• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Varför kan jag aldrig kopiera text? *muttrar och irriterar mig på denna dator*

Är det någon här som använder MaM-flaskor? Jag funderar på att ge Alva välling och undrar om strl 2 på nappen funkar till välling? Någon som vet?

bäbbä: Davids anfall har lugnat ner sig radikalt efter det "stora" anfallet. Det har nästan varit som om den falska kruppen raserat under en natt och sen är han bra. Hosta får han ju dock vid ansträngning men några mer upprepade jobbiga nätter har han aldrig haft, vilket jag är väldigt tacksam för! Jobbigt är det men med en erfarenhet är man lugnare nästa gång. Sen brukar det försvinna när de är 5-7 år (har jag för mig)

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-09-27 11:24:47 följande:

Är det någon här som använder MaM-flaskor? Jag funderar på att ge Alva välling och undrar om strl 2 på nappen funkar till välling? Någon som vet?

bäbbä: Davids anfall har lugnat ner sig radikalt efter det "stora" anfallet. Det har nästan varit som om den falska kruppen raserat under en natt och sen är han bra. Hosta får han ju dock vid ansträngning men några mer upprepade jobbiga nätter har han aldrig haft, vilket jag är väldigt tacksam för! Jobbigt är det men med en erfarenhet är man lugnare nästa gång. Sen brukar det försvinna när de är 5-7 år (har jag för mig)
    Vi använder MAM Glad Fast vi måste ha 3ans napp till vällingen o 2ans till ersättningen... Sen har jag en tjejkompis som har en son som är lika gammal som J och hennes son använder 2ans till vällingen också.. Så tror det är väldigt olika..
  • VildVittra

också MAM...har 3an till ersättning och Xnappen till väling.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • helene306

Ok, tack för svar Jag får testa någon dag och ev köpa ny napp sen.

• Annamamma 83

Vilhelm har haft krupp...
    Saken är väl den att de låter som de inte får luft, fast de får det!
    Så de låter väl mkt mkt värre än vad det är...
    Vi har fått rådet att gå utomhus, de är mkt lättare och andas i friskluft...
    Man ser många på Fb som skriver att de suttit på trappen och tittat på stjärnorna om natten med sina "kruppbarn"...

Vi kör med Mam flaskor..
    Har 1an till ersättning 2an till välling.
    Vår 2 åring dricker fortfarande välling och han har 3an till sin fullkorn.

• helene306

Jamen då funkar det säkert med 2:an. Tycker hålet ser så puttigt ut bara Än har Alva bara fått vatten i den men hon fattar ju inte galoppen. Hon drar några tag och öppnar munnen och allt rinner ut. Söligt och blött
    Nu går det betydligt bättre med smakportionerna! I morse fick hon banangröt på 1 msk pulver. Hon gapade så det stod det härliga till. Nyss fick hon en klick majspuré, lika stort gap där. Tänk, det var jag som var tvungen att tajma lite bättre när hon är hungrig

• bäbbä
    Annamamma 83 skrev 2010-09-27 15:04:02 följande:
    Vilhelm har haft krupp...
    Saken är väl den att de låter som de inte får luft, fast de får det!
    Så de låter väl mkt mkt värre än vad det är...
    Vi har fått rådet att gå utomhus, de är mkt lättare och andas i friskluft...
    Man ser många på Fb som skriver att de suttit på trappen och tittat på stjärnorna om natten med sina "kruppbarn"...

Vi kör med Mam flaskor..
    Har 1an till ersättning 2an till välling.
    Vår 2 åring dricker fortfarande välling och han har 3an till sin fullkorn.
    Vad jag har förstått så hade Emil ett ganska svårt anfall som krävde flera doser adrenalin i ambulansen för att stoppa. Så jag tror det finns olika sorts anfall, en del värre än andra. Vet flera som ibland får lov att åka in akut då det inte hjälper med nåt annat man provat.
    Men det kommer inte hända igen, det har jag och Emil bestämt Hjärta
  • hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-09-27 11:24:47 följande:

Isak äter ur 2:an när han får välling, gillar inte alls att äta med 3:an det rinner för fort.

I morgon blir det 6 mån koll på BVC tiden springer i väg. I lördags firade han 6 mån och jag undrar var tiden tar vägen..
  • hipphipphurra

Hej alla glada Skrattande
     6 mån kontroll i dag och min lilla guldklimp väder nu 10,2 kilo är 69 cm lång och huvudomfång på 43,7 cm
    Han växer så det knakar =)

Jag ser framemot mitt besök hos psykologen i morgon

Hoppas allt är bra med er

• Dalia

Ni som har äldre barn!!!!

Jag behöver hjälp att välja vinterskor till Benjamin som är 2 år. Han är ute hela dagarna i nästan alla väder.

Svar på tråden Aprilmammor 2010