• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.

Annamamma: Jasså, du smygläser Jag hänger där, skitbra Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

miamie: säger som dom andra, vad jobbigt med deppression. Hoppas du börjar må bättre  nu.

Jag tror jag fick en förlossningsdepp efter mitt andra barn, men jag tänkte ju då att jag mådde bra. Men när jag känner efter hur jag mår nu, psykiskt trots ofrivillig separation så står det klart för mig att NÅGOT var det iallafall som inte stod rätt till.
    För som jag mår nu, ffa psykiskt, så bra har jag inte mått sen efter första barnet. Som jag kan komma ihåg.

Dom stora barnen har varit med sin far den här helgen, imorgon kommer dom hem igen. Längtar så ska snart försöka sova så tiden går snabbare
    Men nu ska jag träna lite. Har precis fått Er att sova för natten och jag känner att jag är tillräckligt frisk för det nu.

Idag fick han också smaka gröt för första gången Men han var inte speciellt intresserad, helt ärligt.

Uliise: om hon vill äta oftare kan hon väl få göra det? Det är rätt vanligt i den här åldern att annat än mat lockar. Dom börjar upptäcka resten av världen lite så då hinner dom inte äta

Tack för kommentarerna om barnen

• hipphipphurra
    miamie skrev 2010-09-11 13:50:35 följande:
    Hej tjejer!
    Long time no see...
    Har varken orkat eller haft möjlighet att sitta framför datorn de senaste månaderna. Ser att ni har diskuterat vikt, själv har jag börjat gå upp igen efter att ha slutat amma när Dominic var 3 månader. Var tvungen att sluta pga att jag ändrade min medicinering i samband med sjukhusvistelse pga post partum depression.

Fattar inte att jag "drabbades" denna gången med, vi gjorde ju det mesta för att det inte skulle hända menmen...

Sänder kramar och styrkeord till er alla och hoppas att ni andra mår så bra som det bara går!
    Kramar till er alla. Man ka ntyvärr inte hindra det hur mycket man än vill. Roligt att se dig här =)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-11 20:32:04 följande:
    Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.

Annamamma: Jasså, du smygläser Jag hänger där, skitbra Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem
    Ja, jag känner mig inte riktigt redo att skriva in mig i tråden än, HAHA!
    Men snart kanskeFlört
    De jag märker är att när jag tränar blir jag mkt hungrigare än om ja inte gör de. Inte innan passen , men när jag kommer hem. Då skulle ja behöva lite såna där grejer som är mättande men inte innehåller massa skit.
    Jag kan ju dock inte dricka kaffe mer än en skvätt på förmiddagen. Ja är så överkänslig mot koffein, plus att ja har problem med magen. Funkar de med kockosfett i te också? Klickar man bara i det så de smälter? Tar de någon smak?
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-12 10:08:22 följande:
    Ja, jag känner mig inte riktigt redo att skriva in mig i tråden än, HAHA!
    Men snart kanskeFlört
    De jag märker är att när jag tränar blir jag mkt hungrigare än om ja inte gör de. Inte innan passen , men när jag kommer hem. Då skulle ja behöva lite såna där grejer som är mättande men inte innehåller massa skit.
    Jag kan ju dock inte dricka kaffe mer än en skvätt på förmiddagen. Ja är så överkänslig mot koffein, plus att ja har problem med magen. Funkar de med kockosfett i te också? Klickar man bara i det så de smälter? Tar de någon smak?
    Jag dricker 1 kopp kaffe/dag. En halv kopp på fm och likadant på em. Kokosfett går jättebra att ha i te också. Det smälter men kan lägga sig som en hinna så man får röra om man vill att teet ska svalna lite. Jag öper det silvriga paketet i affären och det smakar ingenting.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    miamie- åh , vad kul att höra från dig iaf.. Hoppas allt blir bättre snart.. Massa kramar till dig..

Alltså någon som vet om man kan göra egen barnmat med stavmixer?
  • Annamamma 83

Algot har åkt på en dunderförkylning. Börja inatt och han är inte alls kry...
    Hoppas  de ger med sig tills på tordag. Då har vi tid på Neo för återbesök med läkarkontroll.
    Varje gång vi varit där eller haft telkontakt med dom så har han varit förkyld och han har inte varit förkyld många ggr i sitt liv.. Lite roligare om han visar sitt rätta pigga jag och en höjning på vågen!
    Men, men inte mkt o styra över...

Är nöjd att jag lämnade in kläder till bytardagen. 930kr skrapa jag in. Känns bra i en tunn plånbok =)
    Endå tog ja med en kasse hem som inte blev sålt som ja nog lägger ut på tradera istället...

• lyckan80
    Madde01 skrev 2010-09-12 15:23:01 följande:
    miamie- åh , vad kul att höra från dig iaf.. Hoppas allt blir bättre snart.. Massa kramar till dig..

Alltså någon som vet om man kan göra egen barnmat med stavmixer?
    Ja, det har jag gjort, jag blandade kokt potatis, kyckling och morötter.  Mixade ios varje sak för sig för att lättare se så det inte blev stora klumpar kvar.
  • Madde01
    lyckan80 skrev 2010-09-12 15:46:02 följande:
    Ja, det har jag gjort, jag blandade kokt potatis, kyckling och morötter.  Mixade ios varje sak för sig för att lättare se så det inte blev stora klumpar kvar.
    Okej, för vi får nämligen låna mammas, hon ska komma med den under veckan nu.. I ett yttligare försök att Julius ska börja äta mat.. Vad är det för slags matfett man ska ha i? Så det inte blir så tortt lixom ?
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-09-12 15:35:05 följande:
    Algot har åkt på en dunderförkylning. Börja inatt och han är inte alls kry...
    Hoppas  de ger med sig tills på tordag. Då har vi tid på Neo för återbesök med läkarkontroll.
    Varje gång vi varit där eller haft telkontakt med dom så har han varit förkyld och han har inte varit förkyld många ggr i sitt liv.. Lite roligare om han visar sitt rätta pigga jag och en höjning på vågen!
    Men, men inte mkt o styra över...

Är nöjd att jag lämnade in kläder till bytardagen. 930kr skrapa jag in. Känns bra i en tunn plånbok =)
    Endå tog ja med en kasse hem som inte blev sålt som ja nog lägger ut på tradera istället...
    Usch då.. Alla jag känner här hemma med barn har också åkt på förkylning måste vara vädret.. Vi har blivit friska Julius är fortfarande liite snorig men han är inte så hostig längre iaf, och sova på nätterna funkar här nu iaf..
    Men gud vad kul när man tjänar in lite extra pengar ... man blir alltid lika glad Skrattande
Svar på tråden Aprilmammor 2010