Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Annamamma: Vi gifte oss i augusti 2008 efter att jag hittade klänning och skor på Myrornas på våren
En kompis som jag träffat här på fl och som är fotograf kom hit från Älvkarleby och fotade oss. Kompisen jag läste ihop med fixade mitt hår och sminkning och brudbukett, brudnäbbsbukett och corsage gjorde jag själv. Vi la största utgiften på mat och dryck, resten var mindre summor. Det finns gördel annars om man vill känna sig smalare
Ett bröllop behöver ju inte bli dyrt. Vi önskade oss inga bröllopspresenter heller men ville någon ge något så önskade vi oss isf pengar.
Solkräm: Jag smörjde David först när han var så stor att han gick och rörde sig övrallt. När han var liten höll jag honom i skuggan, antingen i vagnen, under parasoll eller under något träd. En tunn filt går att lägga över benen men de blir inte direkt solbrända i skuggan. Visst tar solen även i skuggan eftersom solstrålar reflekteras men inte på samma sätt som i gassande sol. På stranden får man gömma sig under parasoll eftersom sand reflekterar solstrålar Finns det gräs på stranden är det bättre att lägga sig där. Det finns något ämne i solkräm soom inte ska vara så bra för varken stor eller liten men vad det heter vet jag inte.
Barbamamma: Hon somnade efter 22 tror jag, jag somnade också. Hon var astjurig och grinig och idag är jag jag asgrinig. Maken sitter här själv om kvällarna men inte f-n kan han städa eller plocka undan någonting.
Han verkar tro att det är någon jädra hotellverksamhet här. Klagar jag så blir han sur och så undrar han varför jag är sur ... *mutter*
det behöver inte kosta multum o gifta sig!!annamamma: jo, vi är gifta. vart bröllop var inte direkt nagot budgetbröllop, men vissa saker sparade vi in pa, som tex klänning. Visserligen hade jag en riktigt finklänning i dupionisiden,men jag köpte tyget fran usa (bra kurs da) och sydde den själv! Det tog tid men var egentligen inte sa svart och jättekul att ha gjort. Mannen använde sin existerande kostym och köpte ny skjorta och slips och den har han ju nytta av nu ocksa...
Och sa önskade vi oss pengar om nagon ville skänka oss nagot och inte hade nagon bättre ide själv. sa vi fick endel vanliga presenter och mycket pengar.I österrike är det tradition att skänka pengar och ej presenter. Vi fick över 20 000!
Solen: med dottern var vi mest i skuggan, men denna gang trorjag det blir svart eftersom att jag ju har bärsjal och kommer att leka med dottern och sa. Jag tror ju knappast att hon stannar i skuggan. Därför har vi solskyddskläder till bada och jag kommer nog att smörja in nagon gang även om jag undviker det. Det finns ju vissa märken som har mindre skadliga ämnen än andra. Förra aret köpte vi vichy efter som de fick bäst i test. I ar far jag se vilket vi köper, kanske nagot ekologiskt.
Samtidigt finns det ju en massa konstiga ämnen i typ barnschampo och krämer ocksa, sa det kan ju vara ide att kolla pa innehallsförteckningen även där....
Finns det några speciella solskyddskläder elr? :S
helene: men det är så typiskt för karlar dom "ser" inte vad som måste göras det är samma här, fast är det disk i vardagsrummet så är han snabb med o ta ut det men som allt annat t ex om han plockar i diskmaskinen så anser jag att man torkar av bänken oxå men det gör inte han, är det sand/skräp på golvet eller så damtussarna attackerar så ser inte han det heller o det kan reta mig till vansinne eller om man stått o storstädat damsugit o torkat av golven så kommer han in med kläder fulla av koskit MED skorna på o klampar rätt in i vardagsrummet eller köket då är det så det brister för en annan
Ang David så tror jag att det är mest du som lider av ditt sätt emot honom, barn brukar oftast liksom kunna "skaka av sig" medans en annan går med så hemskt dåligt samvete o anklagar sig själv vilket resulterar i att du mår jättedåligt men helt klart måste man arbeta med sig själv för jag är i perioder precis likadan som du är nu mot david men oftast tror jag att det då handlar om stress, trots och man får dåligt med sömn o lite annat som man funderar på och oroar sig för o då blir tålamodet lika med noll.
vet inte om jag kan ge några bra tips men när det är som värst stanna upp o räkna till 10 andas o bit dig själv i knogarna om det är så o sätt dig ner på knä med david o prata lungt o sansat även om han är som värsta åskmolnet och alva skriker, låt henne skrika ett par minuter så david kan få din uppmärksamhet just då inte lätt alla gånger jag vet o man känner sig stressad men det kommer inte bli bättre om du inte gör ett försök
har själv abbe som blir 4 år i höst i värsta trotsmomenten nu o han driver mig till vansinne, dessutom har han blivit så elak o slåss o ska bita i saker o ting,puttas o räcker ut tungan osv men när han t ex räcker ut tungan eller säger piss off osv så har jag börjat o ignorera det låtsas som att jag inte hörde eller såg får se om det funkar till o få honom att sluta
men peppar peppar agathon är han urgullig emot än iaf!!!
skulle fråga är det nån av er som har e-leg o kan gå in på FK hemsida o kolla om ni får BB för era bebisar denna månad????
jag kollade min sida igår o där står det utbet av BB men jag får inget för agathon bara för dom andra