• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    MissSindra skrev 2010-10-13 21:03:26 följande:
    Tackar =)
    Tycker de är så "coolt" att du nu går o väntar en ny, herregud jag tycker jag har en liten bebis hemmaSkrattande
    Vilken vecka är du i??

Idag hade ja svinont i magen igen, blev soffliggande ett tag och då blir inte så mkt gjort hemma. Sambon tog barnen o röran stod ju kvar, Senare blev de bättre o när ja äntligen fick bort lite disk o grejer överallt satt vi båda utslagna i soffan o sa, vad lätt de kommer bli o hålla ordning sen när barnen är stora, vad mkt tid vi kommer ha!
    Haha, då tänkte ja att jag absolut är klar. Men jag vet att jag kommer bli SÅ bebissjuk om kanske ett år eller två. Men jag måste tänka klart då att tre räcker..... eller?????
  • elinakarlsson

Idag kom mensen som ett brev på posten! Blä! Men nu när den går över så ska jag börja äta minipiller igen och det är skönt att komma igång med dem och få ett bra skydd ;)

• MissSindra
    Annamamma 83 skrev 2010-10-13 21:14:09 följande:
    Tycker de är så "coolt" att du nu går o väntar en ny, herregud jag tycker jag har en liten bebis hemmaSkrattande
    Vilken vecka är du i??

Idag hade ja svinont i magen igen, blev soffliggande ett tag och då blir inte så mkt gjort hemma. Sambon tog barnen o röran stod ju kvar, Senare blev de bättre o när ja äntligen fick bort lite disk o grejer överallt satt vi båda utslagna i soffan o sa, vad lätt de kommer bli o hålla ordning sen när barnen är stora, vad mkt tid vi kommer ha!
    Haha, då tänkte ja att jag absolut är klar. Men jag vet att jag kommer bli SÅ bebissjuk om kanske ett år eller två. Men jag måste tänka klart då att tre räcker..... eller?????
    Är i vecka 9 (8+4) bara var på vul förra veckan och blev flyttad 2 veckor tillbaka så blev lite snopen.
    Plussade alltså 3 dagar efter ägglossning/sex =) vet vilken dag äl var och även de få ggr vi hade sex haha...
  • EowynAurora

nån som vet om man "kan/får" sluta amma tvärt? och främst HUR??
    tänkte mest på att ammningen ändå funkar bra för harrys del, men jag känner mig stressad o sliten,

vi har välling hemma som vi tänkte prova med. o i helgen tänkte jag att sambon ska få ta sonen större delen av tiden medans jag är nån annan stans ( tänkte spendera lite tid på simhallen).  tror ni harry kommer acceptera välling/flaskan bättre då?

har provat ge lite välling några gånger vid läggdags,men han verkar mest förbryllad över den nya smaken o flaskan.

borde jag kanske höra med BVC?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • EowynAurora

borde jag kanske ge han erättning ist för välling när jag slutar amma?

den här veckan har han även fått börja med gröt på morgonen/f.m (havregrynsgröt med torkade aprikoser mixad slät)

• Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-10-14 19:03:10 följande:

den här veckan har han även fått börja med gröt på morgonen/f.m (havregrynsgröt med torkade aprikoser mixad slät)
    Jag skulle inte gett välling alla mål.
    Eftersom han är van vid bröstmjölk skulle jag byta ut mot ersättning på dagen.
    Gröt kan han ju få ett mål där på morgonen o sen kan du ju ge välling till tex kvällsmålet,så kanske han står sig bättre till natten, men resterande mål hade jag kört ersättning nu....
    lycka till o hoppas de går bra!
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-10-14 19:03:10 följande:

Ersättning är bättre än välling. Gröt/välling bör ges max 3 gånger/dag (fick jag som råd när David var liten). Alva har inte tagit välling så testa på Harry innan du drar iväg någon längre stans. Skulle jag gjort. Jag skulle inte velat lämna maken för att testa och Alva blir superledsen och skriker/gråter. Alva har nu som först börjat dricka vatten ur flaska och vi har testat med flaska sen hon var nyfödd. Så, att acceptera flaska kan ta tid om ni inte gett det mycket innan. Å andra sidan kan det gå buslätt. Man vet aldrig. Harry kanske tar flaskan lättare om han inte känner din doft men det räcker ju med att du inte är i rummet. Jag förstår att du behöver egentid om du är helt slut men kanske är det bättre att du ändå finns i närheten när ni ska vänja om?
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Att sluta tvärt kan också ge onda bröst så pumpa endast för att lätta på trycket om brösten ömmar. Vill du fortsätta amma om du känner att du får vila? Jag kände mig bra stressad när David var liten och ammade. Det var först när jag själv började blunda och ta microvila när han ammade som jag började känna mig vettig igen. Den lilla paus jag fick då var otroligt effektiv.

• EowynAurora

oki,tack, då ska vi köpa hem lite ersättning o prova med det ist.

gröt har jag bara gett på mornarna och välling bara på kvällen, o d e bara sambon som ger flaskan, för d blir bara värre när jag försöker. 

jag känner inte att jag klarar att delamma heller, för jag har svårt att koppla av om jag vet att han blir ledsen o gråter o d finns möjlighet att han kanske vill ha bröstet. så att sluta helt o hållet e nog enda alternativet för mig.

självklart skulle jag inte vara borta hela dan, jag ska bara vara på simhallen en tim om allt går bra. skulle harry bli ledsen o inget funkar så ringer såklart sambon mig så kommer jag hem.

känner mest bara att jag vill vara hemmifrån när vi ska försöka med d här, annars står jag bara o kikar över axeln på sambon.

• helene306
    EowynAurora skrev 2010-10-15 10:19:19 följande:
    oki,tack, då ska vi köpa hem lite ersättning o prova med det ist.

gröt har jag bara gett på mornarna och välling bara på kvällen, o d e bara sambon som ger flaskan, för d blir bara värre när jag försöker. 

jag känner inte att jag klarar att delamma heller, för jag har svårt att koppla av om jag vet att han blir ledsen o gråter o d finns möjlighet att han kanske vill ha bröstet. så att sluta helt o hållet e nog enda alternativet för mig.

självklart skulle jag inte vara borta hela dan, jag ska bara vara på simhallen en tim om allt går bra. skulle harry bli ledsen o inget funkar så ringer såklart sambon mig så kommer jag hem.

känner mest bara att jag vill vara hemmifrån när vi ska försöka med d här, annars står jag bara o kikar över axeln på sambon.
    Då tycker jag ni köper hem ersättning och prövar som du tänkt. Du har ju ändå en plan
Svar på tråden Aprilmammor 2010