Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Glömde ju säga det men Tuwa är nu 64 cm och väger 6405 g. Hon följer sin kurva på pricken.
Har haft feber hela natten och nu är jag alldeles matt i kroppen. Sambon stannar hemma, men jobbar lite hemifrån.
Vi började i förra veckan på babymassage, är varann vecka, 4ggr.
Babysim har vi gått tre ggr, den fjärde den här veckan hoppade vi över pga förkylning, lite tråkigt men får göra vissa saker i badkaret istället. ;)
Vi har ju ändå typ 26 mil dit så.. haha..
Annamamma: Ja, det där lät ju lite överpedagogiskt
Vad är de för ena som sitter med pekpinnar?
Bvc-besöket och 5 månaderskollen gjordes idag. 2 sprutor firades det med
Alva väger nu 8490g och är 64,5 cm lång. Sprutorna gick bra. Efter andra började hon gråta men slutade så fort jag tog upp henne. Jag hoppas det ordnar till sig med sömnen. Idag sov hon 50 min på fm innan bvc, 20 min slocknade hon i soffan och sov nästan 1½ timme vid hämtning/efter hämtning av David.
Majken vägdes i fredags, hon har tyvärr inte gått upp så mycket på sistone. Väger 5,850 gram till sina 63,5 cm. Blir till att komplettera med något om hon inte gått upp till 5-månaderskollen om 2 veckor.
ser att ni snackat mens, min kom med mycket kraftigare mens värk och färre antal blödnings dagar när Isak var 1.5 mån. Nu känner jag jätte tydligt när jag ahr ägglossning kan inte gå på ett par timmar och det hugger i magen men annars är det lugnt. Blöder färre dagar men rikligare.
helene306 ges sprutorna en och en? stackars liten hos oss kommer det in en ssk till och tar en spruta så de ger båda samtidigt. snabbt och lätt.
natt rutiner här äter Isak gröt runt 18 sen ersättning runt 20 sen sover han till klockan är mellan 02-05 då vaknar han för ett mål ersättning igen. Hade gärna sluppit den matningen och fått honom att somna senare men det går inte. Han är klubbad efter 20.
Har förresten fått psykolog tid nu nästa tisdag. Det gick fort endast 1.5 vecka sedan remissen skickades.
hipphipp: Skönt att du snart kommer till psykolog!
Ja sköterskan ger sprutorna en och en. Första sprutan reagerar inte Alva på men den andra blir det lite kinkigt med.
Mens: Uh, jag bävar! Jag har på känn att jag lär blöda skitmycket och mensvärk åt fanders så den får gärna hålla sig borta. LÄNGE ![]()
Skönt att allt gick bra idag iaf.. Stor tjej ni har ..