• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-09-18 17:14:07 följande:
    Harry har två tänder nu o han bits!!!! rejält oxå

nån som har nåt tips på hur jag kan få han att sluta?
    Har tyvärr inga tips. David bet mig först 1½ månad efter att han fått sina tänder (han var 8 månader när de första kom) och när han började bita mig på pin tji, då la jag ner amningen. Innan bet han mig aldrig. Men så kom den morgonen när vi skulle mysa och han nafsade med sina små tänder och flinade glatt. Då försvann morgonamningen och amningen för gott.
    Ibland kan de bita för att det kliar i munnen. testa att "skrika" ifrån när han bits. Förhoppningsvis fattar han.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-09-18 18:24:28 följande:
    Har tyvärr inga tips. David bet mig först 1½ månad efter att han fått sina tänder (han var 8 månader när de första kom) och när han började bita mig på pin tji, då la jag ner amningen. Innan bet han mig aldrig. Men så kom den morgonen när vi skulle mysa och han nafsade med sina små tänder och flinade glatt. Då försvann morgonamningen och amningen för gott.
    Ibland kan de bita för att det kliar i munnen. testa att "skrika" ifrån när han bits. Förhoppningsvis fattar han.
    han biter så hårt så jag skriker till vare sig jag vill eller inte. vi har iaf tid för 5 mån-kontroll på onsdag.ska höra efter vad bvc tycker. om inte annat så hade jag ändå tänkt sluta amma när harry är 6månader.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • elinakarlsson

I torsdags träffade vi det andra paret och deras dotter inför dubbeldopet nästa helg. Som tur var så hade prästen blandat ihop lokalantalet med hur många de skulle vara. Så de skulle inte ha 120 gäster utan lokalen rymde så mycket, de kommer vara 45 personer, precis som vi. *pust*

Det mest roliga var att de inte alls var förbereda och hade ingen aning om något. Jag hade iaf tittat lite på olika psalmer osv för att ha något som passar oss. Så alla jag önskade valde vi... dessutom ska både jag och min sambo prata i kyrkan, men inte dem. Vi har skaffat en som ska sjunga, inte de, känns som om vi har fixat allt. Men men, då får vår släkt och vänner njuta!

Tuwa hoppar runt som en galning i sin hoppgunga och har börjat, vad ska man säga "rida" i knäet, för söt!

Hoppas ni har en bra helg!!!

• Annamamma 83
    elinakarlsson skrev 2010-09-18 22:36:40 följande:

I torsdags träffade vi det andra paret och deras dotter inför dubbeldopet nästa helg. Som tur var så hade prästen blandat ihop lokalantalet med hur många de skulle vara. Så de skulle inte ha 120 gäster utan lokalen rymde så mycket, de kommer vara 45 personer, precis som vi. *pust*

Det mest roliga var att de inte alls var förbereda och hade ingen aning om något. Jag hade iaf tittat lite på olika psalmer osv för att ha något som passar oss. Så alla jag önskade valde vi... dessutom ska både jag och min sambo prata i kyrkan, men inte dem. Vi har skaffat en som ska sjunga, inte de, känns som om vi har fixat allt. Men men, då får vår släkt och vänner njuta!

Tuwa hoppar runt som en galning i sin hoppgunga och har börjat, vad ska man säga "rida" i knäet, för söt!

Hoppas ni har en bra helg!!!

Skönt för dig!
    Jag hade inte heller velat ha massa folk.
    Nu har vi inte ens fått tummen ur o döpt Algot, just för ja känner inte för nåt kalas eller galej i kyrkan.
    Men känner ändå mig "dum" att inte han är döpt när de andra två är det...
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-19 11:12:56 följande:
    Skönt för dig!
    Jag hade inte heller velat ha massa folk.
    Nu har vi inte ens fått tummen ur o döpt Algot, just för ja känner inte för nåt kalas eller galej i kyrkan.
    Men känner ändå mig "dum" att inte han är döpt när de andra två är det...

Man kan döpa sig när som Vi hade dopet i kyrkan även om jag inte är förtjust i kyrk/troendesituationer och fika hemma hos oss. Prästen vi hade till Alva var så bra och jag läste en liten vers. Allt blev så bra som jag hade hoppats

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-19 12:13:40 följande:

Man kan döpa sig när som Vi hade dopet i kyrkan även om jag inte är förtjust i kyrk/troendesituationer och fika hemma hos oss. Prästen vi hade till Alva var så bra och jag läste en liten vers. Allt blev så bra som jag hade hoppats

Fast jag gillar kyrkan, trots ja inte är direkt troende. Men jag skulle isf bara vilja vara vi i familjen i kyrkan nästa gång. De borde väl gå och ordna eller? Att de bara är vi och inga andra? Så får han iaf bli döpt och inskriven i kyrkan...
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-19 13:20:22 följande:
    Fast jag gillar kyrkan, trots ja inte är direkt troende. Men jag skulle isf bara vilja vara vi i familjen i kyrkan nästa gång. De borde väl gå och ordna eller? Att de bara är vi och inga andra? Så får han iaf bli döpt och inskriven i kyrkan...
    Jag gillar kyrkan också men allt beror på prästen har jag insett nu. Min konfirmandspräst var ett pucko men han som är i vår närmaste kyrka nu är en "rockpräst" som har eget band så de brukar spela liet runtomkring här i stan. Han är mer mänsklig och inet så strikt som förra prästen var.
    Vi var själva med gäster i kyrkan. Först trodde jag det skulle vara i anslutning till söndagsmässan (det vill jag inte) men prästen hade ledig tid efter och den tog vi. Det var likadant med David så visst går det att ordna. Det blir bättre då tycker jag. Jag vill ha det i vår krets, inte med andra okända.
  • miamie

Hej tjejer!

Ville bara säga att jag finns här i faggorna och läser då och då, mår rätt uselt så jag är inte så social (orkar helt enkelt inte, fast jag kanske borde vara det för att få bryta mönstret lite?) utan det blir mest bara familjen jag träffar.

hipphipphurra: Glad för din skull att du äntligen får den hjälpen som du behöver, bra att du har en psykolog som verkar "fatta dig" om du förstår vad jag menar

Många kramar till er alla!

Mamma till Clara född 060604 och Dominic född 100329
  • helene306

miamie: Stor kram till dig! Du skriver när du orkar!

Igår somnade Alva själv medans jag gjorde plankan på golvet. Sen sov hon 20-5.45! Nyss blev hon trött under djurmobilen så jag bar upp henne. Under tiden jag borstade tänderna och la på mascara hann hon somna med Mumin bredvid. Jag hoppas verkligen inet detta är en tillfällighet!

• Ain
    EowynAurora skrev 2010-09-18 17:14:07 följande:
    Harry har två tänder nu o han bits!!!! rejält oxå

nån som har nåt tips på hur jag kan få han att sluta?
    Nja, det bästa är nog att säga ifran som du redan fatt tips om. Om inte det funkar kan du ju använda amningsnapp för att skydda. Benjamin har ocksa tva tänder, men än sa länge bits han inte. Dottern började bitas da hon fick tänder, men hon var 9 manader sa da slutade jag. Haller tummarna för att B inte kommer att bitas... Doch har vartorna blivit lite irriterade, bara för att tänderna finns där, även utan bitning
Svar på tråden Aprilmammor 2010