• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    elina- Ja det var jätte kul o se faktiskt.. Gillade hon sitt delen nu idag då? Glad Julius ÄLSKAR sitt delen, han blev som ett helt annat barn när man tog bort liften .. Han gillade verkligen inte o ligga i den, men nu åker han mer än gärna vagn .. Fick oftast bära honom till slut o putta vagnen framför mig när vi hade liften i ...
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-14 16:56:14 följande:
    Idag var Julius super duktig på golvet, både jag o sambon blev helt chockade.. Han fick upp ett spår på en pepsi flaska och den rullar ju så fort han rör den Tungan ute Så han tog sats med benen under magen o tröck sig fram samtidigt som han drog sig framåt med armarna.. Vilken fart han fick.. Super duper duktig Skrattande
    Vilken duktigt kille!
    Jag har testat och låta Algot sitta själv, men de går inte på långa vägar, han välter direkt!
    På mage gillar han inte direkt och ligga, vänder sig bara direkt. När de är tänkt att han ska leka med sitt gym så ligger han bara på sidan och gnager på benet på gymmet....

Mellan mina hostatacker har jag nu klickat hem en fyndbeställning på Stadium.
    30 procent på hela beställningen om man är medlem. (är man inte de så är de bara och bli på några sekunder).
    Ett tips för er med äldre syskon som behöver vinterkläder!
    Jag klicka iaf hem snygga träningskläder till migSkrattande, då blir man väl plötsligt trådsmal eller???
    Sen blev de ett riktigt kap på vinterskor till barnen. Jag är kräsen med sånt eller kräsen, jag vägrar våta fötter och skulle aldrig låta barnen gå i skor som inte var vattentäta.
    Hade tänkt köpa viking eller eco i år igen och de ligger ju på minst 700kr st.
    Stadium hade timberland kängor med goretex, vattentät o andas för 599kr sen 30 procent på det och jag tycker jag gjort ett riktigt kap! Hoppas på att dom är bra nu och att storleken passar!
  • hipphipphurra

hej hej
    Har läst allt ni skrivit Isak har ont i munnen av tänder som inte tränger genom utan ligger och gör ont sista biten.

Vi ska byta till sitt delen så fort vi kan. Liggdelen är trång men som det är nu kan vi inte använda sittdelen. De vi köpte vagnen av har slarvatbort/ kastat en del till bältet och givetvis är det den delen som går mellan benen som fattas. Nu är vi i kontakt med återförsäljaren och håller tummarna för bra resultat i slutet på veckan.

Jag var hos psykologen för första gången i går, hade Daniel med mig som stöd. Spenderade 1.5 timme där och det var otroligt jobbigt men jag känner att detta är något jag behöver. Hon kom fram till att det inte var förlossnings depp utan depression sedan mammas bortgång som ska samtalas om. Så det blir 14 rs gömda känslor som ska nystas upp, komer bli jobbigt men värt det. Vi avvaktar läkemedel till vi satt i gång med terapin ordentligt och ser hur jag reagerar på det. Just nu känner jag mig lättat att det är "fel" på mig då jag sökt hjälp tidigare men ej fått det.

Ursäkta ego inlägg

kram på er alla och tack för att jag får kräka ur mig

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-09-15 09:49:03 följande:
    hej hej
    Har läst allt ni skrivit Isak har ont i munnen av tänder som inte tränger genom utan ligger och gör ont sista biten.

Vi ska byta till sitt delen så fort vi kan. Liggdelen är trång men som det är nu kan vi inte använda sittdelen. De vi köpte vagnen av har slarvatbort/ kastat en del till bältet och givetvis är det den delen som går mellan benen som fattas. Nu är vi i kontakt med återförsäljaren och håller tummarna för bra resultat i slutet på veckan.

Jag var hos psykologen för första gången i går, hade Daniel med mig som stöd. Spenderade 1.5 timme där och det var otroligt jobbigt men jag känner att detta är något jag behöver. Hon kom fram till att det inte var förlossnings depp utan depression sedan mammas bortgång som ska samtalas om. Så det blir 14 rs gömda känslor som ska nystas upp, komer bli jobbigt men värt det. Vi avvaktar läkemedel till vi satt i gång med terapin ordentligt och ser hur jag reagerar på det. Just nu känner jag mig lättat att det är "fel" på mig då jag sökt hjälp tidigare men ej fått det.

Ursäkta ego inlägg

kram på er alla och tack för att jag får kräka ur mig
    Men vad skönt att du kommit en bit på väg och ändå kanske funnit "svaret" på varför du mår som du gör!
    Var hur mkt ego du vill, de är ju helt ok här!
    Lycka till nu och hoppas du snart mår bättre.
    Förlora en mamma i unga år vill ju ingen människa vara med om!
    beklagar...
  • helene306

Annamamma: Härligt med fynd och till rabatt! Förra året köpte jag Superfit-skor till David och de var jag nöjda med. De kostade visserligen 700:- men med tanke på att de används varje dag så är de värda det.Jag tänker så här: varje sak ska kosta 10:- /användningstillfälle. Tvekar man kan man fundera på om man kommer använda klänningen för 599:- 60 gånger? Träningskläder ... mina är uråldriga men äh, jag går ju inte på gym heller. Köpte ett par träningsbrallor från H&M sist och de används flitigt

hipphipp: Du får vara hur mycket ego du vill! Skönt ändå att du kommit igång med terapi men obbigt att behöva dra upp allting igen. Det kommer säkert bli tufft för dig men eftersom du mår dåligt nu är du i behov av att bearbeta dina förtryckta känslor så förhoppningsvis kommer du ut som en ny människa när allt är över. Många kramar till dig!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra

Tack annamamma och helene
    Just nu känner jag bara att jag vill känna mig glad varje dag utan det tunga mörka som drar ner mig gång på gång. Jag är så glad att jag har tagit detta steget =)

angående vinter kängor så ska svärmor ge det till stora killen i födelsedags present så det blir  rejäla grejer ( jag får bestämma) hihi alltid roligt när någon annan vill betala *ler*

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-15 09:55:21 följande:
    Annamamma: Härligt med fynd och till rabatt! Förra året köpte jag Superfit-skor till David och de var jag nöjda med. De kostade visserligen 700:- men med tanke på att de används varje dag så är de värda det.Jag tänker så här: varje sak ska kosta 10:- /användningstillfälle. Tvekar man kan man fundera på om man kommer använda klänningen för 599:- 60 gånger? Träningskläder ... mina är uråldriga men äh, jag går ju inte på gym heller. Köpte ett par träningsbrallor från H&M sist och de används flitigt

hipphipp: Du får vara hur mycket ego du vill! Skönt ändå att du kommit igång med terapi men obbigt att behöva dra upp allting igen. Det kommer säkert bli tufft för dig men eftersom du mår dåligt nu är du i behov av att bearbeta dina förtryckta känslor så förhoppningsvis kommer du ut som en ny människa när allt är över. Många kramar till dig!
    Smart tänkt,de där med 10kr,  de ska jag lägga på minnetSkrattandeDe mesta kläderna till dom köper jag på lindex till de små. Tycker de har bra priser och fina färger. Perfekt med basplagg när man får 3 för 2...

Jag har redan massa snygga träningskläder, men de är några storlekar för små =)
    Hittade även ett par nike löparskor här hemma, säkert 7 år gamla och helt kritvita och fina, inte en skråma.
    Förmodligen för de aldrig är använda haha!
    Jag köpte ändå inga dyra kläder, soc har billigt och fint på stadium. Men de är snyggt o nytt för mig. Behövde vindoverall och grejer nu om jag ska springa i höst...
  • elinakarlsson

Madde: Oj vad hon trivdes i vagnen, kul! Kul att de reagerar så positivt på förändringar. Men nu kan hon ju se mer måste vara skönt för henne.

Hipphipp: Vad skönt att ha varit på första besöket och kräk ur dig här!!

Idag har vi varit på babymassage, denna gång var Tuwa avslappnad så var riktigt mysigt att massera henne! Nu ska jag försöka göra det oftare.

Blev lite upprörd idag!! Prästen ringde (vi ska döpa Tuwa om 1,5 vecka) och berättade att de andra sällskapet (dubbeldop) blir 120 pers, suck! Jag som avskyr folksamlingar... Jaha, vi ska träffa det andra paret imorrn och planera.

• Annamamma 83

Idag ska Algot till Neo mot på återbesök med läkarkontroll...
    Han är inte riktigt kry än, men hoppas han får en OK stämpel ändå....

Jag har inte varit hos frisören på lääääänge. Hade en enormt ful råttfärgad utväxt som inte alls passa ihop med de slingade håret.
    Hittade en toning här hemma som stått länge, ja köpte fel en gång o trodde de var blekning.
    Ja slängde i den kl 7 imorse i hopp om att se lite mer reko ut när vi ska in till stan.
    Hmm, de blev ju sådär. Den skulle tona håret ca 2 nyanser ljusare.
    Men de blev ju jätteljust. Och där utväxten varit blev de en aning gul orange.
    Ser ut som jag varit så knäppt och slängt i en helblekning i för kort tid.
    ja,ja men ja börjar bli van att se för jävlig ut i hövet!=)

• Tokis

Hej!

Hur äter era??
    Min lilla tjej på 5½ månad har testat gröt sen 3 månaders ålder och pureer sen 4 men hon har svårt med HUR man äter, tungan är största problemet, det blir att det mesta kommer ut igen och att det från början är svårt att få in en sked i minnen....
    Hon verkar inte tycka illa om maten....

Någon med bra tips?

Svar på tråden Aprilmammor 2010