Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html

madde: Jag har i ca 1 msk smör eller rapsolja till det jag mixar. Du ska absolut inte ha i margarin, solrosolja eller majsolja (fast det rekommenderas) inget av det är bra, innehåller bensin (margarin) och annat dåligt skit.
Annamamma: Krya på sig ill Algot!
Hej igen tjejer!
Tack för alla stöttande ord och för att ni finns här, det har känts lite motigt att skriva här då jag varit borta så pass länge och inte direkt delat med mig om hur det har varit. Det som är bra är att jag och maken nu ska börja på familjerådgivning samtidigt som jag själv kör en omgång med KBT (kognitiv beteendeterapi, kort sagt går det ut på att jag ska kunna bryta skadliga tankemönster och handlingsmönster) och har kontakt med en psykiater som verkar väldigt bra...
Maken verkar ha insett allvaret och börjat förstå att det är viktigt att vi hjälps åt med hemarbetet och att jag inte kan ta allt ansvar vad gäller tvätt, matlagning, inköp, barnens kläder, etc...
Det är inte min första depression och jag fick en förlossningsdepression efter Clara med så jag vet ju lite "vad jag har att vänta" men det gör det kanske inte enklare att "stå ut" ändå. Är dock på god väg tillbaka men tycker att det är skönt att ha maken hemma (jag är ju sjukskriven från föräldraledigheten så nu är han föräldraledig) och att vi får ha (vi fick intyg från Spädbarnsteamet) Clara på dagis mån-fre 8-17. Försöker helt enkelt lyssna på kroppen, inte göra för mycket och så fokusera på migsjälv och mina behov. Detta är ju inte alltid så enkelt, eftersom jag dels känner mig egoistisk och dels inte är så van vid det, att det lilla ordet "Nej" ska vara så svårt för mig att säga
.
Hoppas att ni alla mår bra och att alla bebisar växer och frodas. Vår Dominic är så go, skrattar och gurglar mest och sover numera hela natten (om han inte tappar nappen dvs). Han har hittat sina händer och är en hejare på att stå upp, så stark i benen, börjar nästan tro att han kommer att hoppa över krypandet och ge sig på springandet direkt istället
Clara är också så härlig, fick skriva in följande i Citatboken igår: "Mamma, är det sant att det är samma Barnkanalen här nere som där uppe?" "Ja, det är sant." "Åh, Herre Gud!"
Kramar i mängder!
Miamie, skickar en styrkekram ! Hoppas allt går åt det ljusare hållet!
miamie: Usch vad tufft du har haft det! Skönt att maken verkar inse allvaret i det hela! Du ska inte känna dig dum att du inte skrivit här, det är alltid kul att höra från alla och oavsett så är det skönt att skriva lite och få lite puff av alla andra. Man skriver när man vill även om det går några veckor därimellan
Det där med hushållsarbete känner jag igen. Jag har deppat ihop här hemma men maken fattar inte. Påpekar jag något så muttrar han "har du något mer att gnälla på?" Sen jag tjurade ihop har han dock gjort mer men fortfarande tar jag det mesta. Tyvärr.
Kram till dig!!
Min lilla bebis har haft hög feber inatt. Knappt sovit ett dugg.
Kl 5 gick vi upp o tog tempen för han var kokhet. Men vi hann i ta färdigt, när den visa 39.5 så börja han bajsa... Men den började sakta ner där, så över 40 hade de nog inte blivit.
Nu är han inte riktigt lika varm för han är "ipren påverkad" Somnade äntligen en liten stund i vagnen här.
Själv har jag nog svalt ett rivjärn. Hoppas jag slipper febern för den brukar göra mig riktigt kass.
Regnet öser ner ute, så de är perfekt för en riktig innedag!
Miamie
Skönt att du kommit en bit på väg iaf!
Miamie: Skönt att höra att det går åt rätt håll. Massa styrkekramar!
Tuvalie har varit konstig i magen i ungefär en vecka nu. Bajsar jätteofta, ca 6-8 ggr per dag. På morgonen är det krämigt men sen blir det bara vattnigare och vattnigare... kräks rätt mkt med. Hon sover lite mer men när hon är vaken går allt i 120 som vanligt. Bvc säger att det är någon magbakterie så nu ska hon bara få ersättning, vatten och vätskeersättning. Är det någon som varit med om det innan?