• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Cillizan skrev 2010-09-14 11:49:54 följande:
    När era små är krassliga sover de mycket själva då? T sover en stund i sängen eller vagnen men sover inte klart utan vaknar ledsen. Om hon får sova i min famn kan hon sova hur länge som helst. Har inte hjärta att lägga ner henne så nu har hon sovit 1.5 tim i min famn...
    När Julius var förkyld o hade feber sov han kanon på min mage på dagtid, då som Rosanapp skrev att det blev mera upprätt så att han kunde andas lättare genom näsan ...Så så sov han dagtid.. Natte tid fick man gå upp o guppa han på rumpan emellanåt när han vaknade o var ledsen så somnade han om igen ...
  • VildVittra

Jo Bella sover som en stock jämt...sjuk eller frisk hehe.

Hon vill sova ensam i sin säng med nya snutten, napp och mysmusiken på svagt....tänk så fort de väljer sig.
    Sen ska man vinkla persienerna och dra för sänghimlen så det blir skumt och mysigt därinne.

Är era kalla om fötterna nu?
    Bella har så kalla fötter fast hon har strumor på sig...ska köpa små tofflor/tossor när BB kommer.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Annamamma 83

Hur länge kan de ha babyskyddet tro? Mina äldre grabbar hade nog till ca 9 mån tror jag.
    Eftersom Algot är ca 2 mån efter dom i växten så borde han ju kunna ha sin längre.
    Vore skönt o köpa en efter jul. då kanske de reas ut och just innan jul har man rätt mkt utgifter ändå...

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-14 13:12:42 följande:
    Hur länge kan de ha babyskyddet tro? Mina äldre grabbar hade nog till ca 9 mån tror jag.
    Eftersom Algot är ca 2 mån efter dom i växten så borde han ju kunna ha sin längre.
    Vore skönt o köpa en efter jul. då kanske de reas ut och just innan jul har man rätt mkt utgifter ändå...
    Med David bytte vi när han var 7 månader vet jag. Han hade väl kunnat sitta i babyskyddet lite längre men den var så tung och otymplig. Den bakåtvända stolen såg gigantisk ut när han satt i den men man vande sig fort Tippar på att det blir något snarlikt byte på Alva. Om jag orkar montera stolen dvs Huvudet ska ju inte sticka över kanten på skyddet iaf.

Krya på sig alla småsjuklingar! Och alla stora också!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • bäbbä

Emil sover aldrig i min famn När han var riktigt liten älskade han att sova på mej men inte nu... Är bara barnvagnen som gäller dagtid och sängen nattetid.
    Han sov dock en liten stund på min mage nu när han var sjuk, av ren utmattning antar jag... Kunde inte låta bli att njuta av stunden, fast han var sjuk stackarn.
    Nu är febern iaf borta. Men han är hes och hostig. Och trött.

Vi måste byta babyskyddet nu! Han ser ut som en nerklämd jätte i sinSkrikandes. "Lillen" väger ju snart 10 pannor!! Tror han kommer tycka att det blir lite roligare om han får sitta mer upp när vi åker bil.

• Cillizan
    Annamamma 83 skrev 2010-09-13 12:42:25 följande:
    Mina har aldrig haft det...
    Dock var de lite sådär med min äldsta. Han  var lös i magen och bajsa ofta. O han var mjölkallergiker...
    Gick endå upp bra osv...
    Fick han utslag, kräktes eller andra symtom? Har funderat lite på mjölkallergi men hon har inga utslag och verkar inte ha ont i magen.
  • Annamamma 83
    Cillizan skrev 2010-09-14 14:35:28 följande:
    Fick han utslag, kräktes eller andra symtom? Har funderat lite på mjölkallergi men hon har inga utslag och verkar inte ha ont i magen.
    Nej, inga utslag, inga kräkningar.
    Han gick upp som han skulle och allt.
    Han blev lös i magen, hade ganska mkt magknip som bebis.
    Sen blev han väldigt rosslig så fort han blev förkyld.
    Jag fick tjata mig till ett test för läkaren sa att till99 procent tål han mjölk eftersom han går upp.
    Men ja fick rätt proverna visa allergi mot mjölkprotein.
    Min lillebror hade samma sak, och hade exakt samma symtom, just därför tjata ja till mig ett test...
    Han fick soya semp utskrivet som välling sen. Försökte med nutramigen men de vägra han ta.
    Men han utveckla ingen allergi mot soya.
    O idag kan han äta mjölkprodukter också, de växte bort!
  • Madde01

Idag var Julius super duktig på golvet, både jag o sambon blev helt chockade.. Han fick upp ett spår på en pepsi flaska och den rullar ju så fort han rör den Tungan ute Så han tog sats med benen under magen o tröck sig fram samtidigt som han drog sig framåt med armarna.. Vilken fart han fick.. Super duper duktig Skrattande

• elinakarlsson

Madde: Vilka framsteg Julius gör! Kul!

Har nu tagit bort mjukliften från barnvagnen och fixat ordning sittdelen. La ned Tuwa en stund så att hon fick testa och hon hade jätte kul där i. Får se hur det går i morgon.

Svar på tråden Aprilmammor 2010