• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Ain

solskydd: Jag köpte solskyddskläder i storlek 62 till Benjamin pa H&M...

• Linnie74

hej...finns här i kulisserna å försöker läsa mig ikapp...har en del jobbigt att ta itu med just nu på hemmafronten men de löser sig säkert till de bästa för mig.

Ellen vägde 4890 i onsdags å va 54 lång så hon har växt lite iaf...ska tillbax om 3 veckor å då även gå på läkarbesöket de första me henne.

ang BBså fick ja hem idag en bekräftelse på hennes bb å på flerbarns tilllägget  så ja kommer å få ut de ihop me mina andra barns den 20 .

å Helené.. jag lider me dig lika mycke som ja gör me mig själv.. här e damen lika grinig å envis som din låter...sover iaf bra på nätterna.. gick upp vid 14 å skulel amma henne i sängen å tänkte ta mig en tupplur samtidigt.. hon äter å håller på å somnar in.. vaknar  vart på å bara skriker.. tar bröstet igen å  håller på å somnar in.. börjar slumra in själv å då vakanr hon åter.. vart snuvad på vilan åter idag... nu ligger hon  i bärsjalen å sover så gött så.. men inte fick ja göra de ja inte..*suck*

• RosaNapp

am zandra: ja, kurvan pekar uppåt, men det kan ju bero på att jag skrev fel Ca 4,4kg vägde han nyfödd . Så, nä, det är allt normalt som han gått upp.
    Läste tidigare i tråden om sköldkörtelrubbningar. Är det något man kan be om att bli undersökt för eller beslutar läkare om det sas? Jag har länge misstänkt att jag har en rubbning, men inte gått till läkare bara.

Barnbidrag har jag alltid fått månaden efter så jag räknar kallt med det den här gången också

Mullinuffan: varför får ni bb imorgon? märkligt. Det blir inget strul med tillägget då?

• helene306
    Madde01 skrev 2010-05-18 15:00:45 följande:
    Anna: Nej, bra :) Var så orolig, vill inte att lillkillen ska behöva bränna sig.. Vet själv hur ont det gör .. Så det går att ha kortärmat i skuggan alltså utan att dom bränner sig? :)
    Ja då Oroa dig inte. Jag hade kortärmade body på David. När vi var på stranden (en gång ) satt vi under parasoll och han låg i enbart blöja.
    På Alva kommer jag ha samma, kortärmade body.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Kollade banken nyss. Jag får bara 3 bb den 20. Det är väl som du säger am zandra, dom väntar på beskedet. Iom att jag ska ha bb så brydde jag mig inte om lappen.

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-18 15:00:45 följande:
    Anna: Nej, bra :) Var så orolig, vill inte att lillkillen ska behöva bränna sig.. Vet själv hur ont det gör .. Så det går att ha kortärmat i skuggan alltså utan att dom bränner sig? :)
    Håller med Helene! de är lugnt! som sagt,jag hade kortärmat på båda på sommaren, nr 1 född i April,nr2 i Dec. Ingen av dom syndes de nåt på, då skulle man sett kanter efter kläder,men icke!
  • lunaria

madde: vi hade oxå kortärmat till sonen i vagnen, men han brände sig aldrig. vet att bvc sa att man skulle ha långärmat även i skuggan pga strålningen, men han var så jäkla varm av sig så i såna fall skulle han dött av värmeslag{#lang_emotions_undecided}.

RosaNapp: jaha, jag tänkte väl det, det lät mer normalt att han vägde såpass vid födseln . nä vi brydde oss inte heller om lappen så jag hoppas att det är det som är problemet med bb..

ja du ringer till vc o får komma till läkare, men du har ju all rätt att begära att dina sköldkörtelvärden kollas om du misstänker att det är fel. de kollas med ett enkelt blodprov som skickas till labb så de skulle ju aldrig neka dig att få ta ett vad jag kan tänka mig iaf. sköldkörtelrubbningar är såpass vanligt problem att jag inte fattar att de inte kollar alla varje år .

• helene306
    RosaNapp skrev 2010-05-18 15:47:43 följande:
    Kollade banken nyss. Jag får bara 3 bb den 20. Det är väl som du säger am zandra, dom väntar på beskedet. Iom att jag ska ha bb så brydde jag mig inte om lappen.
    Jag har inte fått någon bekräftelse på flerbarnstillägg. Jag fick hem en lapp om att jag får barnbidraget insatt på mitt konto om vi inte meddelar annat. Jag räknade kallt med att få barnbidrag för båda denna månad, så fattade jag att man skulle få, månaden efter. Om man inte får det denna månad, får man denna månad retroaktivt då?  
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-18 16:20:57 följande:
    Jag har inte fått någon bekräftelse på flerbarnstillägg. Jag fick hem en lapp om att jag får barnbidraget insatt på mitt konto om vi inte meddelar annat. Jag räknade kallt med att få barnbidrag för båda denna månad, så fattade jag att man skulle få, månaden efter. Om man inte får det denna månad, får man denna månad retroaktivt då?  
    Verkar ju skumt att du inte får denna månad. Algot är ju född 22/2 och vi fick den den 20/3 för han... pappret om vem som skulle få bb fick vi häromdagen. varför vi fick pappret så sent är eftersom vi inte är gifta,så kom de nu när faderintyget är registrerat. Kanske är skillnad då när man är gifta o pappret skickas ut atomatiskt direkt???
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-05-18 16:31:39 följande:
    Verkar ju skumt att du inte får denna månad. Algot är ju född 22/2 och vi fick den den 20/3 för han... pappret om vem som skulle få bb fick vi häromdagen. varför vi fick pappret så sent är eftersom vi inte är gifta,så kom de nu när faderintyget är registrerat. Kanske är skillnad då när man är gifta o pappret skickas ut atomatiskt direkt???
    Ja, jag tycker det också. Fick iaf svar på min fråga där det står att barnbidraget betalas ut retroaktivt. Jag hade inet skrivit födelsedata så hon kunde inte se när det ska utbetalas.

När man talar om trollen Nu trillade ett svarsmail in, ibland är de snabba 26/5 kommer barnbidraget för Alva

Linnie: Tack, vad söt du är! Igår var en jobbig dag men idag är det tillbaka till det normala. Fördelarna tis-tors är att det blir mer rutin på hennes sovande. Då sover hon en stund på fm och en stund på em när det är hämtning av David och så har det funkat idag. Igår var vi ju hemma och promenaden som vi brukar ta till dagis uteblev ju även om vi tog en promenad senare. Det blir väl lite glapp i vad vi brukar göra. Hoppas du kan få någon vila, sätt dig tillrätta och slumra med lilltjejen i selen om inget annat.
Svar på tråden Aprilmammor 2010