• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • EowynAurora
    Annamamma 83 skrev 2010-09-11 07:16:10 följande:
    Igår satt jag och fixade med urväxta bebiskläder.
    Efter mkt om och men tog jag mitt förnuft till fånga och ska nu sälja de på bytesmarknad.
    Idag är de inlämmning och imorgon är de försäljning.
    Haha jag är så fjantig, men de kändes så hårt att sälja de. Detta är sista gången vi har en bebisGråterGråterGråter
    måste du sälja bebiskläderna då? du kan ju alltid behålla dom tills dom själva blir stora o skaffar barn eller åtminstone behålla några bebis-plagg

hur vet du säkert att det är ditt sista barn? i vår ålder så har dom flesta knappt fått sitt första barn än,vem vet du kanske får en liten sladdis i framtiden
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • RosaNapp

Annamamma: det känns att göra sig av med kläderna när man vet att det är sista gången. Jag har sparat lite plagg till varje barn i deras minneslåda och resten säljer jag. Men visst känns det!

• helene306

Annamamma: Visst blir man sentimmental? Jag kommer spara det jag absolut vill spara. Sen lär jag dumpa allt till brorsan (om/när) han får barn. Nu skänker jag om jag ska slänga.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Jag har sparat vissa, de finaste som han använt mest. Men allt har jag inte ens plats för. Blev en blå ikea kasse överfull med bara storlek 56Flört
    Inte ska mina barnbarn behöva gå runt i kanske 30 år gamla kläder, nej tack då köper jag nyttSkrattande
    De känns som de räcker med tre. men de känns ändå så sorgligt på nåt vis!
    Jag fick ju min äldsta vid 19. Så att börja om med en sladdis om ca 10 år , nja....
    Suget kommer komma om några år de vet jag. Men jag vill ha tid för de barnen jag har och de känns som när de blir mer än tre blir de svårt....

• miamie

Hej tjejer!
    Long time no see...
    Har varken orkat eller haft möjlighet att sitta framför datorn de senaste månaderna. Ser att ni har diskuterat vikt, själv har jag börjat gå upp igen efter att ha slutat amma när Dominic var 3 månader. Var tvungen att sluta pga att jag ändrade min medicinering i samband med sjukhusvistelse pga post partum depression.

Fattar inte att jag "drabbades" denna gången med, vi gjorde ju det mesta för att det inte skulle hända menmen...

Sänder kramar och styrkeord till er alla och hoppas att ni andra mår så bra som det bara går!

Mamma till Clara född 060604 och Dominic född 100329
  • Uliise
    Annamamma 83 skrev 2010-09-10 17:27:02 följande:
    Men hur verkar hon då? Verkar hon nöjd eller vill hon äta ofta?
    Tja, hon verkar hyffsat nöjd - fast hon skulle nog kunna äta oftare. Problemet är att hon lätt blir så distraherad av annat att hon slutar äta efter en 5 min... Obestämd
    Majken 100421
  • helene306

miamie: Kul att höra ifrån dig men inte kul att läsa om förlossningsdepressionen! Är du "bra" från den nu?

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora

6 dagar kvar till harrys 5 månaders-dag o första tanden stack upp idag det är i princip bara ett streck av tanden som syns, men den syns iaf, och känns!
    harry har även börjat dra knäna mot magen o lyfta rumpan i luften när jag lägger han på mage, hugger även fast i fötterna när han når dom. jisses allt händer verkligen på en gång nu känns d som 

nån mer vars barn fått tänder? om ja: hur gamla var dom då?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Annamamma 83
    Uliise skrev 2010-09-11 16:54:30 följande:
    Tja, hon verkar hyffsat nöjd - fast hon skulle nog kunna äta oftare. Problemet är att hon lätt blir så distraherad av annat att hon slutar äta efter en 5 min... Obestämd
    Ok.
    Men alltså om hon verkar behöva mer mat så skulle jag ju aldrig tveka o mata till med ersättning.
    De ger ju ingen skada, tvärtom!
    Du kan ju fortsätta amma för de. Antingen ge ersättning efter amning eller vissa mål med flaska o andra amning.
    Då ser du ju iaf vad hon får i sig... lycka till!
    miamie skrev 2010-09-11 13:50:35 följande:
    Hej tjejer!
    Long time no see...
    Har varken orkat eller haft möjlighet att sitta framför datorn de senaste månaderna. Ser att ni har diskuterat vikt, själv har jag börjat gå upp igen efter att ha slutat amma när Dominic var 3 månader. Var tvungen att sluta pga att jag ändrade min medicinering i samband med sjukhusvistelse pga post partum depression.

Fattar inte att jag "drabbades" denna gången med, vi gjorde ju det mesta för att det inte skulle hända menmen...

Sänder kramar och styrkeord till er alla och hoppas att ni andra mår så bra som det bara går!
    Hej
    håller med Helene
    kul att höra av dig men tråkigt o höra om de andra...
    Om du orkar så kika in o skriv av dig. Kvittar om du inte orkar läsa vad vi andra skrivit,
    skriv lite ego inlägg då o då,de kanske kan vara skönt!
    kram
  • Annamamma 83

Helene
    Jag smygläser lchf tråden...
    Såg att du hängde därFlört
    Jag laddar mig själv o poppar mig full av massa tips så ja kan få tummen ur o köra igen!
    äggmjölk lät rätt intressant. Är de något du testat?

Svar på tråden Aprilmammor 2010