Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
hipphipphurra: vad bra att du fick tid så snabbt. Hoppas du blir hjälpt av det.
JAg har varit sjuk nu i en vecka och inte kunnat träna och idag sa ryggen stopp. Barnen får vara hemma med mig.
Mens. Ja jag fick ju när Er var ca 1½ månad, rätt normal. Har inte fått sen dess. Däremot trott att jag ska få, haft äl-känningar och menskänningar, men inte blött något. Jo, en gång blödde jag lite, lite i en eller två dagar bara.
helene: så gör dom här med, en ger båda sprutorna. Förra gången gick det bra, Er sa inget vid första och gnällde bara lite vid andra. Får se hur det blir nästa gång. Blir ju om 2 veckor ungefär.
Har inventerat garderoben. Lite kul är det ju när man får plocka fram kläder man inte använt på år och dar
Har nu varit på bvc.
Algot väger 7700g och 67lång. Så nu pekar kurvan uppåt igen, underbart!
Vällingen var dessvärre bara en engångsgrej tydligen...
Han har fått den runt 19-20 tiden men somnar inte alls då. Så de har hunnit bli en flaska ersättning till efter det... Ja, ja så småningom kanske
Gröten går sådär, senaste dagarna har han inte alls velat ha, han vill ha sin nappflaska helt enkelt. Ja skyndar inte, han får väl ta en smakportion o sen ersättning efteråt istället då....
Ullise
Hur gör du nu, minns ej? Ammar då? Isåfall kanske de skulle sitta bra med tillägg nu!
Hipphipphurra
Lycka till hos psykologen, bara att ha bokat en tid är ju i rätt riktning och faktiskt ett första steg. BRA JOBBAT!
<madde: Ja hon blev 5 månader igår
Vår lilla tjockis
Visst är det skönt när de sover och man kan röja järnet?
RosaNapp: Usch, krya på dig! Jag har börjat göra plankan om kvällarna och upplever en väldig skillnad i min rygg. Jag har även börjat promenera mer och det är faktiskt riktigt skönt
Annamamma: Skönt att han går upp! Nu börjar han bli riktigt stor
Alva chockade med att sova 7 timmar i sträck innan hon vaknade i natt. Hon somnade 19.40 och sov till efter 2. Antingen sprutan som bidrog (vilket jag tror) eller så har dagsömnen äntligen bidragit till bättre nattsömn.
Idag var vi på babysång, jag och en mamma med dotter till. Hoppas det kommer fler till nästa gång men vi hade väldigt trevligt ändå.
<madde: Ja hon blev 5 månader igår
Vår lilla tjockis
Visst är det skönt när de sover och man kan röja järnet?
RosaNapp: Usch, krya på dig! Jag har börjat göra plankan om kvällarna och upplever en väldig skillnad i min rygg. Jag har även börjat promenera mer och det är faktiskt riktigt skönt
Annamamma: Skönt att han går upp! Nu börjar han bli riktigt stor
Alva chockade med att sova 7 timmar i sträck innan hon vaknade i natt. Hon somnade 19.40 och sov till efter 2. Antingen sprutan som bidrog (vilket jag tror) eller så har dagsömnen äntligen bidragit till bättre nattsömn.
Idag var vi på babysång, jag och en mamma med dotter till. Hoppas det kommer fler till nästa gång men vi hade väldigt trevligt ändå.
haha.. Hoppas det kommer flera nästa gång då.. Vi har ju ett familjecenter här på måndagar för barn mellan 0-1år.. Den sångstunden är ju helt otroligt underbar, dock har jag haft förhinder båda gångerna nu ... Så tråkigt sådant
Bella blir 5 månader i dag och koliken är som bortblåst (peppar, peppar!!)
Hon har dock blivit så så svår att få att äta sin ersättning dagtid...på natten slukar hon den...en gång runt midnatt...sen en gång kl. 5-6 på morgonen. Men det är inte ovanligt att hon inte tar nån mat förren vid 15 på eftermiddagen sen och jag blir så orolig jag snart sprängs här.
Vår BVC sköterska säger att så länge hon ändå äter även om det är långt i mellan, kissar och bajsar så är någ att ingen fara.
MEN jag ska testa en smakis jag, köpte potatis och morots puré från 4 månader i dag...skam den som ger sig.
I morrn på förmiddagen då hon i vanliga fall vägrar flaskan ska jag testa med denna puré.
Ska på väg och mät samt 5 månaders vaccin på måndag. Ni kan ju tro jag är lite orolig för hennes vikt eftersom först koliken och sen förkyld och nu matvägran dagtid kanske ställer till det vikt mässigt.
Hon är dock lika glad och pigg som vanligt nu, busar med små mjukisdjur hon har på sin filt på golvet, snurrar till mage hur många gånger som helst nu, för hjälpa henne tillbaka för annars blir hon sur men så fort man vänder ryggen till så är det på mage igen hehe.
Tuwa har överraskat mig nu två dagar på raken och sovit ca 2,5 h vid lunch tid... Jag fick så mycket gjort, visserligen bor vi ute på landet i mina föräldrars hus nu i en vecka, så mycket kan man ju inte göra. Skönt! Men jag fort ta hand om mig själv och lite annat pyssel.
Nicholasmamma: Vad skönt att koliken är borta och hoppas ni får positiva resultat på vikten också!
Helene: Ni var väldigt många på er babysånd, får hoppas att ni blir fler nästa gång ;) Vi var ju 30 barn på vår och det var FÖR mycket istället.
Nicholasmamma: Oj, vad länge hon håller sig utan mat! Jag hade nojjat men som bvc säger, så länge hon kissar, bajsar, är nöjd och går upp som hon ska så är allt lugnt.
elina: Ja, vi var någa idag, det lägsta antalet anmälda hittills sa ledaren
Men, hon sa att innan har det varit få anmälda också och sen känner en någon som känner en som också känner en och sen är gruppen istället för stor och de har fått säga nej så jag hoppas det blir fler framöver
Men vi hade väldans trevligt den andra mamman och jag. Henne känner jag sen dagis så vi tjuttrade på som bara den ![]()
Min våg som äntligen rörde sig nedåt har nu börjat ticka upp igen
JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!!!!
De finns inte en möjlighet att jag har proppat i mig fler kalorier än jag förbränt nu sista tiden....