• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    Cillizan skrev 2010-09-13 10:57:02 följande:
    Miamie: Skönt att höra att det går åt rätt håll. Massa styrkekramar!

Tuvalie har varit konstig i magen i ungefär en vecka nu. Bajsar jätteofta, ca 6-8 ggr per dag. På morgonen är det krämigt men sen blir det bara vattnigare och vattnigare... kräks rätt mkt med. Hon sover lite mer men när hon är vaken går allt i 120 som vanligt. Bvc säger att det är någon magbakterie så nu ska hon bara få ersättning, vatten och vätskeersättning. Är det någon som varit med om det innan?
    Mina har aldrig haft det...
    Dock var de lite sådär med min äldsta. Han  var lös i magen och bajsa ofta. O han var mjölkallergiker...
    Gick endå upp bra osv...
  • Annamamma 83

Algot är verkligen inte kry...
    När han fått 2,5ml flytande ipren så har han fortfarande över 38 i feber...
    Är detta ok? De är väl bara att feber ska gå ner efter ipren, den böhöver väl inte gå bort för stunden eller???

• helene306

cillizan: Alva bajsar rinnande sen några dagar tillbaka och vi har ju misstänkt tänder på G men inget kikar upp i munnen. Men, hon bajsar inte 6-8 gånger/dag utan mer 2-3 gånger. Oftast blir det en REJÄL laddning och då är det bajs överallt! Lika kul varje gång Fortsätt du att ge enligt bvc:s rekommendationer.

Annamamma: Svarade dig i andra tråden men huvudsaken är att febern går ner med febernedsättande. Ring och rådgör om du är osäker.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • bäbbä
    Annamamma 83 skrev 2010-09-13 12:43:50 följande:
    Algot är verkligen inte kry...
    När han fått 2,5ml flytande ipren så har han fortfarande över 38 i feber...
    Är detta ok? De är väl bara att feber ska gå ner efter ipren, den böhöver väl inte gå bort för stunden eller???
    Emil är oxå sjuk! För första gången. Blev förkyld igår med snor och hosta och inatt hade han över 40 graders feber
    Blev skiträdd och ringde sjukvårdsrådgivningen. Jag fick ge 2 st supp Alvedon( 5-10kg), han väger ju 9,5kg. Då blev han svalare men jag får inte bort febern helt. Nu ligger den runt 38-39 grader. Men han äter och dricker ok så det är bra.
    Usch för sjuka barn! Dessutom börjar jag bli klen med
  • Annamamma 83
    bäbbä skrev 2010-09-13 15:29:22 följande:
    Emil är oxå sjuk! För första gången. Blev förkyld igår med snor och hosta och inatt hade han över 40 graders feber
    Blev skiträdd och ringde sjukvårdsrådgivningen. Jag fick ge 2 st supp Alvedon( 5-10kg), han väger ju 9,5kg. Då blev han svalare men jag får inte bort febern helt. Nu ligger den runt 38-39 grader. Men han äter och dricker ok så det är bra.
    Usch för sjuka barn! Dessutom börjar jag bli klen med
    Ok, då verkar dom ha samma då.
    Man behöver inte åka in med dom förän de har 41, Barn klarar feber bättre än oss vuxna.
    Förutom om de inte äter och sånt vill säga, för då är de risk de blir uttorkade.
    Men Algot käkar också på här så. Är väl de som är smidigt när han fortfarande dricker i nappflaskan.
    Hade nog varit svårare o få i han en burk mat....
  • Annamamma 83

Algot har gått från överkokt kräfta till ljummen bebis. SÅ skönt att de verkar blivit bättre!
    Men han har smittat sin morDemon
    Ingen feber, men jag hostar slem och snart upp mina lungor. Jag som ska på boxning ikväll, de kanske är menat att jag ska förbli fet, vad vet jag? =)
    Testa en häxblandning av ipren,slemlösande,te och hostmedicin, verkar tyvärr inte hjälpa ett skit.
    Ja, ja har man ont i halsen vill man ju inte äta så mkt iaf.... =)

• Cillizan

När era små är krassliga sover de mycket själva då? T sover en stund i sängen eller vagnen men sover inte klart utan vaknar ledsen. Om hon får sova i min famn kan hon sova hur länge som helst. Har inte hjärta att lägga ner henne så nu har hon sovit 1.5 tim i min famn...

• Annamamma 83
    Cillizan skrev 2010-09-14 11:49:54 följande:
    När era små är krassliga sover de mycket själva då? T sover en stund i sängen eller vagnen men sover inte klart utan vaknar ledsen. Om hon får sova i min famn kan hon sova hur länge som helst. Har inte hjärta att lägga ner henne så nu har hon sovit 1.5 tim i min famn...
    Ne Algot sover väldigt oroligt.
    Men han sover aldrig klart som frisk heller. Nu somna han en liten stund i vagnen iaf, hoppas han sover ett tag. Men så fort ja hostar vilket är hela tiden så rör han sig, så ja måste nog flytta honom nu o hoppas han inte vaknar...
  • RosaNapp
    Cillizan skrev 2010-09-14 11:49:54 följande:
    Beror lite på hur täta dom varit i näsan. Närhet har dom inte behövt extra, men ibland hjälp att sova mer upprätta.

Minste storebror A är toksnorig och jag hoppas Er inte får det nu. Han var ju förkyld för ett litet tag sen.
    Men inatt har den lille jäkeln vaknat väldigt ofta och bitit/dragit mig i bröstet så nu hoppas jag dom där tänderna ska komma igenom ordentligt snarast för såna nätter orkar jag inte många av
Svar på tråden Aprilmammor 2010