• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Ninnan
    7 michelingodingar skrev 2010-05-18 10:24:40 följande:
    helene: men det är så typiskt för karlar dom "ser" inte vad som måste göras det är samma här, fast är det disk i vardagsrummet så är han snabb med o ta ut det men som allt annat t ex om han plockar i diskmaskinen så anser jag att man torkar av bänken oxå men det gör inte han, är det sand/skräp på golvet eller så damtussarna attackerar så ser inte han det heller o det kan reta mig till vansinne eller om man stått o storstädat damsugit o torkat av golven så kommer han in med kläder fulla av koskit MED skorna på o klampar rätt in i vardagsrummet eller köket då är det så det brister för en annan Ang David så tror jag att det är mest du som lider av ditt sätt emot honom, barn brukar oftast liksom kunna "skaka av sig" medans en annan går med så hemskt dåligt samvete o anklagar sig själv vilket resulterar i att du mår jättedåligt men helt klart måste man arbeta med sig själv för jag är i perioder precis likadan som du är nu mot david men oftast tror jag att det då handlar om stress, trots och man får dåligt med sömn o lite annat som man funderar på och oroar sig för o då blir tålamodet lika med noll. vet inte om jag kan ge några bra tips men när det är som värst stanna upp o räkna till 10 andas o bit dig själv i knogarna om det är så o sätt dig ner på knä med david o prata lungt o sansat även om han är som värsta åskmolnet och alva skriker, låt henne skrika ett par minuter så david kan få din uppmärksamhet just då inte lätt alla gånger jag vet o man känner sig stressad men det kommer inte bli bättre om du inte gör ett försök har själv abbe som blir 4 år i höst i värsta trotsmomenten nu o han driver mig till vansinne, dessutom har han blivit så elak o slåss o ska bita i saker o ting,puttas o räcker ut tungan osv men när han t ex räcker ut tungan eller säger piss off osv så har jag börjat o ignorera det låtsas som att jag inte hörde eller såg får se om det funkar till o få honom att sluta men peppar peppar agathon är han urgullig emot än iaf!!! skulle fråga är det nån av er som har e-leg o kan gå in på FK hemsida o kolla om ni får BB för era bebisar denna månad???? jag kollade min sida igår o där står det utbet av BB men jag får inget för agathon bara för dom andra
    Jag loggade in på FK nu och jag får också bara för mina andra två barn. Konstigt. Jag ringde och kollade för någon vecka sedan och då sa de att jag skulle få för Lisa också den här månaden...får nog ringa igen.
  • helene306

Äh, vad fanken ... Nu ringde jag om tid för efterkontroll och sa att jag ville sätta in kopparspiral samtidigt "vi sätter inte in spiral när man ammar" svarar den snorkiga bm tillbaka. Skit, då blir det återhållsamhet isf för p-piller vill jag inte ha och kondom klarar jag inte. Får se vad min bm säger också. Nu fick jag se att jag måste boka om tiden också, ärthjärnan har ju så bra koll

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • 7 michelingodingar

helene och ninnan: ok men då är det inte bara på min sida som det står att jag bara får BB för dom andra barnen!!

är så nöjd jag buda hem 2 nya klädslar till vår brio sittyvagn då den klädseln vi hade innan var solblekt o börjat bli mögel på, kika i min mapp standard så ser ni vagnen vilken skillnad det vart har en klädsel till som går i beight,guld och svart men orkar inte dra på den

• RosaNapp

Hej!
    Var ett tag sen, jag tappade tråden

Lillebror har ännu inte fått något namn. Växer och frodas. Har haft torsk, men det är nästan borta nu. Vägde honom igår och då vägde han ca 5.2 kg. (drygt 3 veckor, vägde ca 3,4 när han föddes).
    Ammar ofta gör han, men det är nog för att jag har mat i mängder åt honom. Det sprutar så det står härliga till om det går för lång tid mellan ätandet och dås ätter han bara i halsen och DET gillar inte grabben. Blir arg och vägrar äta mer .

Nu stundar kalas för äldsta killen till helgen (3 år imorgon) och nästa helg är det kalas för tjejen ( 5år). Blir lite att göra dom här dagarna mao.

Jag har inte haft tid att läsa ikapp, men nu när jag hittat tråden igen så kanske jag hinner någon gång

Förresten, angående bb. Jag har fått hem dom där papperna från fk om vem som ska ha bb, men jag har ingen aning om när jag får det för lillebror. Räknade dock kallt med att det ska komma den här månaden. Var ser man det då? Har aldrig kollat efter bb-utbetalning på hemsidan förut.

• RosaNapp

Ser att Ninnan är ny i tråden. Välkommen .
    Lillebror här är barn nummer 4 och föddes den 24/4

Han har inte haft mycket hormonprickar alls, men än finns ju tid för det. Kräks gör han nästan inte alls heller. Gott det, andra barnet var ett riktigt kräkbarn. Kräktes i tid och otid.
    Däremot har lillebror lagt sig till med vanan att skita på natten och somna om direkt efteråt vilket resulterat i lite röd rumpa. Jag märker det inte alltid då jag ammar liggandes och somnar när han fått bröstet. Han sover gott på nätterna.
    Mycket på dagarna också för den delen.

Idag fick jag det första riktiga svarsleendet eller skrattet (det var mer skratt utan ljud).

• Mullinuffan

Jag får BB för Hannes i morgon och för flickorna den 20 konstigt men men

Vi är med gifta det gjorde vi när vår äldsta var ett 1/2 år borgeligt med 2 vittnen som hade glömt sin kamera hemma

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Madde
    Ett barn blir inte bränd i skuggan alltså.  Mina barn har som små legat i skuggan, under parasoll och träd, de har varit kritvita =) Jag har beställt en uppsättning shorts o kortärmande bodys till Algot igår. Är de riktigt varmt får han ha bara ben o armar, när han är i skuggan. Varför de inte finns solkläder är nog för som sagt man har inte små bebisar i sol o i skuggan behövs inga solkyddskläder{#lang_emotions_wink}
    Du kan nog vara lugn!

Kul att höra om era bröllop!
    Men, får fundera på nästa sommar. Ska ja en gång i mitt liv ha en brudklänning ska jag va bekväm i kroppen, annars kommer brudfotot ligga längst in i en garderob{#lang_emotions_laughing}
    Men de hade varit kul o dubbelslå dop o bröllop.
    Men vet ej hur vi ska göra med dop heller, är inte alls sugen på massa folk o sånt. Funderar lite på o döpa han när vi är i göteborg vid midsommar o bara va vi familjen. Men vet inte om man får göra så? När vi tillhör kyrkan här?
  • lunaria

annamamma: vi gifte oss i oktober förra året o det blev en budgetvariant på bröllop. med facit i hand ångrar jag lite att vi inte hade väntat något, var ju lite gravidillamående o så blev det lite kort planering...men annars så kan man väl ta det när man önskar, är ju egentligen bara ring o kläder som behöver kosta något om man vill

RosaNapp: välkommen tillbaks får man säga då . herrejisses va din gosse har ökat i vikt . Linn föddes ju 26:e och väger nu 4,8 kg, men vägde 4,5 kg från födseln. hans kurva måste ju peka rakt uppåt då??

ja alltså om barnbidraget så fick vi hem papper om att man skulle meddela att om en annan skulle ta emot pengarna så ska det vara inlämnat senast den 19:e, annars betalas det ut till den som får in bidraget för första barnet. så antagligen väntar de väl tills imorgon så de inte ser att det kommer in ett sådant papper...bara min teori alltså..

• Madde01
    Anna: Nej, bra :) Var så orolig, vill inte att lillkillen ska behöva bränna sig.. Vet själv hur ont det gör .. Så det går att ha kortärmat i skuggan alltså utan att dom bränner sig? :)
  • Madde01

Flera stk som har försvunnit från tråden? Kanske har fullt upp, tänkte på Fru W o Ullise ..

Svar på tråden Aprilmammor 2010