Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Läser här varje dag, men skriver inte så ofta, Har precis börjat med smakportioner till wincent denna vecka, han är nu 5.5 månad, visar inget större intresse för det, innan var han tokglad när skeden med ad-droppar kom, nu när jag börjat med smakisar så vänder han bort huvudet istället, provade sötpotatis, gick bra första gångenn, andra gången blev han ledsen och hulkade och kräktes upp det, provar med gröt istället, första skeden lyckas jag få in, det mesta åker ut igen och sedan vänder han bort huvudet när skeden kommer, efter typ 2-3 skedar blir han bara ledsen istället, borde kanske avakta ett tag till, helammar ju fortfarande och är inte direkt mager
, Han är nu 70,8 cm lång och väger 10900 gram, liten tjockis
I går tittade äntligen Isaks första tand fram 
Nu ska jag gå och sova
hoppas er helg är underbar
Jag har lagt smakportioner på hyllan nu, lättast så känner jag. det får bli amning ett tag till.
På måndag blir det bvc för vägning, mätning och vaccination.
Och ja, jag har inte mycket tid alls över för att sitta på vare sig fl eller något annat nu. Har inte ens på datorn på dagarna längre och hinner väl med fb via iPhone, that´s it. Så tyvärr är jag inte så aktiv i varken den här eller andra trådar längre. Det kommer ju ändra sig, allt går i perioder.
Men jag brukar försöka hinna läsa ikapp lite då och då.
Algot har börjat tugga på sin underläpp. Kan de bero på att han vant sig mer och äta mat?
Sen när han ligger och tittar på sina nallar i mobilen så flxar han med armarna för kung o fosterland!
Känns som han blev så stor o förändrad helt plötsligt!
och inatt sov han första gången i sin spjälsäng! Den ligger kant i kant med vår säng, men han sov ändå i egen säng
smurfan: Jag har märkt på Ava att hon klöks mer om puréen är för tjock eller om gröten är för tjock. Att han kräks behöver inte betyda att han inet tycker om mat utan mer att han är ovan med konsistensen. Alva höll på så i början, rös och skakade men nu gapar hon. Fast jag måste tajma när hon är hungrig annars gapar hon inte alls.
RosaNapp och Armani: Man skriver när man har lust, det finns andra saker i livet också
hipphipp: Tog det lång tid innan tanden kikade upp?
Annamamma: Skönt att han sov i sin säng! Jag måste börja lägga tillbaka Alva igen, jag börjar bli trött och grinig av att amma/agera napp natten igenom. Från 1-2 tuttar hon eller söker bröstet konstant. Ålar jag mig bort så somnar hon gott men eftersom jag slocknar så ligger jag kvar och rätt vad det är vaknar jag till av att hon tuttar på mig, då har hon hittat bröstet själv. Nä, det blir nog tillbaka till spjälsängen redan ikväll. David sätter sig på tvären och jag är numera en
Skitjobbigt.
hallå allihopa 
Har varit lite frånvarande, har tänkt att jag ska skriva varje dag sen glömmer jag det på kvällen.. Men här är det fullrulle.. Nästan ingen sömn överhuvudtaget o väldigt mycket gnäll vissa dagar, vi har en liten tandsing på g här
den är alldeles snart helt igenom tandköttet
och vi fortsätter kämpa med puréerna.. Ibland funkar det kanon bra o andra dagar leker han mest med maten, sitter o pruttar med munnen så allt åker ut o så
Skitjobbigt.