Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html

Idag kom mensen som ett brev på posten! Blä! Men nu när den går över så ska jag börja äta minipiller igen och det är skönt att komma igång med dem och få ett bra skydd ;)

nån som vet om man "kan/får" sluta amma tvärt? och främst HUR??
tänkte mest på att ammningen ändå funkar bra för harrys del, men jag känner mig stressad o sliten,
vi har välling hemma som vi tänkte prova med. o i helgen tänkte jag att sambon ska få ta sonen större delen av tiden medans jag är nån annan stans ( tänkte spendera lite tid på simhallen). tror ni harry kommer acceptera välling/flaskan bättre då?
har provat ge lite välling några gånger vid läggdags,men han verkar mest förbryllad över den nya smaken o flaskan.
borde jag kanske höra med BVC?
borde jag kanske ge han erättning ist för välling när jag slutar amma?
den här veckan har han även fått börja med gröt på morgonen/f.m (havregrynsgröt med torkade aprikoser mixad slät)
Att sluta tvärt kan också ge onda bröst så pumpa endast för att lätta på trycket om brösten ömmar. Vill du fortsätta amma om du känner att du får vila? Jag kände mig bra stressad när David var liten och ammade. Det var först när jag själv började blunda och ta microvila när han ammade som jag började känna mig vettig igen. Den lilla paus jag fick då var otroligt effektiv.
oki,tack, då ska vi köpa hem lite ersättning o prova med det ist.
gröt har jag bara gett på mornarna och välling bara på kvällen, o d e bara sambon som ger flaskan, för d blir bara värre när jag försöker.
jag känner inte att jag klarar att delamma heller, för jag har svårt att koppla av om jag vet att han blir ledsen o gråter o d finns möjlighet att han kanske vill ha bröstet. så att sluta helt o hållet e nog enda alternativet för mig.
självklart skulle jag inte vara borta hela dan, jag ska bara vara på simhallen en tim om allt går bra. skulle harry bli ledsen o inget funkar så ringer såklart sambon mig så kommer jag hem.
känner mest bara att jag vill vara hemmifrån när vi ska försöka med d här, annars står jag bara o kikar över axeln på sambon.