Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
hej tjejer!
jag vill tipsa er om en lite rolig sak att göra för era små födda det här året : en tidskapsel!
jag tänkte lägga i en dagstidning från dagen då harry föddes 17 april.( går att beställa i efterhand iaf från aftonbladet), ett gäng med 50-öringar(såna tillverkas ju inte längre), hans första napp o kanske nåt av plaggen han hade på sig från den dan vi åkte hemm från BB.
om nån har några fler tips på vad man kan ha i så får ni gäna säga till.
det här paketet tänkte jag att han ska få om kanske 20-30 år ![]()
Eowyn: Väldigt bra grej, rolig sak att plocka fram sen om många, många år
Jag är dock hopplös på att komma ihåg var jag gömmer saker. Jag är grymt bra på att lägga saker på bra ställen och sen hittar jag dem inte
Alva fick lite att kika på idag
http://www.helene306.blogspot.com/
Jag har sparat första blöjorna till alla mina tre. Algot har ju den minsta eftersom det är en prematurblöja.
Sen har dom favoritplagget kvar, som jag gilla bäst.
Jag kommer inte spara så mkt, tror faktiskt inte de vill ha så mkt sen.
Flickor uppskattar de nog mer.
Om ja kollar på min sambo så spara hans mamma ALLT från hela uppväxten typ.
Han vill inte ha nåt typ.
Så de kanske slutar med att det blir jag som har kvar de där sakerna här resten av livet =)
Jag sparar åka-hem-kläderna och något plagg till som varit lite speciella. Sen kommer det ju komma till saker ju äldre dom blir tänker jag, såsom första tandenoch sånt. Jo, har sparat armbanden från bb också
Var till bvc idag. Er, ca 5,5 månader väger nu 8,1 kg och är 67 lång. Skrek till lite vid andra sprutan, men sa inget annars. Fick visat upp sin nya färdighet, att växla leksak mellan händerna
Ikväll har han dock fått lite feber så han fick alvedon innan han skulle sova.
Han tuggar konstant på fingrarna eller mina fingrar och ska han äta så biter/drar han, men inte så hårt där (eller så är jag härdad efter fjärde barnet på kort tid
).
Tänderna tar lång tid på sig, har kunnat se dom sen han var 3 månader och det har känts, men dom kommer sakta, men säkert. Nu är det vasst så jag hoppas dom kommer inom dom närmaste dagarna.
Han har varit hård i magen dom senaste dagarna också och det är, hoppas jag, ett tecken på att det är nära.
Nu rullar han runt från rygg till mage och tillbaka, snurrar runt efter leksaker när han ligger på mage, vill pilla på ALLT, är inte intresserad av annan mat än bröstet, byter leksak mellan händerna, börjar bli lite stadigare i sittandet (men är långt från att sitta själv) och snackar som bara den
Algot nyps också något djävulskt!
Nu har han fått börja sitta i gåstolen lite, de gillar han verkligen och han sparkar sig runt jättebra,
Men vi kör bara korta stunder då han inte kan sitta själv än utan stöd..
På fredag ska han på 6 mån kontrollen (läkarkontroll), får se hur de går...
Jag skrev ett längre inlägg i den andra tråden och jag lyckas aldrig kopiera text *muttrat*
Iaf, jag har insett att jag är eller är på gränsen till depression så nu blir det att sluta amma på nätterna. Det gick bra ett tag med att Alva sov i spjälsängen sen blev hon ledsen och hamnade bredvid mig igen. Nu orka jag inet mer. Ja är ständigt arg oc irriterad, känner ingen glädje för något och är bara trött. Igår var jag på gränsen till att ge David en örfil. Tack och lov gick jag därifrån men ilskan kokade inom mig. Så ska det inet vara. Jag kan ju inte heller prata med maken för vi blir bara osams. Jag sa i morse på telefon (han är i Borås) att jag måste sluta amma på natten nu för jag orkar inte mer. Igår önskade jag mig bort från allt och jag började gråta när maken kramade om hej då. Jag är helt slut och är bar airriterad hela tiden. Så ska det inet vara så nu ska Alva åter till sin säng. Jag började liet smått igår och det gick bra till 21.40 när hon vaknade av en rap som inte ville komma ut. Sen var hon bredvid mig igen och har ammat natten igenom. Eller amma och amma, snutta och snutta och amma lite däremellan. Jag kör på nu, sen får maken ta över på torsdag när han kommer hem. Jag vill inet vara arg på David, det är inet honom det är fel på, det är mig. Fixar jag inte detta kommer jag söka för det för så här kan jag inet fortsätta ha det.
Jag skrev ett längre inlägg i den andra tråden och jag lyckas aldrig kopiera text *muttrat*
Iaf, jag har insett att jag är eller är på gränsen till depression så nu blir det att sluta amma på nätterna. Det gick bra ett tag med att Alva sov i spjälsängen sen blev hon ledsen och hamnade bredvid mig igen. Nu orka jag inet mer. Ja är ständigt arg oc irriterad, känner ingen glädje för något och är bara trött. Igår var jag på gränsen till att ge David en örfil. Tack och lov gick jag därifrån men ilskan kokade inom mig. Så ska det inet vara. Jag kan ju inte heller prata med maken för vi blir bara osams. Jag sa i morse på telefon (han är i Borås) att jag måste sluta amma på natten nu för jag orkar inte mer. Igår önskade jag mig bort från allt och jag började gråta när maken kramade om hej då. Jag är helt slut och är bar airriterad hela tiden. Så ska det inet vara så nu ska Alva åter till sin säng. Jag började liet smått igår och det gick bra till 21.40 när hon vaknade av en rap som inte ville komma ut. Sen var hon bredvid mig igen och har ammat natten igenom. Eller amma och amma, snutta och snutta och amma lite däremellan. Jag kör på nu, sen får maken ta över på torsdag när han kommer hem. Jag vill inet vara arg på David, det är inet honom det är fel på, det är mig. Fixar jag inte detta kommer jag söka för det för så här kan jag inet fortsätta ha det.