• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • MissSindra

Idag har Antons första tand visat sig så lagom till hans 5 mån dag kommer nog den vara uppe helt =)

• Annamamma 83
    Dalia skrev 2010-09-28 18:01:37 följande:
    Ni som har äldre barn!!!!

Jag behöver hjälp att välja vinterskor till Benjamin som är 2 år. Han är ute hela dagarna i nästan alla väder.
    Några med goretex är ett måste!
    Alltså, de måste vara vattentäta enligt mig, men ej gjuten fot,då andas de inte och barnet svettas istället och så blir foten kall.
    Tips på märken är: Viking, Ecco,Superfit,timberland eller om han kanske har breda tjockare fötter så är Kavat ett bra alternativ. Alla dessa är lite "dyrare" men de är verkligen värda pengarna!
  • Annamamma 83

Algot bara gnäller o gnäller.
    Han är inte alls nöjd längre. Jag har bara burit runt på han hela tiden de senaste dagarna. Så fort ja sätter mig ner framför datorn så gallskriker han.
    Stegräknaren går ju i bott iaf om man vill se nåt positivt i de hela!

• helene306
    Dalia skrev 2010-09-28 18:01:37 följande:
    Ni som har äldre barn!!!!

Jag behöver hjälp att välja vinterskor till Benjamin som är 2 år. Han är ute hela dagarna i nästan alla väder.
    Jag har köpt ordentliga skor till David. Första paret han hade (han kanske var 2 år då?) var ett par Viking. De var jag nöjd med så det har jag köpt. Förra året testade jag Superfit. Lika nöjd med dom. I år får han Viking igen sen Intersport hade erbjudande om Mcuinleyoverall+Viking skor för 1000:-

Annars tror jag Pax är helt ok, eller Kavat (jag gillar inte riktigt Kavat dock). Superfit är ungefär samma som Ecco.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora

på tal om skor , visst brukar väl barn ha stl 19-20 när dom börjar lära sig gå?

jag hittade nämligen ett par jättesöta skor i stl 19-20(9-12månader) på loppis som jag provade på harry( bara för att kolla vad han har för stl på fötterna ungefär. o tårna var ända fram i kanten !!  jag blev helt paff. har han verkligen så stora fötter eller har jag helt fel ang stl på barns föter i lära-gå-åldern??

(ps. jag köpte såklart inte skorna, har hört att d inte är bra för barns fötter att köpa begagnade skor)

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-28 21:31:43 följande:
    på tal om skor , visst brukar väl barn ha stl 19-20 när dom börjar lära sig gå?

jag hittade nämligen ett par jättesöta skor i stl 19-20(9-12månader) på loppis som jag provade på harry( bara för att kolla vad han har för stl på fötterna ungefär. o tårna var ända fram i kanten !!  jag blev helt paff. har han verkligen så stora fötter eller har jag helt fel ang stl på barns föter i lära-gå-åldern??

(ps. jag köpte såklart inte skorna, har hört att d inte är bra för barns fötter att köpa begagnade skor)
    Hmm,. Min äldsta grabb hade storlek 20 tror jag under sin första vinter. Han är född i April.
    Han kunde ej gå men gick med gåvagn mkt ute, även i snö (han älska de)
    Grabb nr 2 hade 21 tror jag sin första vinter o då var han 1 år..
  • Uliise

Majken har fått sina första tänder nu, de två nedre har ploppat fram

Majken 100421
  • EowynAurora
    Uliise skrev 2010-09-28 22:02:53 följande:
    Majken har fått sina första tänder nu, de två nedre har ploppat fram
    grattis håller tummarna för dig att hon inte bits =S  harry gjorde ju det, men slutade sen. d hjälpte att skrika till ( som att jag hade nåt val )
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306

Eowyn: Jag kommer inte ihåg storleken på skor när David var mindre. Skor till barn ska vara 1,5-2 cm större i foten just för att deras fötter växer så fort och de behöver rörelseutrymme i skon. Jag har köpt begagnade gummistövlar till David eftersom vi behöver 2 par (ett till förskolan och ett hemma) så då tycker jag det är onödigt att lägga 200:- /sko för något som används mer sällan. Alva kommer få ärva vissa skor efter David, typ gummistövel och kanske tofflor. (fast i ärlighetens namn kommer jag nog köpa nytt, lite mer tjejigt )

Annamamma: Håller han inet på att få tänder eller något då tro? Eller har separationsångest? Är det inet nu de börjar ty sig? (vilken koll jag har med David hade man stenkoll ...)

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010