• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra

Isak har 74 i bodysar + heldresser men vissa byxor fungerar i 68.
    Isak är rund och go fotade lite innan och självklart blev det några på min prins. Satt i sängen och höll låda när jag bäddade rent i hans säng.

• Cillizan
    hipphipphurra skrev 2010-08-26 13:15:23 följande:

Isak är rund och go fotade lite innan och självklart blev det några på min prins. Satt i sängen och höll låda när jag bäddade rent i hans säng.

Vilken goding!
  • hipphipphurra
    Cillizan skrev 2010-08-26 13:25:17 följande:
    Vilken goding!
    Tackar
  • bäbbä

Nu har Emil varit på 6-månaders besiktning. Han väger 9,5kgFörvånad och är 70cm lång. På kläder har han stl.74-80 nu. Kollade på en overall idag och kommer nog att köpa stl.86 på den om den ska räcka i vinter.
    Sprutor fick han med och jag hoppas verkligen febern håller sig borta den här gången!
    Tycker det är så kul att han växer och blir så stor! Med tanke på att han är 6v prematur så har han kommit ikapp och t.o.m gått om jämngamla

Han rullar över på mage så fort han kan men blir liggandes kvar så då han inte kan vända tillbaka Sitter gör han bara med stöd. Älskar dock att stå upp och klarar det själv om han får hålla sig i nåt.

Mat äter han. Gröt till frukost och middag. Lunch blir det nån puré och frukt, däremellan frukt eller ersättning.
    Sover gör han med ganska varierande resultat. Ibland hela natten och ibland med flera uppvak med mat. Man vet aldrig hur natten blir Drömmer
    Så, en liten uppdatering från oss. Jag läser här ofta men har sällan tid att skriva tyvärr...

• elinakarlsson

hipphipphurra skrev 2010-08-26 13:15:23 följande:

Vilken söting! Vad stabil han verkar vara!

Bäbbä: Kul att höra något från dig! Tuwa vänder sig hela tiden till mage också, dock så klarar hon inte alltid av att vända sig tillbaka till rygg (bara ngn gång ibland).

Tuwa börjar visa kryptendenser. Hon drar sig fram med armarna och sparkar upp sig i krypläge med benen, men vet inte riktigt hur hon ska gå tillväga sedan. Hihi!

Här testar hon hoppgungan, den är liiiite för stor, men hon gillade det!
    Datummärkning fel på kameran, förbaskat! Tar nu bort det, blir galen på kameran...
  • hipphipphurra
    elinakarlsson skrev 2010-08-26 21:50:13 följande:
    Vilken söting! Vad stabil han verkar vara!

Bäbbä: Kul att höra något från dig! Tuwa vänder sig hela tiden till mage också, dock så klarar hon inte alltid av att vända sig tillbaka till rygg (bara ngn gång ibland).

Tuwa börjar visa kryptendenser. Hon drar sig fram med armarna och sparkar upp sig i krypläge med benen, men vet inte riktigt hur hon ska gå tillväga sedan. Hihi!

Här testar hon hoppgungan, den är liiiite för stor, men hon gillade det!
    Datummärkning fel på kameran, förbaskat! Tar nu bort det, blir galen på kameran...
    Skrattande han är jätte stabil sitter nästan själv (beror nog på bilringarna) hihi nej men det blir snart sitt delen till vagnen,

Han rullar från rygg till mage men sen händer det inte något, Han gillar inte alls att ligga vill helst sitta.
    Nej nu kallar han dax för sista målet kram
  • Annamamma 83

Vilka fina bilder!
    Skulle också vilja ha en hoppgunga, tror Algot skulle gilla det.
    Men vet inte var jag ska fästa den. Mellan köket o vardagsrummet är de öppet, alltså ingen dörrkarm, och de är ju oftast där vi håller till känns de som!

Bäbä, kul att höra från dig!
    Haha, ja kan inte fatta att de skiljer en dag på våra grabbar o de vägde typ lika mkt vid födseln, Algot vägde bara 6,8 sistSkrattande

• Madde01

Ute och äter, Julius var mest nyfiken på allt runtomkring Skrattande

Vilka sötnosar ni har Hjärta
    bjuuder också på en bild..
  • hipphipphurra
    Madde01 skrev 2010-08-27 10:14:29 följande:
    Ute och äter, Julius var mest nyfiken på allt runtomkring Skrattande

Vilka sötnosar ni har Hjärta
    bjuuder också på en bild..
    en sötnos där också ser jag =)
  • RosaNapp

Vaad kul att se alla

Var till bvc idag. Jag hade fel förut, han vägde ca 6,7kg vid 3 månader. Idag vägde han ca 7,4kg, 4 månader.

Har nu köpt gröt jag tänkte han ska få testa imorgon, med lite god fruktpurée till.

Svar på tråden Aprilmammor 2010