Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag är lite förvånad över att han gör det han gör sas. Nu ligger han inte still för fem öre och drar i allt inom räckhåll. Förut hade han ut en skål med flingor i mitt knä när jag inte var tillräckligt snabb...
Alva har åkt på en redig brakförkylning. Jag har inte sovit alls i natt och hon har haft feber och jobbigt med snorig näsa. Hoppas det värsta har varit nu så det blir någon sömn idag. 15 min sov hon innan 12 ...
Helene: fy då, hoppas det värsta är över snart.
Er har fått ett jädra humör. Eller snarare frustration? Blir så arg när han inte kommer framåt eller får ha det han får tag på (som sladdar och anna).
Här var det tyst.....
Idag har Emil varit på besiktning. Det gick bra! Han väger, håll i er nu.... 11,6kg
och är 75cm lång!! Han är 8 månader.
Han ligger över på alla sina kurvor men hon sa inget om det. Antar att allt är ok då.
Fick info om hur vi ska hjälpa han att sova bättre. Som det är nu så vaknar han mellan 10-20ggr/natt senaste 2 månaderna, vilket har slitigt ortroligt mycket på mej. Så nu jävlar!! 
Egen säng, eget rum och BORT med flaskan på nätterna.
Tror att han har tänder på g med... Hörntänderna i överkäken
. Inte så vanligt att dom kommer först tydligen.
Han kommer att bli en söt Dracula 
bäbbä: Härligt med en stadig kille
Kan tänka mig att han är hur gosig som helst! Ja, sömnen är ett dilemma. Häromkvällen tröttnade jag, höll på att ramla ner i ett svart hål igen efter 3 nätters obefintlig sömn. Alva dumpades tillbaka till sin säng igen hur gärna jag än skulle vilja ha henne bredvid när hon är förkyld men att vara mänsklig napp och ligga som en kråka pallade jag inte med. Den natten fick jag 3,5 timmars sammanhängande sömn och det räckte, en bit. Hon sover bättre, jag sover bättre. Allt blir bättre. Äter hon bättre om kvällen lär hon säkert sova bättre men än är hon inte riktigt bra.
Hoppas det går bar för er nu så ni BÅDA får sova. De första dagarna kanske det blir knorrandes och gråt men är man bara bestämd och inte viker för mycket så ordnar det till sig snabbt!
Nu tänker jag leka tant och gå och lägga mig
Har dragit ner på kolhydraterna rätt drastiskt och huvudet spränger. Lika bra att krypa till kojs och försöka plussa på minuskontot på sömnen ![]()
Om ett par dagar är Er 6 månader. Riktigt busig liten kille
Ska väl snart till bvc ( jag lyckas tappa bort tiden så jag får leta som en tok
) och jag helammar fortfarande. Han kan smaska på majskrokar, men ännu inget intresse för annat egentligen.
Har iallafall köpt välling idag och jag hoppas kunna få honom att ta det. Är så behändigt med det, tycker jag. Vill gärna kunna sluta med mat på natten också, snarast. Men tror inte det är möjligt så länge det är bröstet som gäller.
Er har nu två tänder. Tack o lov så bite rhan inte mig iallafall
Jag har gett upp amningen nu. Rebecca har fått två tänder i underkäken och hon har bitit mig några gånger, det gör så fruktansvärt ont att nu får det vara slut. Känns lite vemodigt. Jag hade gärna fortsatt att amma på nätterna. Men, men.