• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • EowynAurora

harry blir inte 6 mån förren den 17,men jag köpte en förpackning me d mild havrevälling redan idag o tänkte prova. visst borde d gå bra?

dum fråga kanske men  "better safe than sorry" som man brukar säga glömde förståss köpa napp med större hål, men d e väl bara o göra ett större hål i den gamla nappen?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Annamamma 83
    elinakarlsson skrev 2010-10-08 15:24:55 följande:
    Tuwa älskar också när man sjunger och gör rörelser till!

En fråga till er som vet och varit med om det. Jag känner mig typ apatisk stundtals. Ibland ingen glädje även fast jag har det för bra. Kan tro att det beror på alldeles för lite sömn... Eller kanske att det varit alldeles för mkt ett tag med dop, flytt osv. Kan inte sätta fingret på det!!!

Igår insåg jag även att jag söker en förändring på arbetsfronten. Jag ställde mig själv frågan vill jag ha samma jobb i flera år framåt utan att ta ett kliv upp : Nej! Så jag skrev ihop mitt cv och ansökan och skicka in på ett jobb som skulle passa mig och ge mig ett rejält kliv upp!!! Har inga förväntningar, men vore kul att få komma på intervju åtminstone.

Är det vanligt att man kan bli dep för en kort period som sedan går över snabbt?
    Japp!
    Så vanligt så t om Bvc hos oss har en speciell tid då dom speciellt kollar upp hur mamman mår.
    Man får fylla i ett papper och grejer hur man känner sig, just för dom märkt att hemma gående småbarnsmammor ofta mår dåligt.
    Vet inte om de gör så på alla bvc men hos oss gör dom det...
    Jag mår dock bättre denna gång än sist, tror jag, eller så hinner ja inte tänkta på det mer tre barnSkrattande
  • RosaNapp

Det roliga är att jag trodde jag mådde bra, men när jag jämför med hur jag mår nu gjorde jag det inte! Så dom där testen kan vara en fingervisning, men inte mer.
    Låter väl konstigt iom att jag nu ändå går igenom en separation, och det är svårt att förklara, men det känns som en slöja lyfts. Jag har inte längre dom där nattsvarta tankarna, huggen i magen, ångesten och det mörka över ögonen. Jag förklarade det för mig själv som sömnbrist och att det var jobbigt mellan mig och L, men det är långt ifrån hela sanningen. Förstår jag  nu. Förr orkade jag knappt med, rent fysiskt, att göra något. Nu är det inga problem att göra det mesta. Känner inte alls av tyngd på det sättet.
    Oj, blev lite långt.

• Dalia

Åh, vad jag är dålig på att skriva! Men jag läser varje dag. Det är bara det att jag inte tar mig tid att skriva.

Rebecca blev 6 månader i lördags och i måndags eller tisdags tittade de två första tänderna fram. Jag har börjat mer och mer med riktig mat. Hon får gröt morgon och kväll och till lunch får hon nån barnpuré. Det går bra och jag har mer och mer trappat ner på amningen. Hon är inte så intresserad längre.

Just nu går det också riktigt bra med sömnen. Hon somnar själv!!!!! Jag är lika chockad varje gång, Benjamin är över 2 år och han vill helst att vi finns där tills han har somnat. Han somnade inte själv förrän han var 18 månader. Så detta känns ju som lyxGlad. Dessutom sover hon i sin egen säng hela natten, med några upppvak för mat. Nu ska man ju inte jämföra barn med varandra, men hon är så himla mycket lättare än vad B var när han var bebis så jag får väl häcken full när hon blir tonåring.Flört

Sorry för egoinlägget. Ha en trevlig helg!

• hipphipphurra
    Annamamma 83 skrev 2010-10-08 19:09:35 följande:
    Japp!
    Så vanligt så t om Bvc hos oss har en speciell tid då dom speciellt kollar upp hur mamman mår.
    Man får fylla i ett papper och grejer hur man känner sig, just för dom märkt att hemma gående småbarnsmammor ofta mår dåligt.
    Vet inte om de gör så på alla bvc men hos oss gör dom det...
    Jag mår dock bättre denna gång än sist, tror jag, eller så hinner ja inte tänkta på det mer tre barnSkrattande
    De testet får vi göra när barnet är 8 veckor.
    Jag manipulerade det denna gången. Kryssade i endast positivt fast jag inte kände det så.
    Fick veta av min psykolog sist att de har koll på mammor som får både låga och höga poäng. Får man låga tyder det på att man ej är deprimerad. Men som hon sa så är det lätt att få för bra poäng och då har de speciellt koll på sådana fuskisar som mig.
    Men jag kom tillbaka igen och sa som det va. Så lite duktig var jag och jag ångrar det inte,

Mycket grävande och många känslor som varit undan gömda så länge som ska öppnas upp och sättas i ord. Jobbigt men absolut värt det.

Isak är super lös i magen och har varit det i 2 dagar han har ännu en tand på väg upp. Skyller diaree och snorighet på tanden så får vi se när den kommer.
    Nu ska jag ta min onda hals och hoppa ner i min renbäddade säng. Så skönt!!
  • Annamamma 83

Hipp hipp
    Här görs testet senare. Är säkert nu vid 6 mån eller nåt, för jag har inte gjort det än...
    Men sist fylllde ja inte ens i rätt. Jag sa aldrig till någon att ja mådde dåligt då.
    Så ja kryssa i på alla frågor att ja mådde toppen! Men jag tror ja mår mkt bättre denna gång
    för ja gör så mkt saker. Går på babycafe, kyrkobarnen, plus att ja åker iväg o tränar.
    Sist gick ja bara hemma, hemma o åter hemma!

• helene306

hipphipp: Han är ju för go Isak Jobbigt att sätta ord på jobbiga saker men väldigt nödvändigt! Kram till dig!

Sånt där test har jag aldrig fått göra varken med David eller med Alva. Nu börjar ju jag må bättre, sömnbristen var väl en stor bov men än är inte allt bra. Ska väl inte skriva något för då börjar det väl strula men sen 4 nätter tillbaka sover Alva 19.30/20-4.30/5. Jätteskönt!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • bäbbä
    helene306 skrev 2010-10-09 13:00:41 följande:
    hipphipp: Han är ju för go Isak Jobbigt att sätta ord på jobbiga saker men väldigt nödvändigt! Kram till dig!

Sånt där test har jag aldrig fått göra varken med David eller med Alva. Nu börjar ju jag må bättre, sömnbristen var väl en stor bov men än är inte allt bra. Ska väl inte skriva något för då börjar det väl strula men sen 4 nätter tillbaka sover Alva 19.30/20-4.30/5. Jätteskönt!
    Åååå vad skönt att det börjar ordna sig för er! *avis*

Min sambo ska ta ledigt 1 vecka så vi kan hjälpas åt att styra upp Emils usla sömn. Det blir att lägga han i sin säng i sitt rum, sen kör vi Tassmetoden
  • EowynAurora
    bäbbä skrev 2010-10-09 18:55:12 följande:
    Åååå vad skönt att det börjar ordna sig för er! *avis*

Min sambo ska ta ledigt 1 vecka så vi kan hjälpas åt att styra upp Emils usla sömn. Det blir att lägga han i sin säng i sitt rum, sen kör vi Tassmetoden
    tassmetoden?? vad e d? ska oxå försöka få harry att sova i egen säng,men tar nog inte tag i det förren jag lyckats sluta amma honnom.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
Svar på tråden Aprilmammor 2010