• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • MissSindra

Hej Tjejer.
    Sitter här med en kinkig och förkyld Anton.

Han har nu fått sin första tand 5 mån gammal. Sitter ganska ok överallt utom på golvet =)  Kryper/ålar sig fram när han är på golvet.
    Springer som en tok i gåstolen och hoppar högt och länge i hoppgungan. Minst 20 min /dag vill han hoppa tar man ur honom tidigare blir han skitarg.

Mat är ingen höjdare ännu men det kommer.

Sover gör han oftast helt ok. Somnar senast 20 helst 19 och sover till 8 med 1-3 uppvak med lite mat.

Själv sover jag skitdåligt, kräks jämt och mår allmänt skit. Precis som tidigare ggr då man väntat liten. Men man ärr nog tokig som skaffar så tätt. Att må skit och ha 2 små är ingen höjdare. Men men bara 6-7 mån kvar =)

• Annamamma 83

Hinner ju aldrig skriva mer.
    Algot är en gnällis och sover endast i "gående" vagn och i bilen till o från dagis!
    Har börjat krångla på nätterna med nu. Men de är för han ligger ju inte still i sängen,. rullar fram o tillbaka o tappar då tutten hela tiden o ligger plötsligt väldigt obekvämt.
    Vad skönt de var när de låg still =)

• elinakarlsson

Tuwa rullar massor nu, helt sjukt vad saker sker snabbt. Bara man går ut från rummet för några sekunder och kommer tillbaka ligger hon någon meter bort. Haha!!

Helene: Känner igen mig, skönt att köra bil med hög musik och inte tänka på ett skvatt.

Tuwa knölar lite mer hon också nu på nätterna, snurrar runt som en tok och ska ha nappen flera ggr.

• Ain

Dalia: jag satte in spiral för ett tag sedan och det gick bra. Jag fick tips i denna trad att ta smärtstillande innan och även efter.
    Fast jag tyckte ända att det var obehagligt. Först mäter de ju, och sedan sätter de in den. När de satte in den gjorde det lite ont, typ som mensvärk, och jag madde lite illa. Efterat molade det som med mensvärk.
    Det var alltsa obehagligt, men absolut genomförbart

jag har ocksa hormonspiral och jag mar bara bra med den, men jag har haft lättare blödningar sedan jag satte in den för nagra manader sedan. Tydligen kan det vara sa i början.

• Dalia

Ain: Tack för uppmuntran! Jag är en sån person som gillar att vara förberedd så jag gick in på vårdguidens hemsida och tittade på en animation av hur det går till när man sätter in spiralen. Det var nog dumt gjort för det gjorde ont i hela mig bara av att titta på. Jaja, man har ju klarat av två förlossningar.Glad

• RosaNapp

MissSindra: grattis eller?

Nu har Er ont av tand nummer två och jag hoppas den kommer igenom snart. Snorig och förkyld är han också, me kan iallafall sova så så farligt är det inte.

• helene306
    Dalia skrev 2010-10-13 07:26:05 följande:
    Ain: Tack för uppmuntran! Jag är en sån person som gillar att vara förberedd så jag gick in på vårdguidens hemsida och tittade på en animation av hur det går till när man sätter in spiralen. Det var nog dumt gjort för det gjorde ont i hela mig bara av att titta på. Jaja, man har ju klarat av två förlossningar.Glad
    Fast det är inte så farligt Jag har satt in spiral 2 gånger och första gången kändes det måste jag medge. Jag skrek till i gynstolen Sen var det klart, 15 sekunders snabb värk. Det som kan kännas är om de knipsar tag med tången om livmodertappen. Andra insättningen var jag så nervös så jag höll på att gå därifrån. Barnmorskan tittade bedjande på mig och frågade om jag verkligen ville? Klart jag ville men jag skrämde upp mig själv och förvärrade den snabba smärtan jag kände första gången. Upp i stolen, hon börjar och jag ligger och väntar på "stinget" från tången. Sen känner jag spiralen förs in och hon tar ut spekulmen. "Är det klart?" frågar jag förvånat. Den gången kände jag absolut ingenting. Jag tycker mer det är jobbigt och obehagligt att ligga i gynstolen. Det hjälper ju inte att man spänner sig heller

MissSindra: Hoppas ditt illamående lättar snart!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Ang spiral
    Jag har också kopparspiral och de är inte så farligt som man tror.
    Visst de känns, men det är över på några sekunder.
    Å gud så underbart o slippa komma ihåg o ta piller o grejer...

Helene
    Varför säger hon att du ska få mens först? Är de bara för de inte funka sist eller?
    Min bm säger att man inte behöver fått tillbaka mensen???

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-13 12:06:42 följande:
    Helene
    Varför säger hon att du ska få mens först? Är de bara för de inte funka sist eller?
    Min bm säger att man inte behöver fått tillbaka mensen???
    Jag vet faktiskt inte men de rekommenderar att man ska ha fått mens, kanske lite säkerhet så man vet att man inte är gravid och att kroppen "funkar" som den ska? Att det inte funkade sist har det säkert inte med att göra, då var ju inte snittet läkt så hon perforerade livmodern. Den 29:e ska en in och då borde snittet vara läkt 
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • MissSindra
    RosaNapp skrev 2010-10-13 11:08:47 följande:
    MissSindra: grattis eller?

Nu har Er ont av tand nummer två och jag hoppas den kommer igenom snart. Snorig och förkyld är han också, me kan iallafall sova så så farligt är det inte.
    Tackar =)
Svar på tråden Aprilmammor 2010