera ...  www.familjeliv.se/Forum-3-20/m53839343.html 
    Jag tycker de är tråkigt att de är dåligt liv i denna tråd...
    Jag har lite svårt att veta vad ja ska hamna i för tråd, då Algot är 6 mån. Han gör mig förvirrad med sin ålder iblandSkrattande
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-08-24 18:50:04 följande:
    Jag tycker de är tråkigt att de är dåligt liv i denna tråd...
    Jag har lite svårt att veta vad ja ska hamna i för tråd, då Algot är 6 mån. Han gör mig förvirrad med sin ålder iblandSkrattande
    Du hänger med oss aprillare Han var ju tänkt att komma då.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-08-24 17:22:39 följande:

håller med om att det blivit lite dött.. Här känner jag att det blir mera intensivt ju äldre Julius blir, och nu är jag ensam hemma 3dygn med prinsen :(

Kan ju inte gå med där min boll är ju redan 6 månader ju Tungan ute

Vi var faktiskt på 6månaderskontroll idag han växer helt perfekt o är en kanon kille.. Dock på pekade hon det där om sittningen men det förstod jag att hon skulle göra Tungan ute han väger 6,8 kilo o är 63cm lång, stora killen Skrattande

• EowynAurora

hej här inne! d var ett tag sen jag skrev nåt nu. läser nästan hela tiden, men d e inte altid jag skriver nåt, jag e mest en sån som tar till mig tips o råd från er mer erfarna

sambon hade semester i fyra veckor, men nu e äntligen allt tillbaka till d normala. tog bara  en vecka =S

Harry blev 4 månader i måndags förra veckan men var på kontroll igår. han väger nu  7.365gr och är 66,5cm lång. han har växt hela 4cm sen förra kontrollen för 5 veckor sen! inte konstigt att han har varit gnällig=S

på förra kontrollen sa bvc-sköterskan att: "nästa gång ska vi prata lite om smakportioner o du ska få lite mat-info".
    men igår när vi var där så sa hon bara att : "smakportioner börjar dom inte med förren vid 6 månader". ööh oki? varför nämnde hon då det förra gången?? tänkte jag, så jag fick bara en tid den 22/9 för att få reda på mer om smakportioner o även få träffa dom 2(?!) andra mammorna som ska va med i samma mamma-grupp som mig.

vad säger era bvc-sköterskor om smakisar? e d nån som har provat vid 4 månader iaf trots att bvc inte vill?

jag tänkte jag skulle prova ge harry lite potatis-puré iaf. han ser jätte-intresserad ut när vi äter o han dreglar som en sankt bernards-hund :-0  brukar d inte va läge o prova då??

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Madde01
    EowynAurora skrev 2010-08-24 19:42:30 följande:
    hej här inne! d var ett tag sen jag skrev nåt nu. läser nästan hela tiden, men d e inte altid jag skriver nåt, jag e mest en sån som tar till mig tips o råd från er mer erfarna

sambon hade semester i fyra veckor, men nu e äntligen allt tillbaka till d normala. tog bara  en vecka =S

Harry blev 4 månader i måndags förra veckan men var på kontroll igår. han väger nu  7.365gr och är 66,5cm lång. han har växt hela 4cm sen förra kontrollen för 5 veckor sen! inte konstigt att han har varit gnällig=S

på förra kontrollen sa bvc-sköterskan att: "nästa gång ska vi prata lite om smakportioner o du ska få lite mat-info".
    men igår när vi var där så sa hon bara att : "smakportioner börjar dom inte med förren vid 6 månader". ööh oki? varför nämnde hon då det förra gången?? tänkte jag, så jag fick bara en tid den 22/9 för att få reda på mer om smakportioner o även få träffa dom 2(?!) andra mammorna som ska va med i samma mamma-grupp som mig.

vad säger era bvc-sköterskor om smakisar? e d nån som har provat vid 4 månader iaf trots att bvc inte vill?

jag tänkte jag skulle prova ge harry lite potatis-puré iaf. han ser jätte-intresserad ut när vi äter o han dreglar som en sankt bernards-hund :-0  brukar d inte va läge o prova då??
    Våran bvc sköterska sa att om dom visar intresse är det läge att testa, och hon sa att dom egentligen inte får säga så, utan att bvc ska alltid rekomendera 6månader.. Men hon sa att hon själv tycker att det kan vara bra att prova vid 4månader.. Så jag säger go for it Glad Gör det som känns bästa för dig, det blir alltid bäst i slutändan.. Och vi började när Julius fyllde 4månader .. Fast då med gröt som var en dum idé .. Som nu är hans favorit.. haha
  • EowynAurora
    Madde01 skrev 2010-08-24 19:56:08 följande:
    Våran bvc sköterska sa att om dom visar intresse är det läge att testa, och hon sa att dom egentligen inte får säga så, utan att bvc ska alltid rekomendera 6månader.. Men hon sa att hon själv tycker att det kan vara bra att prova vid 4månader.. Så jag säger go for it Glad Gör det som känns bästa för dig, det blir alltid bäst i slutändan.. Och vi började när Julius fyllde 4månader .. Fast då med gröt som var en dum idé .. Som nu är hans favorit.. haha
    aha oki d förklarar ju lite, men jag fick ända uppfattningen förra gången jag var där att hon tänkte rekomendera smakisar vid 4 mån. men,men...
    när på dan är d bäst att prova med smakisar då? på morgonen innan ammning?
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • elinakarlsson

Jag är inte aktiv i någon annan tråd, men ska kolla den ni tipsar om .

Jag undrar precis som EowynAurora när på dagen är bäst att prova smakisar?
    Tuwa blir 4 månader i morgon, så vi tänkte testa potatis-puré i helgen. Har inte pratat med BVC om detta, men jag vet att hon sa för länge sedan att smakportioner kan man börja med vid 4-6 månader. Man märker väl av lite själv när det börjar bli dags, har de intresser för maten vi äter så kan man ju testa, vilket Tuwa har. Ska gå och köpa en haklapp i plast tänkte jag, eftersom det mesta lär ju rinna ut från munnen. ;)

I morgon ska jag gå och se vad öppna förskolan kan ge oss, ska bli trevligt iaf eftersom en tjej och hennes dotter från föräldragruppen ska med. Jag har ju ingen aning om hur sådant funkar, men kul att träffa på lite andra mammor och barn.

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-24 19:38:04 följande:

håller med om att det blivit lite dött.. Här känner jag att det blir mera intensivt ju äldre Julius blir, och nu är jag ensam hemma 3dygn med prinsen :(

Kan ju inte gå med där min boll är ju redan 6 månader ju Tungan ute

Vi var faktiskt på 6månaderskontroll idag han växer helt perfekt o är en kanon kille.. Dock på pekade hon det där om sittningen men det förstod jag att hon skulle göra Tungan ute han väger 6,8 kilo o är 63cm lång, stora killen Skrattande

Då är ju våra grabbar lika stora OCH gamla.
    Men jag tycker Algot är liten....
    Han ligger iaf en bit under på kurvan,under det strecket som är under "normalstrecket" tom tror jag, om ja inte minns fel.
    Men då är jag van vid mina andra grabbar som vägde 2 kg mer i samma ålder.
    Tycker även han har liten storlek . 62 än....
Svar på tråden Aprilmammor 2010