• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Armani- Jag äter mini-p, äter Cerazette o för mig har inte det varit något problem.. Tror du får testa dig fram faktiskt, jag tycker iaf att dom är toppen ;p Så dom är väl antingen toppen elr botten.. Tror man måste testa själv faktiskt :)
  • Mullinuffan
    Madde01 skrev 2010-05-17 21:44:54 följande:
    Justeja, kom på en fråga Har hört att man inte ska smörja småttingar med solskyddsfaktor, stämmer det?
    inga barn under 1 år bör smörjas utan solkläder men helst inte i solen alls
    (¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Madde01
    Anna- Jo, jag hörde faktiskt här på FL tror jag till o med det var att nått i solkräm inte var bra för dom små.. Nej kommer självklart inte ha Julius i direkt solljus heller. Men som sagt, solen ska ju tydligen ta i skuggan också :p
  • Madde01
    Mullinuffan skrev 2010-05-17 22:24:51 följande:
    inga barn under 1 år bör smörjas utan solkläder men helst inte i solen alls
    Men vad ska man sätta på dom på bena då? :) En tunn vit body har jag, så det oroa jag mig inte för.. Men finns ju inga direkt tunna byxor o köpa väl ?
  • Mullinuffan

fast min fråga är då varför ska han vara i solen? Om han sitter under parasoll eller nått så finns det tunnare byxor till sommaren eller några tights av nått slag

Fast jag tycker skuggan e ett bra alternativ{#lang_emotions_sunny}

• Madde01
    Mullinuffan skrev 2010-05-17 22:29:40 följande:
    fast min fråga är då varför ska han vara i solen? Om han sitter under parasoll eller nått så finns det tunnare byxor till sommaren eller några tights av nått slag Fast jag tycker skuggan e ett bra alternativ
    klart han inte ska vara i solen, men solen tar ju tydligen i skuggan också..
  • Mullinuffan

Då får man sitta i skuggan skuggan Bakom ett hus eller nått där inte solen kommer åt för att sitta under parasoll eller träd hjälper inte men om man sitter under parsaoll så kan du ju ha i body en liten stund... Jag vet inte någon annan kanske har en bättre lösning

• Madde01
    Mullinuffan skrev 2010-05-17 22:38:02 följande:
    Då får man sitta i skuggan skuggan Bakom ett hus eller nått där inte solen kommer åt för att sitta under parasoll eller träd hjälper inte men om man sitter under parsaoll så kan du ju ha i body en liten stund... Jag vet inte någon annan kanske har en bättre lösning
    okej :) Tänkte mera när man är på stranden, svårt att sitta bakom ett hus då :) Men ska iaf köpa ett parasoll tror jag minsann :)
  • Mullinuffan

haha lite svårt:-t, men om han ligger i vagnen så är det ju ett bra skydd mot solen + parasoll

• 7 michelingodingar

vad skönt det är o slippa behöva tänka på prev.medel o ändå inte bli gravid

ang solskyddsfaktor så är det inget som jag hört talas om heller men sen har inte jag mina ute i solen eller i skuggan av ett parasoll för den delen utan är vi ute ja då får den lille hålla sig i vagnen i skuggan eller på altanen på en filt.
    har hört att det är viktigt att ha nånting på huvudet på dom små om dom vistas i solen men tror mer det var rek när dom närmade sig året då dom kanske vistas mer ute.

har sett vagnar som har sufletter som skyddar mot uv

helene:ojoj vilken vakenfis hon var då hur gick det sen somnade hon igår kväll??

suck suck suck, tror mensen är på intåg nu, pms värre än nånsin och igår kom det slem med blod{#lang_emotions_throwup} vart så full iskratt åt maken igår, han säger men sånt där ska väl du inte ha nu det trodde jag försvann.... ehhhh jag titta på maken o sa att bara för att jag är steriliserad så kommer jag ha mensen iaf{#lang_emotions_dreamer} han trodde att jag INTE kommer få nån mens om jag var steriliserad{#lang_emotions_tongue_out} inte lätt o vara liten

Svar på tråden Aprilmammor 2010