• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • RosaNapp

helene: gott det! Jag väger nu mindre än jag gjort på 3 år. Dvs, vikten efter barn nr 2 har nu börjat betas av. Men det går långsamt då jag ännu inte börjat hårdträna.

Hipphipphurra: tråkigt med depression. Hoppas det vänder snart.

Vi har inga rutiner. E äter och sover när han vill än så länge, men han har alltid sovit bra på nätterna så det är ju bra.
    Snart är han 4 månader. Ska till bvc nästa vecka, får se vad han väger då.

Jag gör inget för att barnen ska "lära" sig. Det kommer när det kommer.

Har jag sagt att jag tror han kommer få tänder snart? Det både känns och syns två små prickar i underkäken. Han ahr tungan där mest hela tiden så han märker det också.

Något jag märkt är att han älskar att sjunga och att man gör rörelser till! Inget av mina andra barn har varit så intresserade av det på det sätt som han är. Passar bra ihop med hans pratighet

• hipphipphurra

Tack alla. Jag tror att det är en gammal depp som imnte blivit bearbetad. Nu har jag börjatfå ångest attacker på nätterna och sånt tråkigt så jag ska ringa till psykolog på måndag.

Jag tycker mig ana två små prickar i munnen på isak en hörntand uppe och en nere. på högersida båda två. Han har händer eller tunga där hela tiden och dreglar liter vis.

trevlig helg på er alla

• Madde01

Var in till stan igår o köpte ett par SUPER söta tiger tofflor till Julius o en tigermössa :) Så nu är vi nästan redo för höst ;D behöves någon overall elr nått bara ;D

• Annamamma 83

Kilon! å jag hatar detta!
    Min kropp försöker nog spela ett spratt med mig tror jag. I 2 veckors tid har jag utan undantag gått upp ett kilo varannan dag och ner ett varannan dag. ena dagen 73,nåt, nästa dag 74,nåt, sen 73,nåt osv osv.
    Ja undrar verkligen vad som händer!

Igår var vi på Sommarland o roa oss! Kändes dock mer som höst än sommar. Men de var ändå perfekt väder. Molning o ibland soligt, men inte för varmt. Ja pallar ingen stekande sol när man är iväg på grejer.

Hipphipphurra.
    Hoppas de blir bättre när du fått kontakt plus att du kan ju få med mot det!

• Annamamma 83

Hur länge ätar dom ersättning?
    Är de vid 6 mån ålder man byter från ersättning till mild välling?

• RosaNapp

Anna: jag har aldrig ersatt ersättning med välling. För mig är ersättning just ersättning för bröstmjölk, inget annat. Så mina barn har fått ersättning så länge dom inte helt gått över till vanlig mat. Kvällsvälling har dom fått från  6 månader, men då för att jag tagit bort nattmålet då. Kvällsvällingen har jag tagit bort när dom varit 1½ år.

E vill inte riktigt sova på dagarna nu. Så han somnar på filten, mitt i lek istället

• Madde01
    Anna- Jag har köpt välling o tänkte köra båda ett tag, så får man se sedan..
  • Tokis

Tycker det är så skönt att höra hur alla har det med sömn, mat stimulans ja allt! Skönt att få tips och bolla...
    Hipp hipp hurra - hoppas du snart mår bättre...
    Annamamma vad är det som tynger??

• Annamamma 83

Jag minns verkligen inte alls hur och när ja börjat ge mina barn välling?
    Men de var lite skillnad där, när de föddes i tid. Med Algot är ja allmänt förvirrad. Han är 6 mån imorgon, men som 4 mån på stort sett allt. Men på neo sa de att tarmen utvecklas ändå efter när de är födda?
    Hmm. Ska börja med smakisar snart nu iaf o se hur de går!
    Får nog ringa in till dom o se vad dom säger.

Tokis: De är en nära barndomsvän som plötsligt o olyckligt gick bort. Hon lämna efter sig en 5 årig son.
    Tycker de hela är så tragiskt! Hon hade de svårt och livet och vi bad utbildat folk att hjälpa henne, men ingen gjorde nåt! Hennes mamma har kämpat o slitit så, o så blev de så olyckligt slut. Förmodligen en slut vi aldrig kommer få veta riktigt hur de gick till!

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-08-21 18:25:33 följande:
    Jag minns verkligen inte alls hur och när ja börjat ge mina barn välling?
    Men de var lite skillnad där, när de föddes i tid. Med Algot är ja allmänt förvirrad. Han är 6 mån imorgon, men som 4 mån på stort sett allt. Men på neo sa de att tarmen utvecklas ändå efter när de är födda?
    Hmm. Ska börja med smakisar snart nu iaf o se hur de går!
    Får nog ringa in till dom o se vad dom säger.

Tokis: De är en nära barndomsvän som plötsligt o olyckligt gick bort. Hon lämna efter sig en 5 årig son.
    Tycker de hela är så tragiskt! Hon hade de svårt och livet och vi bad utbildat folk att hjälpa henne, men ingen gjorde nåt! Hennes mamma har kämpat o slitit så, o så blev de så olyckligt slut. Förmodligen en slut vi aldrig kommer få veta riktigt hur de gick till!
    Usch vad hemskt :( Beklagar sorgen ...
Svar på tråden Aprilmammor 2010