Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Eowyn: När jag var med Alva på 4 månaderskollen tog hon upp smakportioner. Alva är stor, då vägde hon 7990g och var 63 cm lång och sköterskan sa att de inte behöver äta på natten när de är 4 månader så hon tyckte jag kunde börja med gröt. Jag har testat gröt, hemmagjord, och det gick sådär så jag avvaktar. Jag kan bli lite irriterad att bvc går på om smakportioner när rekommendationen är helamning/ersättning i 6 månader.
Visar han intresse tycker jag absolut du kan börja testa! Det är ju då de är mottagliga och vill själva så kör på. Vad jag lärde mig efter David är att bvc får man lyssna på med ett halvt öra och göra det som känns bäst för en själv.
Vad bvc säger är inte nödvändigtvis rätt alla gånger.
Eowyn: När jag var med Alva på 4 månaderskollen tog hon upp smakportioner. Alva är stor, då vägde hon 7990g och var 63 cm lång och sköterskan sa att de inte behöver äta på natten när de är 4 månader så hon tyckte jag kunde börja med gröt. Jag har testat gröt, hemmagjord, och det gick sådär så jag avvaktar. Jag kan bli lite irriterad att bvc går på om smakportioner när rekommendationen är helamning/ersättning i 6 månader.
Visar han intresse tycker jag absolut du kan börja testa! Det är ju då de är mottagliga och vill själva så kör på. Vad jag lärde mig efter David är att bvc får man lyssna på med ett halvt öra och göra det som känns bäst för en själv.
Vad bvc säger är inte nödvändigtvis rätt alla gånger.

Kokade nyss morot och mixade till puré, sen blev jag nyfiken och testade på fröken
Det slank ner minsann
Jag testar smakportioner när jag kommer ihåg, på fm eller em, innan eller mellan amning. Ja, när jag kommer ihåg ![]()
Jag brkar börja med gröt på morgonen och sen smakportioner till lunchen. Mest för att hinna se om magen tål det. Sen när det äts bra till lunch så är det ju bara att byta ut även middagen
Madde: spagetti med köttfärssås är väl en favorit hos alla barn
. Kul att han åt lite mer med.
E, som blev 4 månader igår, vägde ju ca 6,8 när han var på 3-månaderskontrollen. Ska bli intressant att se hur stor han är nu. Nu, när vi varit på förskolan ett par dagar (inskolning för hans storebror) så har många kommenterat att han är stor. Han har nu bodys i 74 och byxor i 68. Men mina barn är nog inte riktigt skapta efter klädfabrikanternas regler.