Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
harry blir inte 6 mån förren den 17,men jag köpte en förpackning me d mild havrevälling redan idag o tänkte prova. visst borde d gå bra?
dum fråga kanske men "better safe than sorry" som man brukar säga
glömde förståss köpa napp med större hål, men d e väl bara o göra ett större hål i den gamla nappen?
Det roliga är att jag trodde jag mådde bra, men när jag jämför med hur jag mår nu gjorde jag det inte! Så dom där testen kan vara en fingervisning, men inte mer.
Låter väl konstigt iom att jag nu ändå går igenom en separation, och det är svårt att förklara, men det känns som en slöja lyfts. Jag har inte längre dom där nattsvarta tankarna, huggen i magen, ångesten och det mörka över ögonen. Jag förklarade det för mig själv som sömnbrist och att det var jobbigt mellan mig och L, men det är långt ifrån hela sanningen. Förstår jag nu. Förr orkade jag knappt med, rent fysiskt, att göra något. Nu är det inga problem att göra det mesta. Känner inte alls av tyngd på det sättet.
Oj, blev lite långt.
Åh, vad jag är dålig på att skriva! Men jag läser varje dag. Det är bara det att jag inte tar mig tid att skriva.
Rebecca blev 6 månader i lördags och i måndags eller tisdags tittade de två första tänderna fram. Jag har börjat mer och mer med riktig mat. Hon får gröt morgon och kväll och till lunch får hon nån barnpuré. Det går bra och jag har mer och mer trappat ner på amningen. Hon är inte så intresserad längre.
Just nu går det också riktigt bra med sömnen. Hon somnar själv!!!!! Jag är lika chockad varje gång, Benjamin är över 2 år och han vill helst att vi finns där tills han har somnat. Han somnade inte själv förrän han var 18 månader. Så detta känns ju som lyx
. Dessutom sover hon i sin egen säng hela natten, med några upppvak för mat. Nu ska man ju inte jämföra barn med varandra, men hon är så himla mycket lättare än vad B var när han var bebis så jag får väl häcken full när hon blir tonåring.
Sorry för egoinlägget. Ha en trevlig helg!

Hipp hipp
Här görs testet senare. Är säkert nu vid 6 mån eller nåt, för jag har inte gjort det än...
Men sist fylllde ja inte ens i rätt. Jag sa aldrig till någon att ja mådde dåligt då.
Så ja kryssa i på alla frågor att ja mådde toppen! Men jag tror ja mår mkt bättre denna gång
för ja gör så mkt saker. Går på babycafe, kyrkobarnen, plus att ja åker iväg o tränar.
Sist gick ja bara hemma, hemma o åter hemma!
hipphipp: Han är ju för go Isak
Jobbigt att sätta ord på jobbiga saker men väldigt nödvändigt! Kram till dig!
Sånt där test har jag aldrig fått göra varken med David eller med Alva. Nu börjar ju jag må bättre, sömnbristen var väl en stor bov men än är inte allt bra. Ska väl inte skriva något för då börjar det väl strula men sen 4 nätter tillbaka sover Alva 19.30/20-4.30/5. Jätteskönt!