Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.
Annamamma: Jasså, du smygläser
Jag hänger där, skitbra
Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem ![]()
miamie: säger som dom andra, vad jobbigt med deppression. Hoppas du börjar må bättre nu.
Jag tror jag fick en förlossningsdepp efter mitt andra barn, men jag tänkte ju då att jag mådde bra. Men när jag känner efter hur jag mår nu, psykiskt trots ofrivillig separation så står det klart för mig att NÅGOT var det iallafall som inte stod rätt till.
För som jag mår nu, ffa psykiskt, så bra har jag inte mått sen efter första barnet. Som jag kan komma ihåg.
Dom stora barnen har varit med sin far den här helgen, imorgon kommer dom hem igen. Längtar så ska snart försöka sova så tiden går snabbare
Men nu ska jag träna lite. Har precis fått Er att sova för natten och jag känner att jag är tillräckligt frisk för det nu.
Idag fick han också smaka gröt för första gången
Men han var inte speciellt intresserad, helt ärligt.
Uliise: om hon vill äta oftare kan hon väl få göra det? Det är rätt vanligt i den här åldern att annat än mat lockar. Dom börjar upptäcka resten av världen lite så då hinner dom inte äta
Tack för kommentarerna om barnen

Algot har åkt på en dunderförkylning. Börja inatt och han är inte alls kry...
Hoppas de ger med sig tills på tordag. Då har vi tid på Neo för återbesök med läkarkontroll.
Varje gång vi varit där eller haft telkontakt med dom så har han varit förkyld och han har inte varit förkyld många ggr i sitt liv.. Lite roligare om han visar sitt rätta pigga jag och en höjning på vågen!
Men, men inte mkt o styra över...
Är nöjd att jag lämnade in kläder till bytardagen. 930kr skrapa jag in. Känns bra i en tunn plånbok =)
Endå tog ja med en kasse hem som inte blev sålt som ja nog lägger ut på tradera istället...