• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Miamie:
    Var hur mkt ego du vill o skriv när du orkar, alltid kul när man hör ifrån dig!

Helene: Hoppas de håller i sig! Tummen upp!

Idag börjar min operation viktnedgång. Nu är ja jävligt trött på att inte få på mig mina jeans!
    Stegtävlingen på jobbet började idag med. Den håller på tills 17okt, får se hur mkt ja lyckas gå ner under den tiden. Hoppas de börjar hända nåt nu!!!!!!

• helene306

Annamamma: Tummen upp för masken i din blogg Störtskön bild! Vet du, du har inte helt olika mått mot mig, rätt lik kroppsmässigt också. Nu formar vi om oss tycker jag

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-20 21:24:18 följande:
    Annamamma: Tummen upp för masken i din blogg Störtskön bild! Vet du, du har inte helt olika mått mot mig, rätt lik kroppsmässigt också. Nu formar vi om oss tycker jag
    Haha, ja lite måste man ju bjuda på Skrattande
    Nu kör vi!
  • Cillizan

Läste om stegräknaren, tror det var i annamammans blogg, kände direkt att en sån måste jag ju införskaffa! Försöker att röra på mig så mkt som möjligt men ibland är det ju lite svårt med motivationen. Har börjat köra plankan också, man blir peppad av er tjejer!
    Har utmanat sambon, första dagen är det 1x30 sek, sedan två dagar 2x 30 sek, tre dagare 3x30 sek osv. Är världsmästare på att gå ut stenhårt och aldrig fullfölja. Dessutom blir man ju peppad för missar jag en dag så ligger ju han före och missar han så leder ju jag, haha, tävlingsmänniska som jag är....

• Annamamma 83
    Cillizan skrev 2010-09-21 13:16:15 följande:
    Läste om stegräknaren, tror det var i annamammans blogg, kände direkt att en sån måste jag ju införskaffa! Försöker att röra på mig så mkt som möjligt men ibland är det ju lite svårt med motivationen. Har börjat köra plankan också, man blir peppad av er tjejer!
    Har utmanat sambon, första dagen är det 1x30 sek, sedan två dagar 2x 30 sek, tre dagare 3x30 sek osv. Är världsmästare på att gå ut stenhårt och aldrig fullfölja. Dessutom blir man ju peppad för missar jag en dag så ligger ju han före och missar han så leder ju jag, haha, tävlingsmänniska som jag är....
    Stegräknaren är topp!
    Ska försöka ha som måla att försöka komma upp i 12 tusen steg om dagen!
    Då har man lite mer koll hur mkt man faktiskt går.
    Idag när jag var ute på den vanliga lunchpromenaden med hunden så gick ja mkt längre än jag brukar, just för jag hade räknaren på höften...
    Ska också försöka med plankan varje tror den är bra som sjutton!
  • helene306
    Cillizan skrev 2010-09-21 13:16:15 följande:
    Jag utmanar mig själv i plankan också, en gång hann jag räkna till 100. Hur 17 orkade jag det för nu orkar jag bara räkna till 30 eller 40 sen måste jag ta paus ... Jaja. Jag försöker lite nu och då, om jag försöker lägga Alva på eftermiddagen. Istället för att glo på henne gör jag plankan, när hon ska somna på kvällen (när jag lagt henn i sängen) gör jag plankan och innan jag går och lägger mig. Många bäckar små Tyvärr är magen lika rultig och degig ändå men jag känner muskler under.

Stegräknare har vi haft många här hemma men alla är väck. Lustigt att allt får fötter
  • lyckan80

Hej alla

Flitiga ni är!  Ska försöka ta efter det =)

Jag har en liten fråga, hur lång tid tar det för barnens mage att reagera på maten?

Min lilleman här hemma, älskar allt som går att äta. Så idag så gav jag honom välling, och eftersom han äter fulla portioner gröt så kände jag att det gick att ge en portioen ( istället för att ta smakprover ) och han glupskade i sig det som väntat, ingen reaktion på att det var nytt och konstigt. Det konstiga var att det tog slut snabbare än modersmjölksersättningen. Helst hade han velat ha mer, men det fick räcka =)
    Ingen mage reagerade. Men efter 3 timmar ville han ha mat igen, så då fick han lite ersättning, men hade köpt ny "sugnapp" till flaskan med större hål i så det blev väl lite snabbdricking, men då verkar det som han fick magknip efter det. 
    Men det var nog inte vällningens då? utan säkert luften pga den nya flaskan ? eller vad tror ni. 
    Har inte haft några problem med matmagar här innan  

• helene306

lyckan: Jag tror mer det beror på den nya nappen med större hål då han började gnälla ganska omgående. Rinner det på fortare kan det ge knip när mer luft passerar då han får svälja snabbare. Vällingen borde han reagerat på tidigare.

• lyckan80
    helene306 skrev 2010-09-21 18:37:41 följande:
    lyckan: Jag tror mer det beror på den nya nappen med större hål då han började gnälla ganska omgående. Rinner det på fortare kan det ge knip när mer luft passerar då han får svälja snabbare. Vällingen borde han reagerat på tidigare.
    tack för svaret, det var det jag trodde, men man bir ju så osäker när det är ens lilla juvel som inte är nöjd.
    Jag bytte tillbaka till den gamla nappen när det är ersättning nu ikväll, så kan jag ta de nya när det är dags för välling,

Någon som slutat helt med ersättning och/eller amning och bara kör  med vällning när det är flaskmat ? Eller kommer ni ihåg med tidigare barn när ni lagt av med det? Tänkte väl nu i början av vällingstiden att ta en flaska med välling och en med ersättning/ dag. De andra målen är mat eller gröt som jag gjort de senaste veckorna.
  • EowynAurora
    fy farao vad harry skrämde slag på mig o sambon nyss !!

harry var jätte trött o slockande som ett ljus redan innan kl19. en halvitimme senare så skriker harry till nåt fruktansvärt. d var inget gnäll/gråt, utan ett sånt där fullständigt skräckslaget skik! helt från ingen stans. jag blev helt iskall o trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig.  vi sprang båda två in i sovrummet, men väl därinne ligger han kvar precis som jag lämnade honnom,omringad av en mur av kuddar o ser bara lite nyvaken ut.

nån annan vars barn gjort nåt liknande? 
    kan han ha haft en mardröm eller vad var det?? jag har iaf aldrig hört nåt liknande, jag är fortf helt skakis trots att d  e snart en timme sen
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
Svar på tråden Aprilmammor 2010