Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html

Tycker de flesta som ska arbeta med bra kost inom vården är dåligt uppdaterade. Alla lyder under Livsmedelsverkets rekommendationer och de rekommendationerna är helt åt fanders, 6-8 skivor bröd/dag. Inte undra på att folk blir fetare ... nä, nu ska jag vara tyst ![]()
David är stor och vår bvc-sköterska anser inte att barn ska banta och inte äta lightprodukter heller utan att man drar ner på allt onödigt socker istället som Col, fikabröd och godis.
Tycker de flesta som ska arbeta med bra kost inom vården är dåligt uppdaterade. Alla lyder under Livsmedelsverkets rekommendationer och de rekommendationerna är helt åt fanders, 6-8 skivor bröd/dag. Inte undra på att folk blir fetare ... nä, nu ska jag vara tyst ![]()
David är stor och vår bvc-sköterska anser inte att barn ska banta och inte äta lightprodukter heller utan att man drar ner på allt onödigt socker istället som Col, fikabröd och godis.
Här pratas det fett ser jag
haha.. Nej usch, man vill inte veta vad allt man stoppar i sig
Men nu har jag bestämt mig för o inte käka massa snacks.. Jobbigt blir det men vafan, och så minska ned på portionerna .. Ibland kan man äta som en jäkla häst o ibland ingenting och funkar nu inte det o jag inte går ned i vikt så blir det att plocka bort pasta,ris och potatis med .. Sen en promenad varje dag finns en toppen bra runda man kan gå här, men ibland tar det lixom emot.. Vissa dagar har jag inte kraft för någonting.. Som nu när Julius har vart sjuk blir det ju självklart inget.. För jag har inte sovit på 3nätter men nu har det lagt sig.. Han vaknade vid 1 i natt o var jätte ledsen för han hade svårt att andas genom näsan.. Stackarn.. Men sen inget sedan sov vi till 8.30 han vaknade 6 och åt också.. Sen när han vaknade så blev det stress för jag kom på att det var föräldrargruppens återträff klockan 10 :) Och det tar ändå 30min att gå dit
Så det var bara slänga sig in i duschen o sedan mata honom ta med mig en smörgås som färdkost o springa dit 
Men usch i bland förstår jag mig inte på bvc, så pratade dom om sömn på den träffen o Julius somnar ju absolut inte bara sådär när man lägger ned han i sängen utan han somnar i famnen .. Och självklart så börjar hon gnälla på det.. hon frågade mig hur vi hade det då sa jag helt ärligt hur det var med Julius vid sovdags att antingen somnar han i famnen elr vid flaska óch är han jätte trött får man vagga han till sömns i famnen och då började hon gnälla är det inte dags o lägga han i sängen o låta han somna där... Men jag klarar verkligen inte av att han skriker så där hjärtskärande . Usch, vet inte hur man ska göra
är bvc till för att man ska mådåligt och känna sig usel?
känns så ibland..
anna- kom på en sak, var inne i stan idag.. Var det inte på kappahl du hade köpt den där overallen? Tänkte att jag skulle in o kika på den idag, men letade som en tok hittade ingen sådan där
Sen hade jag en stressig sambo med mig iof, men kollade så gott jag kunde iaf...
hej hoppas allt e bra med er.
Här funkar det
Skriver mer i morgon ska sova nu
ville mest säga hej
Madde: Gör läggningen som ni vill, lyssna inte på bvc! Jag är av den tanken och erfarenhet att allt löser sig med tiden. David ammade till sömns, en dag käkade han bara gröt och slocknade, han lades i säng och sov. Kvällen efter gjorde vi samma, sen har det lunkat på. Amma till sömns var över. vänja av med blöja gjordes på hans villkor, sluta med napp, ungefär samma som att inet amma till sömns. Äh, vad vill jag med detta egentligen? Jag tycker inte barn ska skrika sig till sömns, vem 17 vill somna så??! Somnar han med flaska i munnen eller i er famn, låt honom göra det. Om någon/några månader kan det se annorlunda ut och ni gör det som funkar bäst för er. Det bvc säger är inte lag fastän de gärna vill ha det så, de ska ge stöd, råd och tips, inte agera Gestapo. Ni är föräldrar till Julius och gör det som passar ER bäst. Sen ändras det med tiden. Visst kan det vara jobbigt om han vänjs vid att somna ifamnen, han blir ju tyngre men ni hittar andra sätt istället.
ursäkta mitt hat mot bvc idag ;D haha.. Men vissa dagar blir man bara så irriterad 
haha.. Nej usch, man vill inte veta vad allt man stoppar i sig
Men nu har jag bestämt mig för o inte käka massa snacks.. Jobbigt blir det men vafan, och så minska ned på portionerna .. Ibland kan man äta som en jäkla häst o ibland ingenting och funkar nu inte det o jag inte går ned i vikt så blir det att plocka bort pasta,ris och potatis med .. Sen en promenad varje dag finns en toppen bra runda man kan gå här, men ibland tar det lixom emot.. Vissa dagar har jag inte kraft för någonting.. Som nu när Julius har vart sjuk blir det ju självklart inget.. För jag har inte sovit på 3nätter men nu har det lagt sig.. Han vaknade vid 1 i natt o var jätte ledsen för han hade svårt att andas genom näsan.. Stackarn.. Men sen inget sedan sov vi till 8.30 han vaknade 6 och åt också.. Sen när han vaknade så blev det stress för jag kom på att det var föräldrargruppens återträff klockan 10 :) Och det tar ändå 30min att gå dit
Så det var bara slänga sig in i duschen o sedan mata honom ta med mig en smörgås som färdkost o springa dit 
är bvc till för att man ska mådåligt och känna sig usel?
känns så ibland..
anna- kom på en sak, var inne i stan idag.. Var det inte på kappahl du hade köpt den där overallen? Tänkte att jag skulle in o kika på den idag, men letade som en tok hittade ingen sådan där
Sen hade jag en stressig sambo med mig iof, men kollade så gott jag kunde iaf...