• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-09-05 06:46:29 följande:
    Haha! Alla är vi olika!
    Men ja satte ju in spiralen rätt nyss, så man våga inte chansa. Vi gjorde ju de en gång o sambon skötte de intew så bra och jag gick o va skitnervös några veckor att ja blivit på tjocken igen. Då blev ja inte direkt sugen på ännu en omgångTungan ute
    O nu har jag spiralen, men jag har haft mens sen den dagen jag satte in den. så, de blir inget än.
    Men till jul kanske HAHA
    hahaha, straffa han bara Tungan ute
    Nej man vill ju inte direkt riskera nått heller ...
  • Madde01

Måste bara fråga, är det något man bör göra för att J ska lära sig krypa? Eller kommer det av sig själv? Alltså "träna" på nått sätt menar jag Tungan ute haha, låter lite knasigt formulerat men tror ni förstår vad jag menar Glad

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-05 12:39:56 följande:
    Måste bara fråga, är det något man bör göra för att J ska lära sig krypa? Eller kommer det av sig själv? Alltså "träna" på nått sätt menar jag Tungan ute haha, låter lite knasigt formulerat men tror ni förstår vad jag menar Glad
    Kan nog inte göra mer än att låta han ligga på mage titt som tätt...
    Min äldsta grabb kröp rätt sent och gick efter ett års dagen. Men han börja säga vissa ord redan vid 8 mån.
    nr 2 kröp rätt tidigt, gick vid 10 mån och prata sent.
    Jag gjorde precis lika med båda tvåSkrattande
    Så förutom att inte bara låta ungen sitta i knät hela dagen så tror ja inte man kan påverka så mkt!

Algot kan ju tex vända sig från rygg till mage, men gör de typ aldrig. Men sen är han inte så förtjust i och ligga på filt heller. Inte utan att man snagglar o leker med han, o då fokuserar han mer på det.
    Så de är väl inte hans grej helt enkelt. Han lägger ner mer energi på och försöka sätta sig upp. Han ligger o gör halva sit ups hela dagarna!. Så magmuskler lär han få, synd att inte ja själv får tummen ur och göra sit ups!
  • Madde01

Anna- Okej :) Julius visar inge intresse överhuvudtaget på att krypa Tungan ute Men så fort man lägger ned han på rygg rullar han till mage på engång så liggar han så en bra stund innan han börjar gnälla.. Sen när man lägger någon leksak framför så drar han i filten som han har under sig istället för att hasa sig framåt .. Den fuskisen Skrattande

• helene306
    Madde01 skrev 2010-09-05 12:39:56 följande:
    Det får de klura ut själva Ett parkett/trägolv kan vara lite halkigt så en matta kan vara lättare att ta spjärn mot. David kröp aldrig. Han bara låg där, inga tendenser till att komma upp i krypställning och gunga. Kom han upp la han sig ner igen och var nöjd med livet Innan han blev 1 år gick han och kröp först efter att han hade börjat gå. Alva kan dra upp benen under sig nu när hon ligger på mage men den där tjockismagen tar emot för att hon ska orka häva sig mer

Jag är genomförkyld och maken drog till Stockholm för någon jobbkurs. Hoppas inte jag mår piss imorgon.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-09-05 17:17:21 följande:
    Det får de klura ut själva Ett parkett/trägolv kan vara lite halkigt så en matta kan vara lättare att ta spjärn mot. David kröp aldrig. Han bara låg där, inga tendenser till att komma upp i krypställning och gunga. Kom han upp la han sig ner igen och var nöjd med livet Innan han blev 1 år gick han och kröp först efter att han hade börjat gå. Alva kan dra upp benen under sig nu när hon ligger på mage men den där tjockismagen tar emot för att hon ska orka häva sig mer

Jag är genomförkyld och maken drog till Stockholm för någon jobbkurs. Hoppas inte jag mår piss imorgon.
    haha, ja då får vi se om han lär sig det en vacker dag Tungan ute Väldigt skeptiskt till det, han är så lat Flört

Usch, då är du också genom förkyld det är vi alla här hemma också, sambon  har åkt o jobbat iaf... Jag som nyss hade börjat mitt nya liv med en 2timmars promenad varje dag, men nu när jag känt mig så här har jag inte velat gå utanför dörren ens på 2dagar Rynkar på näsan
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-09-05 18:21:41 följande:
    haha, ja då får vi se om han lär sig det en vacker dag Tungan ute Väldigt skeptiskt till det, han är så lat Flört

Usch, då är du också genom förkyld det är vi alla här hemma också, sambon  har åkt o jobbat iaf... Jag som nyss hade börjat mitt nya liv med en 2timmars promenad varje dag, men nu när jag känt mig så här har jag inte velat gå utanför dörren ens på 2dagar Rynkar på näsan
    Japp, skiten bröt ut i natt. Vi tog en promenad idag och jag flåsade som bara den men det var så skönt att gå! Maken kunde visserligen tagit vagnen i uppförsbacken men äh, träning Jag är sån som gärna går fort och är man då förkyld så flåsas det på rätt ordentligt
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-09-05 18:37:53 följande:
    Japp, skiten bröt ut i natt. Vi tog en promenad idag och jag flåsade som bara den men det var så skönt att gå! Maken kunde visserligen tagit vagnen i uppförsbacken men äh, träning Jag är sån som gärna går fort och är man då förkyld så flåsas det på rätt ordentligt
    Usch, jag tycker det är jätte jobbigt Tungan ute Speciellt nu när man blivit genom täppt i näsan o inte kan andas typ.. Får hoppas det ger med sig tills på Tisdag då vi ska till Jönköping ...
  • Annamamma 83

2 timmars promenad gör nog susen!
    Själv sprang jag min runda förut, men när jag kom hem tryckte jag i mig våfflor, smart tänkt va?
    Idioti, men ja erkänner de ju själv!
    Nästa lön, (ja jag vet att de är början på månaden o ja redan planerar med nästa lön, men denna kommer ja inte ha råd), men då ska jag iaf införskaffa en orbitrek. Heter den så?
    Nu tycker ja de är jätteskönt o springa, men så slog de mig att rätt som de är blir de ju vinter och jag är superfrusen, avskyr verkligen o gå utanför dörren då, plus att de kommmer va halt o jävligt. Då funkar de ju inte o springa. Så då ska ja orbitreka Skrattande eller hänga tvätt på den!
    Ne, svärmor har en som vi låna hem o testa en gång o den verkar faktiskt jäkligt bra!

• Annamamma 83

Vi testa välling igår!
    Hade fått sån där provförpackning på posten från nestle.
    Vi gav den istället för ersättning vid kl ca 20.
    Och han somna som en stock och vakna inte förän kl 5.Jihaaa!
    Här ska handlas välling idagSkrattande
    Hoppas nu att de var de som gjorde susen och inte en engångsgrej.
    Känner mig riktigt bortskämd att han sov så länge.

Svar på tråden Aprilmammor 2010