• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • VildVittra

Vad kosta den?

Annamamma 83 skrev 2010-08-30 14:48:22 följande:
    Nicholasmamma...
    Den finns även i lilaFlört
    Har nog redan köpt den lilla..in my mind anyways...satsar nog på 74 och håller tummarna att den håller hela vintern.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Annamamma 83
    VildVittra skrev 2010-08-30 14:59:05 följande:
    Vad kosta den?Har nog redan köpt den lilla..in my mind anyways...satsar nog på 74 och håller tummarna att den håller hela vintern.
    Den var rena kapet 199kr!
    Sen fanns matchande mönstrad mössa för 49kr!
  • lyckan80

Åå viliken söt overall, ska ta en titt på kappahl här hemma i veckan !!

Storleken är svårt, han har 74 nu.. framförallt pga bredden och framförallt på byxor =)  Så det får nog bli 80 då. Lite svårare när det är fötter med.

Hoppas det går bra med sputan, Madde .  

• helene306

Madde: Ge Panodil till natten iaf. Jag gav Alva Panodil på em och inför natten efter att hon fått sprutan. Hoppas det gått bra!

Vinter: Jag har köpt en overall i strl 80. 

Smakisar: Har vi börjat lite smått med eftersom hon stirrade snder oss och smackade som en gris när vi åt. På morgonen blir det ca 2-3 tsk gröt och till lunch ungefär en iskub morot. Resten av tiden är det amning som gäller.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Algot smaskar i sig bra med gröt nu på fm.
    Till lunch får han en halv burk grönsakspure , sen får han ersättning efter, men inte lika mkt som när han äter endast ersättning.
    Ja kommer köra så ett tag nu, o sen byta ut lunchen mot pure med kött i och då inte ge någon ersättning vid de målet.
    Han gillar ju som sagt allt och kan äta hur mkt som helst verkar de som.

Overallen jag köpte gick endast upp till storlek 74.
    O de var den storleken jag tog nu. 68 hade gått ett tag, men ja vill att den ska räcka hela hösten.
    Den blir lite mindre när de är fötter på, smidigt o slippa tossor men osmidigt om man vill använda längre tid.
    Men jag är helt tokig i barnkläder, så de kan nog hända att jag köper någon mer till hösten, till vintern har han ju redan en också Skrattande

• lyckan80

Det var synd, då får jag leta efter annan overall

Det där med maten , undra om det är dumt att ge "lite men ofta" ? För det blir lite smakprover mellan ersättningsflaskorna. Visserligen blir det lite längre uppehåll, men blir desto fler småmål / dygn.

• Madde01
    Anna - Vilken super snygg overall är det mera som höst elr vinter overall?

Helene- Vi har bara alvedon hemma som vi ger i nödfall nu då..

Men annars gick det kanon med sprutorna idag, är super stolt över han denna gången, han gnällde bara till på den andra sprutan som svider lite men annars sa han ingenting Skrattande Men dock har Julius sådan täppt näsa så att det inte är klokt, i natt kunde han knappt sova.. Så vi gick upp 5 i morse.. Men nu har vi faktiskt köpt näsdroppar som vi tänkte använda när det är läggdags i hopp om att Julius ska få lite mera sömn i natt så hoppas vi att vi slipper feber denna gången, men det tror jag inte faktiskt Tungan ute
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-08-30 18:37:55 följande:

Men annars gick det kanon med sprutorna idag, är super stolt över han denna gången, han gnällde bara till på den andra sprutan som svider lite men annars sa han ingenting Skrattande Men dock har Julius sådan täppt näsa så att det inte är klokt, i natt kunde han knappt sova.. Så vi gick upp 5 i morse.. Men nu har vi faktiskt köpt näsdroppar som vi tänkte använda när det är läggdags i hopp om att Julius ska få lite mera sömn i natt så hoppas vi att vi slipper feber denna gången, men det tror jag inte faktiskt Tungan ute
    Skönt att sticket gick bra! Alvedon funkar lika bra
    Jobbigt med förkylning. Försök att lägga hoom lite högre med huvudet, antingen på en lite högre kudde eller palla upp huvudänden på sängen.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-30 18:37:55 följande:

Beror väl på vad man tänkt med vintern typ.
    Nu kommer de ju vara ganska små, så då sitter de väl mest i vagn o kanske med åkpåse, då behövd ju faktiskt inte en så kraftig overall. Men denna är ju ingen man sätter i en pulka typ!
    De är lurv på utsidan o liksom bara tyg som foder, ej fleece.
  • Madde01
    Helene- Ja vi har pallat upp sängen, gjorde det redan i går kväll.. Men tog en liten näsdroppe nu innan ammningen så det skulle bli lättare att amma och det gick mycket finare :)

Anna- Nej, man får väl kanske se lite längre fram hur det blir till vintern :)
Svar på tråden Aprilmammor 2010