• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • elinakarlsson
    Lyckan80: Det var en riktigt godbit du har! ;)

Nu har Tuwa fått testa på potatis och majs puré två dagar på raken och det går bra. Hon verkar tycka det smakar lite gott iaf. Dock spydde hon upp det hon hade ätit idag 30 min senare. Ändå så fick hon enbart 3 tsk. Bättre lycka nästa gång kanske.

Tänkte även tipsa er om att bli en Buzzador (för Er som inte vet var det är) Att vara en Buzzador innebär att du får prova på produkter innan de kommer ut i butiken och marknadsföra produkterna i din bekantskapskrets, på arbetet, för din familj mm. Registrera dig här.

De kampanjer som Buzzador behöver fler Buzzadorer till är följande:

- En kampanj som riktar sig mot föräldrar med barn födda mellan 1 juli 2010 och 1 september 2010. Det rör sig alltså om riktigt små bebisar, och även gravida som beräknas föda inom de närmaste dagarna! Inbjudan till denna kampanj kommer gå ut till målgruppen under september.

- En kampanj som riktar sig till föräldrar med barn födda mellan 1 jan 2009 och 17 mars 2010, det vill säga barn som är ca 6-18 månader gamla. Inbjudan till denna kampanj kommer gå ut till målgruppen inom bara några dagar.

Registrera dig HÄR!

• Uliise

Oj vad stora bebisar ni har! Majken vägen "bara" 5,900 gram, 4 månader gammal.

Är det bara jag som fortfarande helammar?

Majken 100421
  • Uliise

Glömde, vilken storlek köper ni nu när det är dags för vinteroveraller?

Majken 100421
  • Madde01
    Lyckan80- oj vilken redig bit :) Men skönt att han växt i kapp iaf.. När man pratar med er här är ju Julius värsta flugviktaren Tungan ute Jag som tycker han blivit så stor .. Tiden går alldeles för snabbt..

Uliise - Men det är väl skönt att fortfarande helamma, hade jag också gjort om Julius vart lite yngre fast här blev han tyvärr inte mätt av det någonsin så vi har fått varva ända sedan han föddes med ersättning o bröstmjölk ..
    Oj storlek på overallen har jag inte ens tänkt på, det återstår o se :D Är ju ett tag kvar till vintern, ska hittanågot till hösten först Glad
  • Annamamma 83

Elina
    Nu är jag anmäld =)

Uliise
    (Blev verkligen sugen på den där jackan alltså, men svårt med storleken, måste nog in o prova)
    Ang storlek på overall.
    Jag köpte ju som sagt höstoverall till Algot igår. Blev så nöjd. Tog 68 eftersom han använder 62 på kläder nu. Testa när vi kom hem och den passa ju perfekt, tyvärr. De var fötter på och då kan han inte ha den så länge.
    Visst han kan säkert ha den ett tag, men jag vill gärna att han ska ha o växa i ett tag. Så nu måste ja byta till 74, så kan han ha den tills det är dags för vinteroverall. Den va nog rätt liten i storlek.
    Störande, för de är 5 mil dit o vi hade hoppats slippa åka dit en gång till.
    Väntar på att kl ska bli 11 så de öppnar o ja kan ringa o lägga undan en till imorgon, så får vi åka in o byta då!
    Ja som var så nöjd att ja hade de klartDemon
    Till vintern är de så svårt o veta storlek. Ja har ju köpt en softshell i 74/80 som han kan ha i vinter, med fleece under. Den kommer nog passa. Förmodligen blir den lite stor, för de är en Molo o dom är rymliga.

• RosaNapp

Uliise: jag helammar, E har inte smakat gröt än. Blev inget igår.
    Men det där beror ju mycket på hur stora dom var från början också och om man ammar eller ger ersättning. Ersättningsbarn brukar gå upp mer då dom får jämnare tillförsel av näring sas. Bröstmjölken kan ju variera lite.

Jag har kvar en i stl80 efter minste storebror och E får ta den. Den kommer vara stor, men det är bara ett plus när man bär mycket (ben och armar som täcker händer och fötter då).Annars hade jag försökt hitta en i stl 74/80, ett mellanting mellan 74 och 80. för enbart 74 hade nog blivit för liten för E i slutet av vintern.

• Madde01

Väldigt tyst här ..
    Usch idag ska vi upp för o ta nästa vaccination på Julius Rynkar på näsan Hoppas det går bättre denna gången..

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-30 13:08:16 följande:
    Väldigt tyst här ..
    Usch idag ska vi upp för o ta nästa vaccination på Julius Rynkar på näsan Hoppas det går bättre denna gången..
    Algot fick feber efter den sprutan. Men bara feber inget annat o de höll sig bara i en dag.
    O de märktes egentligen inte ens på han, förutom att han blev varm o tempen visa deGlad

Sambon ska in o byta overallen nu, sicken tur att den fanns kvar. pju!
    Då kan ja slappna av nu när höstkläder är fixat!
    Fick dock klicka hem ett paket med 68 kläder från lindex. Hoppas de kommer snart så ja kan hämta ut det, han kan nog redan ha 68 därifrån, tror de är rätt små!

Så här ser overallen ut vi köpte på Kappahl

• VildVittra
    Annamamma 83 skrev 2010-08-30 13:32:46 följande:
    Algot fick feber efter den sprutan. Men bara feber inget annat o de höll sig bara i en dag.
    O de märktes egentligen inte ens på han, förutom att han blev varm o tempen visa deGlad

Sambon ska in o byta overallen nu, sicken tur att den fanns kvar. pju!
    Då kan ja slappna av nu när höstkläder är fixat!
    Fick dock klicka hem ett paket med 68 kläder från lindex. Hoppas de kommer snart så ja kan hämta ut det, han kan nog redan ha 68 därifrån, tror de är rätt små!

Så här ser overallen ut vi köpte på Kappahl

Åh vilken söt overall.....ska hoppa in på KappAhl i morrn och kolla vad de har till min skutta då.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
Svar på tråden Aprilmammor 2010