• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Elina- Oj vad många på erat öppnaförskolan dit jag brukar gå är vi typ 7föräldrar med barn :) Fast jag har inte vart där den här treminen ännu, haft lite otur med andra saker just då.. Men från o med måndag har jag bestämt mig för o gå Tungan ute
    Hääärligt med ny lägenhet..

Puh, nu tror jag att Julius börjar bli frisk han sov från 20.00 - 7.30 som han brukar göra vaknade för att äta 6.00 :) Så skönt så nu hoppas jag på att han är sig själv igen ...Lite snorig fortfarande, men det är ingenting jämfört med vad han varit dom övriga dagarna Skrattande
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-01 07:42:51 följande:
    Elina- Oj vad många på erat öppnaförskolan dit jag brukar gå är vi typ 7föräldrar med barn :) Fast jag har inte vart där den här treminen ännu, haft lite otur med andra saker just då.. Men från o med måndag har jag bestämt mig för o gå Tungan ute
    Hääärligt med ny lägenhet..

Puh, nu tror jag att Julius börjar bli frisk han sov från 20.00 - 7.30 som han brukar göra vaknade för att äta 6.00 :) Så skönt så nu hoppas jag på att han är sig själv igen ...Lite snorig fortfarande, men det är ingenting jämfört med vad han varit dom övriga dagarna Skrattande
    Men alltså shit, sover han från 20-06????
    Jag som varit så stolt o typ "skrytit" att Algot äter inget nattmål o sover hela natten!
    Men sen slog de mig, att han kanske äter sitt nattmål tidigt. Typ 22-23.
    För äter han runt 19-20 så äter han ju alltid ett mål till, för han somnar ju aldrig innan de.
    Barn som äter ett mål vid typ två på natten kanske ofta sover från kl 20??????
    Så egentligen sover nog inte han så mkt som ja tror kanske. Utan bara att han är vaken så länge o sen sover i ett streck,
    De är så kul för han vaknar ALLTID runt 6. Inte fem , inte sju utan alltid 6. Så sambon skulle inte behöva en väckarklocka!

Ja, ja, han sover iaf bäst av alla mina tre barn, så för mig sover han toppenbraSkrattande
    Han vill väl bara inte missa allt på tvn på kvällen!
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-09-01 08:11:16 följande:
    Men alltså shit, sover han från 20-06????
    Jag som varit så stolt o typ "skrytit" att Algot äter inget nattmål o sover hela natten!
    Men sen slog de mig, att han kanske äter sitt nattmål tidigt. Typ 22-23.
    För äter han runt 19-20 så äter han ju alltid ett mål till, för han somnar ju aldrig innan de.
    Barn som äter ett mål vid typ två på natten kanske ofta sover från kl 20??????
    Så egentligen sover nog inte han så mkt som ja tror kanske. Utan bara att han är vaken så länge o sen sover i ett streck,
    De är så kul för han vaknar ALLTID runt 6. Inte fem , inte sju utan alltid 6. Så sambon skulle inte behöva en väckarklocka!

Ja, ja, han sover iaf bäst av alla mina tre barn, så för mig sover han toppenbraSkrattande
    Han vill väl bara inte missa allt på tvn på kvällen!
    Ja ibland somnar han 19 också.. Beroende på hur mycket han sovit på dagen Flört
    Ja han vaknar runt 6 ibland kan det bli 5 också.. Men oftast inte mera än så, förutom nu när han vart sjuk.. Fast då har han inte velat äta utan att man ska ta upp o gosa lite.. Men då vakna han typ 1gång i timmen.. Usch, det var riktigt jobbigt..
    Ja, julius skulle nog aldrig orka vara vaken så länge Skrattande
    Han är extremt trött på kvällarna faktiskt..

Men nu verkar jag ha en pigg kille här han ligger på golvet o försöker fånga saker som ligger runt han, super skönt o fått tillbaka sitt barn igen Tungan ute
  • Annamamma 83

Vilhelm vill inte gå på dagis, han är en riktig mammagris! De skär i hjärtat när han skriker att han vill vara med sin mammaGråter
    Men han kan ju inte va hemma, de blir ju helknas när ja ska börja jobba igen!

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-09-01 09:38:40 följande:
    Vilhelm vill inte gå på dagis, han är en riktig mammagris! De skär i hjärtat när han skriker att han vill vara med sin mammaGråter
    Men han kan ju inte va hemma, de blir ju helknas när ja ska börja jobba igen!
    Ja det förstår jag .. Jobbigt.. Jobbar på dagis själv jag Tungan ute så vet hur det kan bli, därför har jag bestämt att jag INTE kommer ta inskolningen av Julius när han ska börja på dagis, det kommer sambon få göra Tungan ute Jag skulle nog aldrig klara av det..
    Men det går ju över så fort föräldern har gått, då glömmer dom lixom bort det helt o hållet o är jätte glada...
  • helene306

http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrev4.pdf

Blärk ...

Annamamma: David var så där ett tag, han ville bara vara hemma men när vi väl kom till dagis var det inga problem. Då var det problem att få hem honom istället

Nu har Alva blivit lite snorig. Hoppas det stannar som det är och inte blir värre.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-01 12:59:51 följande:
     www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrev4...

Blärk ...

Annamamma: David var så där ett tag, han ville bara vara hemma men när vi väl kom till dagis var det inga problem. Då var det problem att få hem honom istället

Nu har Alva blivit lite snorig. Hoppas det stannar som det är och inte blir värre.
    Jag klicka upp, såg vad de handla om, blunda o klicka ner!
    Sånt ja inte vill vetaSkrattande
  • elinakarlsson

Ja, jag tyckte det blev alldeles för mycket barn och vuxna. Visst blir det stojigt med barn, men tänk när det är 30 barn... i ett litet rum. Jag fick nästan panik...

Angående lägenheten så trodde inte vi att vi skulle få den såld så pass snabbt utan förväntade oss flera dubbel hyror, men så blev inte fallet, utan vi får betala dubbelhyra i 3 dagar ;) Vi bor idag i en tvåa på 62 kvm, blir rätt så trångt nu när man har allt mer grejor till Tuwisen. Vi ska flytta till en trea på 75 kvm så jätte mycket större är den ju inte och standarden är ju absolut sämre än vår eftersom vår är nyrenoverad.. lite trist, men det är ju enbart ett mellanboende tills vi hittar "vårt" hus.

Idag har Tuwa haft en sovar dag, sovit typ hela dagen - kanske blev lite för mycket igår ;) Jag helt avslappnad jag, varit på ashtanga yoga i hela 90 min håller passet på, men det känns verkligen efteråt att man tränat - så skönt!

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-01 20:19:19 följande:
    Jag klicka upp, såg vad de handla om, blunda o klicka ner!
    Sånt ja inte vill vetaSkrattande
    Jag vill veta, sånt har jag stoppat i mig i hela mitt liv fram till förra året. Det som är mest skrämmande är att det är sånt som serveras i skolan och lagas till våra barn: margarin, Lätta, färdigmat osv.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-01 22:12:46 följande:
    Jag vill veta, sånt har jag stoppat i mig i hela mitt liv fram till förra året. Det som är mest skrämmande är att det är sånt som serveras i skolan och lagas till våra barn: margarin, Lätta, färdigmat osv.
    Jag är sån med de mesta, blundar och låtsas som  ja inte vet.... tyvärr..Skrattande
    Ja, skolsyster här i byn är inte vidare uppdaterad. Hon har varit på en kompis om va hennes barn ska äta för o hålla vikten o fet mjölk var ju livsfarligt tex.
Svar på tråden Aprilmammor 2010