Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag har 16-18 till Engla, lite lite stora men de andra är nästan för små
Vad duktig hon är och sitta Helene...
Klart hon räknas som sittande =)
Algot är inte lika stadig, de funkar bara med ryggstöd...
Vet du vad? Idag visa vågen 72,8.....
De börjar ticka nedåt! Trots en riktig glufsar helg. Men nu tänker ja till på veckan.
åt visserligen två grova mackor till kvällsmat, med när de andra fick potatisbullar igår, tog jag omelett!
Vet ni vad ja gjort? Ja har lovat o gå på boxercise ikväll... Ja vet verkligen inte vad ja gett mig in på???
De är väl ett riktigt krävande pass? Hör ni inget från mig ikväll så har jag tuppat av!
Annamamma: tack
Boxercise hade jag gärna gått på! Det blir väl så krävande som du vill och orkar, men lite kommer det väl kännas
Haså kul.
Nu måste jag ringa fk, passar på när pojkarna sover. Fick fel intyg därifrån...
RosaNapp: Söt E och söta syskon
Annamamma: Härligt att det börjar vända med vikten! Själv hoppas jag på ett nytt ental denna vecka, det skulle vara skönt att se en 8:a istället för en 9:a
Boxercise, uj o, räkna med träningsvärk imorgon
Jag testade ett pass en gång och kunde knappt lyfta armarna dagen efter. Snacka om att ha muskler i vila
Här ska nu göras potatis/palsternack-puré! Nu har jag börjat läsa en bok Somna utan gråt av Elisabeth Pantley. Jag har misstänkt det ett tag och igår fick jag det bekräftat: Alva är övertrött eftersom hon inet sover något på dagen så nu jäklar måste jag bli hårdare med att få henne att sova. Även jag börjar bli trött (Bitterfitta) på att aldrig få en lugn stund ensam om dagarna. Bra sömn på dagen=bra sömn på natten så nu ska jag banne mig utrusta mig med tålamod att få fröken att sova.
Haha, ja lika bra o ställa in sig på de värsta. Men hoppas ha kul på köpet. Flera från jobbet skulle gå, så då passar ja ju på att träffa dom också =)
Bättre än att ses på en fika =)
Är lite seg i huvudet idag. Vilhelm vakna kl 2 inatt , pigg som en mört och skulle promt gå upp.
Hade han skrikit o varit ledsen hade ja försökt söva om han. Men nu var han jättepigg och helt enkelt var redo o ta morgon. Inte lätt o få han o somna då. Men de går de med, ja sov från 5 till 7.15 igen, då väckte stora grabben mig o fråga om han inte skulle gå till bussen snart. Hmm vilken morsa va? Sambon väckte mig vid sju och sa att grabben ätit frukost o är klar. Men ja lyckades somna om på soffan
Vilhelm fick vara hemma från dagis, han behövde sova några timmar här på morgonkvisten!
Men, men för lite sömn är en bagatell tycker jag, tids nog hinner man väl sova i livet, så inte så mkt o gnälla över, ja överlever det!
Vad söta era små är!
Här har Tuwa varit förkyld i några dagar och tror hon haft ont i halsen, men ingen feber. Hon är hes som tusan iaf. I morse vaknade jag upp med halsont och nu verkar det bli värre, känner mig yr, näsan rinner och febern börjar göra intåg. Gah!
Om jag nu skulle bli sjuk och ligga i feber, vad gör man då? Skulle ni envisas om att ta hand om ert barn eller låta sambo/man vara hemma?