• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-21 19:57:18 följande:
    fy farao vad harry skrämde slag på mig o sambon nyss !!

harry var jätte trött o slockande som ett ljus redan innan kl19. en halvitimme senare så skriker harry till nåt fruktansvärt. d var inget gnäll/gråt, utan ett sånt där fullständigt skräckslaget skik! helt från ingen stans. jag blev helt iskall o trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig.  vi sprang båda två in i sovrummet, men väl därinne ligger han kvar precis som jag lämnade honnom,omringad av en mur av kuddar o ser bara lite nyvaken ut.

nån annan vars barn gjort nåt liknande? 
    kan han ha haft en mardröm eller vad var det?? jag har iaf aldrig hört nåt liknande, jag är fortf helt skakis trots att d  e snart en timme sen
    Algot gör så jämt. Flera ggr om dagen. Han vaknar aldrig och är glad, utom nån gång när han lyckas sova ca 2 tim i sträck...
    Oftast är de magknip tror jag. För när man tar upp han så brukar de komma en rap.
    Man vet ju själv hur de kan knipa till i magen...
  • lyckan80
    EowynAurora skrev 2010-09-21 19:57:18 följande:
    fy farao vad harry skrämde slag på mig o sambon nyss !!

harry var jätte trött o slockande som ett ljus redan innan kl19. en halvitimme senare så skriker harry till nåt fruktansvärt. d var inget gnäll/gråt, utan ett sånt där fullständigt skräckslaget skik! helt från ingen stans. jag blev helt iskall o trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig.  vi sprang båda två in i sovrummet, men väl därinne ligger han kvar precis som jag lämnade honnom,omringad av en mur av kuddar o ser bara lite nyvaken ut.

nån annan vars barn gjort nåt liknande? 
    kan han ha haft en mardröm eller vad var det?? jag har iaf aldrig hört nåt liknande, jag är fortf helt skakis trots att d  e snart en timme sen
    Anton gjorde det nyss med, har gjort det ett par gånger tidigare med i sömnen, då brukar det vara luft i magen., för det puttrade lite, sen somnade han hårt igen, var aldrig riktigt vaken.
    Men kan även tänka mig att det kan vara drömmar.
  • EowynAurora

harry varken rapade eller pruttade när vi var hos honnom efter skrik-attacken.  på sättet han skrek så lät d mer som att han hade en mardröm, eller hade sett ett spöke. han lät verkligen vettskrämd, d var så blodet isade

imorn är det iaf 5 månaders kontroll, får se hur mkt långskånken vuxit sen sist

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-09-21 21:44:56 följande:
    harry varken rapade eller pruttade när vi var hos honnom efter skrik-attacken.  på sättet han skrek så lät d mer som att han hade en mardröm, eller hade sett ett spöke. han lät verkligen vettskrämd, d var så blodet isade

imorn är det iaf 5 månaders kontroll, får se hur mkt långskånken vuxit sen sist
    Alva har gjort så några gånger, riktigt panikskrik. Hon sover när vi kommer in så ibland undrar jag om det inte är nattskräck? Fast det kanske är för tidigt? Men de tar ju in massa intryck varje dag och det kan bli jobbigt att bearbeta. Ibland har hon rapat när vi tagit upp henne så jag vet inte. Det är ingen fara men bäst är att lugna och vara lugn själv.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Har hemma Vilhelm idag och misstänker urinvägsinfektion.
    Igår kissa han HELA tiden trots att han inte druckit mer än vanlig, snarare mindre.
    Han kissa på sig massa ggr efter han kom hem från dagis, och tre ggr inatt.
    De kan hända en olycka då o då ibland annars också men de var väldigt längesen han kissade i sängen...
    Får väl hoppas de visar nåt, så han inte blivit en "pissenisse"Flört
    Dock verkar han inte ha så ont när han kissar, ja har haft uvi massa ggr och då gör de ju svinont.
    Vet inte om de kan va annorlunda för pojkar och barn kanske?
    Någon med ädre syskon som haft uvi?

• RosaNapp

Vad jag är dålig på att skriva här, måste bli bättre...

anna: jag tror inte man alla gånger måste ha ont av uvi. Men  i ärlighetens namn vet jag så lite om det. Har aldrig haft det själv, och inget barn vad jag vet.

EowynAurora: inget jag känner igen. Låter skrämmande. När mina barn vaknat och skrikit till har det oftast varit magknip.

Idag är lilleman 5 månader! Och inte det minsta intresserad av annat än bröstet! Nu har jag provat så många gånger så jag får väl avvakta lite till med gröt. Ska iallafall försöka få över honom på ersättning så jag kan sluta amma.

Missade tid till bvc, skulle varit där i måndags. Fick ny tid till den 29. Ska bli intressant att se hur han växer nu.
    Idag kom han på hur han skulle rulla tillbaka så nu är det fram och tillbaka på golvet som gäller

Jag skaffade mig en iPhone4 för ett tag sen och laddade hem en app som är stegräknader. Måste ställa in den ordentligt, men tänkte använda den nu när jag kommit igång med promenader. Lämnar av dom två stora och tar sen en promenad på ungefär en timme innan det är dags för lunch och sen hämta dom stora igen.
    Närmar mig 70 nu, har inte vägt det på år. Magen hänger inte riktigt med, men det är nog en kombination av uttänjda muskler och att det sitter som hårdast där.

Ska bli skönt när Er slutat amma, så jag kan ta och börja hårdträna.

Problem; har bara ett par byxor som passar nu dom andra är för stora eller för små i magen än så länge.

• lyckan80

Såg att det var ett par dagar sedan du skrev detta, så antar att du redan vet svaret. Hoppas allt gick bra med sonen Anna.
    Men jag har haft barn på förskolan som haft urinvägsinfektion men inte haft ont, bara sprungit väääldigt ofta på toa, så inte helt ovanligt.
    RosaNapp: En till som är hurtig, är det där bara för er som har Iphone 4, eller kan vi som har den fg modellen oxå ha det med stegräknare ? 

• RosaNapp

lyckan80: finns säkert för 3g och 3gs också, finns ju många liknande appar.

• helene306

Annamamma: Krya på sig till Vilhelm. Pojkar har längre urinrör så de kanske inte känner av det? Själv har jag aldrig haft uvi men jag har hört att det gör satans ont.

RosaNapp: Det går trögt med smakportioner till Alva också. Sen är jag lite lat att fixa, eller rättare, jag glömmer bort. Det är smidigare att amma. Igår åt hon dock gröt bra. Jag är dålig på att tajma in, hon måst eju vara lite hungrig också och det har hon väl inet varit tidigare så hon gapar ju inte. *smiter in i din blogg*

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010