• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Många sötnosar här i tråden Här är Alva på "promenad" med pappa.

RosaNapp: Jag hade tänkt enbart köra med hemmagjord gröt men i morse satt Alva och ryste och jag förstår henne. Det smakar ju blä så jag kapitulerar och ska köpa hem gröt nästa gång jag handlar
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Algot smaskiar förfullt på pure. Han älskar de verkligen! Har aldrig testat frukt. Har köpt hem gröt och tror ja kan börja testa de med, eftersom han äter puren så jättebra.
    Igår åt han upp hen halv liten burk. Han skrek o var trött innan o ja tänkte, de här går aldrig, men så fort han börja äta så ev han lugn o tystGlad
    Dock var han fortfarande så trött o arg när maten var slut så jag gav lite ersättning i desperation o hoppades han skulle komma till ro, men de tog rätt länge han gjorde de ändå, så de hade nog inte behövts utan han skrek nog bara av trötthet.
    Jag har dock svårt o veta hur mkt han ska äta, Algot är ganska svår o tolka, om han är hungrig eller övertrött. Oftast vaknar han mitt i sömnen o gallskriker o då har han inte sovit färdigt o så blir allt ett dåligt mönster.
    Sen är de svårt att se att nu är han mätt. Var samma med mina andra två, de som var stora och åt MYCKET. De var ju liksom aldrig nöjda direkt efter tex välling, de ville alltid ha mer, men ja kunde ju inte häva i dom flaska efter flaska.  Hade ja gett dom mer välling efter en halvtimma hade de liksom tagit de... Så man kunde inte gå på "hur dom visa"...

Nu har jag beställt en ny dubbelvagn o länngtar tills den kommer!
    Jag leta egentligen efter enkelvagn, men så råka jag stöta på en UJ-09 till utförsäljningspris. O kunde helt enkelt inte låta blir... Ska bli kul med en n y fräsch vagn, men bara jag får sålt den andra, så ja kan köpa en enkelvagn snart med, för budgeten var INTE tänkt för 2 vagnar, utan en...
    Men den borde väl bli såld relativt snabbt hoppas jag, jag får sätta ut den för ett fyndpris!

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-08-28 08:29:54 följande:
    Algot smaskiar förfullt på pure. Han älskar de verkligen! Har aldrig testat frukt. Har köpt hem gröt och tror ja kan börja testa de med, eftersom han äter puren så jättebra.
    Igår åt han upp hen halv liten burk. Han skrek o var trött innan o ja tänkte, de här går aldrig, men så fort han börja äta så ev han lugn o tystGlad
    Dock var han fortfarande så trött o arg när maten var slut så jag gav lite ersättning i desperation o hoppades han skulle komma till ro, men de tog rätt länge han gjorde de ändå, så de hade nog inte behövts utan han skrek nog bara av trötthet.
    Jag har dock svårt o veta hur mkt han ska äta, Algot är ganska svår o tolka, om han är hungrig eller övertrött. Oftast vaknar han mitt i sömnen o gallskriker o då har han inte sovit färdigt o så blir allt ett dåligt mönster.
    Sen är de svårt att se att nu är han mätt. Var samma med mina andra två, de som var stora och åt MYCKET. De var ju liksom aldrig nöjda direkt efter tex välling, de ville alltid ha mer, men ja kunde ju inte häva i dom flaska efter flaska.  Hade ja gett dom mer välling efter en halvtimma hade de liksom tagit de... Så man kunde inte gå på "hur dom visa"...

Nu har jag beställt en ny dubbelvagn o länngtar tills den kommer!
    Jag leta egentligen efter enkelvagn, men så råka jag stöta på en UJ-09 till utförsäljningspris. O kunde helt enkelt inte låta blir... Ska bli kul med en n y fräsch vagn, men bara jag får sålt den andra, så ja kan köpa en enkelvagn snart med, för budgeten var INTE tänkt för 2 vagnar, utan en...
    Men den borde väl bli såld relativt snabbt hoppas jag, jag får sätta ut den för ett fyndpris!
    Vad skönt att han gillar det :) Vi kämpar fortfarande med maten, men igår fick han i sig lite morotspuré Tungan ute
    men det är ju bra att du hittat en vagn du vill ha Flört
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-08-28 08:06:07 följande:
    Gullig tjej :)
    Så den hemmagjorda gröten funka ej?
    Nja, jag vet inte. Igår knep hon ihop ögonen och ryste, idag mumsade hon på så jag vet inte. Köpegröten är ju sötad och godare vilket inte hemmagjord havregrynsgröt är .
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-08-28 11:31:30 följande:
    Nja, jag vet inte. Igår knep hon ihop ögonen och ryste, idag mumsade hon på så jag vet inte. Köpegröten är ju sötad och godare vilket inte hemmagjord havregrynsgröt är .
    Sant Tungan ute Julius gillar ju allt som är sött o gott, så denna gången köpte jag havregröt i stället för banangröten i hopp om att den inte är lika söt Tungan ute
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-08-28 11:42:48 följande:
    Sant Tungan ute Julius gillar ju allt som är sött o gott, så denna gången köpte jag havregröt i stället för banangröten i hopp om att den inte är lika söt Tungan ute
    Alla gillar väl sött? Ta bröstmjölken t.ex. den är söt (och sliskig) så de får det ju från början. Jag vet inte hur ersättning smakar dock men jag antar att den är lite söt också.
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-28 13:25:15 följande:
    Alla gillar väl sött? Ta bröstmjölken t.ex. den är söt (och sliskig) så de får det ju från början. Jag vet inte hur ersättning smakar dock men jag antar att den är lite söt också.
    Jo, tror den också smakar lite sött!
    Algot äter ju dock ALLT verkar de som. Potatis och palsternacka var smaskigt de också.
    Mild havregröt likaså. Så skönt när de smaskar o äter utan protest =)

Har varit i stan idag!
    Hitta en overall till Algot till hösten.
    Petrolblå lurvig overall för endast 199kr på Kappahl. Mönstrad matchande mössa 49kr
    Blir så glad när ja hittar grejer ja verkligen vill ha tills så bra pris.
    Mkt Nöjd!
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-08-28 13:25:15 följande:
    Jo, fast hade ju hoppats på att få i han lite mat med Tungan ute Men han fick päronpuré som belöning för att han var så duktig o åt idag . Och då fick han helt plötsligt i sig ännu mera.. Så det får väl bli det nya att han får som en liten "belöning" efter han har ätit Tungan ute

Anna- Det var ju ett kanon pris, gud vad härligt.. Måste också ut på jakt efter en overall snart känner jag, det får bli nästa barnbidrag kanske.. Om det inte är för sent då.. Men det får vi hoppas det inte är ..
  • lyckan80

Massa sötisar, både killar och tjejer! Och vad stadiga de är! 
     Här är Anton nu 5 månader, har börjat fara fram med gåstol och gillar att stå i knäet, kan inte sitta själv ännu utan sidstöd.
    Det är en riktig knubbis, är 62 cm läng och väger 8600 gram. Oxå en som var liten då han föddes för tidigt, men har nu gått om kurvan i vikt. ( gjorde han redan efter 2-3 månader) 
    Nu så äter han gröt, potatismos och det senate var morot med palsternacka. Allt detta har varit gott.  Vet inte riktigt vad nästa test ska bli. Jag har blivit rekomenderad att vänta med sötsaker som frukter.

Har tagit sprutor två gånger nu,. andra gånngen fick ha hög feber på natten ( 40,3), men efter ett par timmar var det borta igen. Annars har han varit frisk hela tiden och han är alltid glad.   

Svar på tråden Aprilmammor 2010