• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • RosaNapp

20-21 har mina barn haft som förstaskor när dom gått själva. Förstaskor med stöd har varit 19.

Skulle varit till bvc idag, men hon ringde nyss och jag ska dit på måndag istället.

Jag är svintrött. Min 3 åring var vaken nästan hela natten och höll då även mig vaken.

• Uliise
    EowynAurora skrev 2010-09-29 07:50:49 följande:
    grattis håller tummarna för dig att hon inte bits =S  harry gjorde ju det, men slutade sen. d hjälpte att skrika till ( som att jag hade nåt val )
    Jo igår morse bet hon till, AJ! Och smärtan höll i sig ett tag..
    Majken 100421
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-29 08:10:30 följande:
    Eowyn: Jag kommer inte ihåg storleken på skor när David var mindre. Skor till barn ska vara 1,5-2 cm större i foten just för att deras fötter växer så fort och de behöver rörelseutrymme i skon. Jag har köpt begagnade gummistövlar till David eftersom vi behöver 2 par (ett till förskolan och ett hemma) så då tycker jag det är onödigt att lägga 200:- /sko för något som används mer sällan. Alva kommer få ärva vissa skor efter David, typ gummistövel och kanske tofflor. (fast i ärlighetens namn kommer jag nog köpa nytt, lite mer tjejigt )

Annamamma: Håller han inet på att få tänder eller något då tro? Eller har separationsångest? Är det inet nu de börjar ty sig? (vilken koll jag har med David hade man stenkoll ...)
    Jo, jag börjar tro de är nåt sånt... Han hugger ju och gnager hela tiden också. Började även skita rätt löst imorse... Får hålla utkik efter tänder.
    Idag har vi varit på babycafe och där var de lite bättre, eller visserligen satt ja ju med han typ i famnen där hela tiden också, men jag kanske inte tänkte på vad som måste göras som man gör när man går hemma...
  • Armani

Hej på er Usch, ja skäms lite över att jag inte varit in här på länge! Har haft en massa datakrångel och en trotsig storasyster så möjligheten har tyvärr inte funnits så ofta, men nu så Hoppas allt är bra med er iaf! Här rullar det på rätt bra. Noel växer så det knakar. Ammar honom än men funderar på att sluta då jag känner mig så orkeslös hela tiden samt att han biter mig nåt hemskt. Inga tänder än, men dom kanske kommer snart då han gnager frenetiskt på allt och bajsar massor dom senaste dagarna. Ja vi får se Skulle behöva läsa ikapp en massa men inser ju själv att det blir en rejäl utmaning isf Nåt spec som jag har missat kanske?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-09-29 14:00:50 följande:
    Hej på er Usch, ja skäms lite över att jag inte varit in här på länge! Har haft en massa datakrångel och en trotsig storasyster så möjligheten har tyvärr inte funnits så ofta, men nu så Hoppas allt är bra med er iaf! Här rullar det på rätt bra. Noel växer så det knakar. Ammar honom än men funderar på att sluta då jag känner mig så orkeslös hela tiden samt att han biter mig nåt hemskt. Inga tänder än, men dom kanske kommer snart då han gnager frenetiskt på allt och bajsar massor dom senaste dagarna. Ja vi får se Skulle behöva läsa ikapp en massa men inser ju själv att det blir en rejäl utmaning isf Nåt spec som jag har missat kanske?
    Hej
    och välkomen tillbaka, jättekul och höra från dig!
    Du behöver inte läsa ikapp, haka på bara =)
    De är ganska lugnt i tråden, de är tråkigt tycker jag!
  • Armani

Hur har det gått för er med smakisar å sånt? Vi har gett Noel och det har gått jättebra, var uppe i ca en halv 4-månaders burk plus lite fruktpuré efter men nu- tvärstopp Han totalratar det vi erbjuder, och smakar han så bara spottar han och fräser Har haft ett långt uppehåll nu och än fast snålvattnet riktigt rinner på han då vi andra äter så vill han fortfarande inte ha. Skulle ju gärna se att han åt tex gröt till kvällen då han har börjat vakna så himla ofta på nätterna, men det är ju svårt att äta åt dom

• helene306
    Armani skrev 2010-10-01 09:37:07 följande:
    Hur har det gått för er med smakisar å sånt? Vi har gett Noel och det har gått jättebra, var uppe i ca en halv 4-månaders burk plus lite fruktpuré efter men nu- tvärstopp Han totalratar det vi erbjuder, och smakar han så bara spottar han och fräser Har haft ett långt uppehåll nu och än fast snålvattnet riktigt rinner på han då vi andra äter så vill han fortfarande inte ha. Skulle ju gärna se att han åt tex gröt till kvällen då han har börjat vakna så himla ofta på nätterna, men det är ju svårt att äta åt dom
    Tja, lite si och så måte jag säga. Ibland äter hon jättebra men ibland åker allt ut. Jag har varit dålig att tajma henne att äta när hon är hungrig. Det är visst inte optimalt att erbjuda smakis en stund efter amning Ibland till morgonen kan hon äta gröt på 1 msk pulver, på dagen 1-2 smakisklickar (kansek 1 msk?) sen ammar jag. För det mesta glömmer jag ... Låt det vara ett tag om han ratar. Att tvinga hjälper inte. Lägg ner några dagar och testa sen igen i 1-2 dagar. Går det fortfarande inte så vänta en stund till och testa igen. Alternativt, ge honom eget att plocka med. Jag köpte majskrokar igår och de smaskar Alva i sig
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-10-01 09:37:07 följande:
    Algot smaskar i sig ALLT med god aptit. Han kan äta en helt portion gröt. MEN de märkliga är att han står sig inte alls på de som han gör på ersättningen. Efter ca 2 timmar gallskriker han. Så jag blir lite lat o ger oftast bara smakis med gröt sen flaksan, sen får han pure smakis innan flaskan o han gillar vilken jag än erbjuder, jätteskönt faktiskt
  • Cillizan

Tuvalie har alltid varit lite knepig när det kommer till maten hon tycker om allt, men det måste serveras när det passar henne. Försöker erbjuda var 4:e timme (oftare går absolut inte, hon totalvägrar) men man får alltid truga och trixa. En vanlig dag äter hon, majsvälling på morgonen. Gröt på 1 dl fm. Vanlig mat till lunch, (potatis gönsaker och en smakis med kött eller fisk) och gröt till kvällen. Eftersom nästan alltid ett mål faller bor då hon vägrar äta försöker jag få i henne ersättning istället, ibland går det ibland inte. Men hon har alltid varit väldigt bestämd när det gäller maten.

• Armani
    Annamamma 83 skrev 2010-10-01 15:24:45 följande:
    Algot smaskar i sig ALLT med god aptit. Han kan äta en helt portion gröt. MEN de märkliga är att han står sig inte alls på de som han gör på ersättningen. Efter ca 2 timmar gallskriker han. Så jag blir lite lat o ger oftast bara smakis med gröt sen flaksan, sen får han pure smakis innan flaskan o han gillar vilken jag än erbjuder, jätteskönt faktiskt
    Precis så var Alicia oxå, vart alltid vrålhungrig efter ett tag med undantag för ersättningen! Borde ju vara tvärtom tycker man
    helene306 skrev 2010-10-01 10:43:57 följande:
    Tja, lite si och så måte jag säga. Ibland äter hon jättebra men ibland åker allt ut. Jag har varit dålig att tajma henne att äta när hon är hungrig. Det är visst inte optimalt att erbjuda smakis en stund efter amning Ibland till morgonen kan hon äta gröt på 1 msk pulver, på dagen 1-2 smakisklickar (kansek 1 msk?) sen ammar jag. För det mesta glömmer jag ... Låt det vara ett tag om han ratar. Att tvinga hjälper inte. Lägg ner några dagar och testa sen igen i 1-2 dagar. Går det fortfarande inte så vänta en stund till och testa igen. Alternativt, ge honom eget att plocka med. Jag köpte majskrokar igår och de smaskar Alva i sig
    Ja det är så vi har gjort och nu hade vi dessutom ett extra långt uppehåll, men nä det är samma. Men intresset kanske väcks när det blir lite mer smak nu i 5-månaders burkarna.. Har för mig att det var nåt liknande med storasyster Obestämd
Svar på tråden Aprilmammor 2010