Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
All text kom inte med
Här tappas det massor med hår,börjar få liiiite panik 
Usch, sedan har vi sjukstuga här hemma julius är så fruktansvärt förkyld så har han fått hosta också och feber av sprutan igår 
han åt inte ens upp gröten i morse, äter lite grann emellanåt.. dock vill han inte ammas någonting nu, det är bara flaskan som gäller idag, så snart ser man väl ut som pamela anderson 

Vad gulligt han sitter, Algot sitter också sådär som en fällkniv, men inte alls lika stadig...
Men han blir tokig när man lägger han ner nu, lyfter bara upp huvudet hela tiden,så de ser ut som han gör sit ups =)
Framåt lutad.. Men han klarar att sitta ett tag nu iaf utan att tippa.. Ja, Julius vill inte ligga på rygg längre, lägger man ned han på rygg rullar han till Mage direkt 
Någon som vet?
Madde: Söt han är!
Så där sitter Alva också innan hn tippar åt sidan.
Kan de vända sig själva är det ingen fara att sova på mage, så har jag lärt mig iaf. Det funkar ju inte att passa honom hela nätterna, då får ni vara vakna dygnet runt. Vänder han sig själv så låt honom sova som han själv lägger sig.
hipphipp: Krya på sig till barnen, hoppas ni klarar er!
Alva kör en repris som David. Hon har vänt från rygg till mage och tillbaka igen på samma dag. Nu bara ligger hon, hon kan tippa på sidan men INGA tendenser till att rulla runt. David var likadan, låg platt fall på rygg och tittade
David har varit förkyld och nu snorar och nyser Alva. Inte undra på att hon (kors i taket) har sovit idag
Madde:
Har förstått på min bvcsköterska att när e kan vända själv är det inga problem
Ja, för han vrider sig så själv.. Nu lade jag ned han så i sängen då vaknade han inte när jag la ner han.. Jätte skönt
För det är lixom så han vill ligga nu när han är förkyld o då känner jag att det kan han väl få göra .. Han kanske känner att det går att andas lättare genom näsan då.. Nej och det går absolut inte passa hela nätterna.. och jag vet att han lägger sig så så fort man vänt han iaf 
För ibörjan när han började vända sig så på nätterna brukade jag vända han till sidan när jag gick o la mig o då berättar sambon att alltid när han går o lägger sig ligger Julius på mage igen så det känns helt lönlöst o vända hela nätterna , så nu har jag låtit han ligga på mage 
Det jag skulle skriva tidigare när mobilen krånglade var att jag också tappar hår i drivor, blir nästan äckligt med hår överallt. Men som någon skrev så kommer det lite stubb i hårfästet ;)
Idag har vi varit på öppna förskolan en kort stund, vi gjorde hand- och fotavtryck och så var det babysång, men Tuwa somnade när vi började sjunga första visan, så hon sov under hela 30 min i famnen. Men snacka om mycket folk, vi var 30 barn och 30 vuxna... det är lite för mycket.
Sedan på eftermiddagen var vi iväg på babysim och när vi kom hem därifrån så sov både Tuwa och jag i 2 timmar... skönt!
Idag skrev vi kontrakt med köparen till lägenheten, helt underbart! Nu flyttar vi om en månad, gahhh! Så mycket att fixa med, men kul och skönt ska det bli.